Forumet - Longboard?

Longboard?

534 0 15
Jag har funderat på att skaffa en longboard. För det första undrar jag om det är svårt att lära sig åka på den? Det är väl i alla fall lättare än en skateboard? Och för det andra undrar jag var man kan få tag på en. Helst så billigt som möjligt. Den känns ju onödigt att köpa en superdyr på en gång.

Spana också in:

Evil Conduct:

Jag hatar longboards, ni är så jävla töntiga.

Vad är poblemet med dem?
Utmärkt sätt att ta sig genom staden med i exempelvis Lund, Linköping och uppsala!

Evil Conduct:

töntiga

Vad är det som är töntigt med det?
Det är ju som att säga att det är töntigt att cykla från punkt A till punkt B.

MeAndMyBlueEyes:

ch det finns ju typ asfalt överallt?

Jo visst men du vill ju inte ha en ojämn yta. [n]
MeAndMyBlueEyes:

Nu var du lite väl hård tycker jag! [no-no] Ingen har väl tvingat dig att åka longboard?

Nej, men jag tvingas se alla töntar åka runt med dem

Blåbärt:

Vad är poblemet med dem?
Utmärkt sätt att ta sig genom staden med i exempelvis Lund, Linköping och uppsala!

De är töntiga. Men okej, håller ni er bara borta från Göteborg så

Blåbärt:

Vad är det som är töntigt med det?
Det är ju som att säga att det är töntigt att cykla från punkt A till punkt B.

De är långa och du kan inte göra fräcka grejer med dem. Åk skateboard eller cykla, töntar
Bra köp en longboard, det är så soft att känna vinden som drar dig framåt, jag rekommenderar en från HÄR
Köp en för ungefär 2000 kr då det är vad en bra nybörjar bräda kostar, du ska ha en ganska stor variant i början och sedan minska, jag rekommenderar lite över 1m, sedan lär dej svänga och allt basic och sedan lär dig powerslida, glöm inte handskar då. Du kan förövrigt lära dig Longboarding på youtube om du så vill.

Lycka till![bigcheers]
MeAndMyBlueEyes:

Jag har funderat på att skaffa en longboard. För det första undrar jag om det är svårt att lära sig åka på den? Det är väl i alla fall lättare än en skateboard? Och för det andra undrar jag var man kan få tag på en. Helst så billigt som möjligt. Den känns ju onödigt att köpa en superdyr på en gång.

Såklart du ska köpa en Longboard. När jag för första gången åkte på en longboard så kändes det som att åka på moln. Det är awesome![bigsmile]