Aviseringar
Rensa alla

Loose Change 911


Ämnesstartare

Jag har just sett Loose Change 911 för andra gången och förstår inte hur man kan tro att Iraq ligger bakom 9-11 efter att ha sett den.

Det är definitivt en film jag kan rekommendera. Någon som har sett den?


   
Citera

Afghanistan menar du väl?


   
SvaraCitera

Irak ligger inte bakom 9/11 nej.


   
SvaraCitera

Ingen har sagt att Irak ligger bakom 9/11 heller.


   
SvaraCitera

[tired]

idiot.JPG


   
SvaraCitera

Morcains:

Det är definitivt en film jag kan rekommendera. Någon som har sett den?

Den här texten är något jag kan rekommendera [y]
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=911_morons


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konspirationsteorier är roligt.
men en sak jag inte kan förstå är hur tornet kunde rasa snabbare än vad en biljardboll hade gjort från samma höjd.
Och varför i helvete byggnaden bredvid WTC-tornen rasade.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

KamikazeTomten:

Den här texten är något jag kan rekommendera

Från texten: "then why wouldn't the government kill Avery and his friends as well?"
För det hade ju varit ganska oklokt av USA att ta död på dem, förstår du väl? det skapar ju bara ÄNNU mer ideer om att det är en konspiration.
Sen tycker jag faktiskt att den sidans "bevis" för att det inte är en konspiration inte är riktigt lika "bra" som bevisen att det är en konspiration i "loose change"


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

Och varför i helvete byggnaden bredvid WTC-tornen rasade.

Du är inte seriös va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Du är inte seriös va?

Jo, det är jag faktiskt, varför rasade det? och varför rasade det så "perfekt" rakt ner? (som de båda tornen gjorde).


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

Jo, det är jag faktiskt, varför rasade det? och varför rasade det så "perfekt" rakt ner? (som de båda tornen gjorde).

Jag har ingen aning om vilken byggnad du pratar om, men man evakuerade byggnader runt WTC ifall dom rasade ihop (eller var det efter dom rasat ihop?)

Iaf, tiotusentals ton med betong och stål som rasar ner från flera hundra meter upp i luften och ner i backen ger kraftiga skakningar. Det kunde ge allvarliga sprickor i betongfundament/stöttepelare/w/e det heter i närliggande byggnader som kunde utlösa ännu fler ras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Iaf, tiotusentals ton med betong och stål som rasar ner från flera hundra meter upp i luften och ner i backen ger kraftiga skakningar. Det kunde ge allvarliga sprickor i betongfundament/stöttepelare/w/e det heter i närliggande byggnader som kunde utlösa ännu fler ras.

Ok, bra svar på frågan. [y]

KamikazeTomten:

Jag har ingen aning om vilken byggnad du pratar om

Det var en byggnad med fullt med arkiv med försäkringsmaterial. kan fasen inte minnas vad den hette, men den rasa ihop. Det visas tydligt i filmen "loose change" även om det inte stämmer att det är en konspiration så rasade en tredje byggnade som inte blev skadat av något flygplan. Kan ta reda på det när jag har lite mer tid, skall strax lägga mig och sova.

Sen om du kan så kan du svara på frågan om hur det egentligen är möjligt att en byggnad kunde rasa snabbare än en biljardboll från samma höjd. Då biljardbollen enbart har luftmotstånd att ta sig igenom men byggnaden hade en hel del våningar att beta av innan det var klart.


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

Sen om du kan så kan du svara på frågan om hur det egentligen är möjligt att en byggnad kunde rasa snabbare än en biljardboll från samma höjd.

Låter högst otroligt. Säger han det i filmen? Jag skulle inte tro honom eftersom inget kan falla snabbare efter en viss gräns pga luftmotståndet eller vad det nu än var för faktor.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Morcains:

Jag har just sett Loose Change 911 för andra gången och förstår inte hur man kan tro att Iraq ligger bakom 9-11 efter att ha sett den.

Det är faktiskt inte speciellt svårt att klippa ihop en film som verkar väldigt övertygande om man bara har lite förmåga att vinkla fakta till sin fördel. Det finns massvis av sådana påhitt som försöker motbevisa accepterade händelser som månlandningen, evolutionen och förintelsen, och förvånansvärt många blåögda människor tar det som absolut sanning utan att ifrågasätta någonting.

Du ska aldrig ta en youtube-film eller något annat helt ovetenskapligt och vinklat som säker fakta innan du kollat upp vad skeptiker har att säga.

http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm är läsvärd också.

NUJÄVLARR:

men en sak jag inte kan förstå är hur tornet kunde rasa snabbare än vad en biljardboll hade gjort från samma höjd.

Du har aldrig tänkt på att WTC väger lite mer än en biljardboll? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tramsnisse:

Det är faktiskt inte speciellt svårt att klippa ihop en film som verkar väldigt övertygande om man bara har lite förmåga att vinkla fakta till sin fördel.

Jag säger inte att deras fakta är fel fri, men de finns även mycket som du borde erkänna är lite skumt, som att FBI vägrar ge ut vissa video- och ljudklipp för att motbevisa alla dessa teorier.

Eftersom vi inte vet vad som hände så är det otroligt lätt för dom att vinkla information åt båda hållen.

tramsnisse:

Du ska aldrig ta en youtube-film eller något annat helt ovetenskapligt och vinklat som säker fakta innan du kollat upp vad skeptiker har att säga.

Varför skulle en skeptiker kunna vara mer opartisk än någon annan person?

Det är inte fakta dom lägger fram, det är teorier. Jag väljer att tro på dessa teorier, men är fortfarande medveten om att alla inte stämmer.

tramsnisse:

är läsvärd också.

Intressant text, men hur vet du att den stämmer säkert? Hur vet du att den inte är vinklad?


   
SvaraCitera