Aviseringar
Rensa alla

loser


Ämnesstartare

min lillebror misslyckades med att komma in på gymnasiet och vägrar gå i nån sån skola där man pluggar upp ämnerna man fick underkänt i så man kan ansöka nästa sommar. istället ska han söka jobb på arbetsförmedlingen

hur får man in i hans skalle att han är en loser och borde gå i gymnasiet istället?


   
Citera
Ämnesstartare

Låt honom försöka och se själv hur det är. Något städjobb lär han kanske få efter ett tag, men de flesta vill ju inte hoppas på städvikariat hela livet. Även om det är mycket bättre än inget jobb alls och städpersonal gör ett otroligt viktigt jobb. Tänk bara så många som skulle dö på våra sjukhus om inte lokalerna var rena?????? Nu är många jätteskitiga, men tänker nu på operationssalar osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg att det är bra att han vill söka jobb men att han har större chans att få ett jobb om han slutför sin gymnasieutbildning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de jag känner som inte gått gymnasiet har bäst (betalda) jobb i min bekantskapskrets. räcker med att man är lite praktisk och har körkort så verkar det ordna sig.

detta är dock inget man bör utgå från.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Låt honom försöka och se själv hur det är. Något städjobb lär han kanske få efter ett tag, men de flesta vill ju inte hoppas på städvikariat hela livet. Även om det är mycket bättre än inget jobb alls och städpersonal gör ett otroligt viktigt jobb. Tänk bara så många som skulle dö på våra sjukhus om inte lokalerna var rena?????? Nu är många jätteskitiga, men tänker nu på operationssalar osv.

jepp det är vår plan men den är så seg. han kommer sittnah hemma och inte göra nåt alls aslänge. jo nåt bättre lär han inte få. haha jo kul att vissa gör sånt för jag hade själv inte klarat av det. bättre att bli kriminell då.

Hjärtlös:

säg att det är bra att han vill söka jobb men att han har större chans att få ett jobb om han slutför sin gymnasieutbildning.

det har vi sagt men han vägrar lyssna. han lever typ som ur en amerikansk film. han repar med sitt "band" och hoppas bli rockare nåndag. han vill hellre jobba på mcdonalds ett tag innan han blir en superstar än att gå i skolan

Schism:

de jag känner som inte gått gymnasiet har bäst (betalda) jobb i min bekantskapskrets. räcker med att man är lite praktisk och har körkort så verkar det ordna sig.

detta är dock inget man bör utgå från.

nej tror inte det är att att utgå ifrån. vad jobbar de som de då? ta t.ex. min storebror som är 25, hade bara MVG i alla ämnen i gymnasiet men kan knappt få ett enda jobb. han har också körkort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

vad jobbar de som de då?

bilmekaniker och naturvårdare. de ena av dem sa att hans lärare i nian hade kallat honom hopplös och dömt ut alla möjligheter till framgång inom arbetslivet - en dag senare ordnade han ett heltidsjobb.

raggare har det lätt alltså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter mer som han bör fånga sitt förnuft, något som ej händer enligt schema. Låt grabben jobba ett tag medna han kommer kontakt med verkligheten, den som säger att man bör ha utbildning för det ser bra ut på papper.
Då må han lyssna.

Gör han ej det, då är han faktiskt dum i huvudet, under förutsättningen av att hans passion i livet kräver skola.

Slutr hans namn på -y?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

bilmekaniker och naturvårdare. de ena av dem sa att hans lärare i nian hade kallat honom hopplös och dömt ut alla möjligheter till framgång inom arbetslivet - en dag senare ordnade han ett heltidsjobb.

raggare har det lätt alltså

tänkte att det var nåt sådant. synd att man inte nöjer sig med det, hade man kanske sluppit att plugga som enidiot. schysst lärare, antar att det var trevligt att höra. skönt att kunna skratta åt den clownen senare dock

haha det har de faktiskt

mopsen:

Låter mer som han bör fånga sitt förnuft, något som ej händer enligt schema. Låt grabben jobba ett tag medna han kommer kontakt med verkligheten, den som säger att man bör ha utbildning för det ser bra ut på papper.
Då må han lyssna.

Gör han ej det, då är han faktiskt dum i huvudet, under förutsättningen av att hans passion i livet kräver skola.

Slutr hans namn på -y?

haha han är inte bra på att ta sitt förnuft till fånga. jo du har rätt. är ju så det kommer bli. vi försöker bara hjälpa honom så han inte slösar bort nåt eller några år.

haha vi får la se vad han hittar på. 2 år till kan han söla hemma sen blir han ändå utslängd så då får han rycka upp sig

-y? sorry. fatatde inte riktigt det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha vi får la se vad han hittar på. 2 år till kan han söla hemma sen blir han ändå utslängd så då får han rycka upp sig

Varför frågar du om problemet är löst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låt han själv inse att hans idé är värdelös. Tyvärr kan det ha kastats bort flera år innan han fattar detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

-y? sorry. fatatde inte riktigt det

hon kan ha tänkt på ​detta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

. han kommer sittnah hemma och inte göra nåt alls aslänge.

Be dina föräldrar att inte ge honom några pengar övht så förstår han fortare.

mopsen:

Slutr hans namn på -y?

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Varför frågar du om problemet är löst.

kanske nån har en bra ide på hur det kan lösas fortare

aristoteles:

Låt han själv inse att hans idé är värdelös. Tyvärr kan det ha kastats bort flera år innan han fattar detta.

ja det är ju det. och jag med mitt goda hjärta vill bespara honom från det

Birgrrr:

hon kan ha tänkt på detta

aha där ser man. tror inte på det

och han heter andreas

isola:

Be dina föräldrar att inte ge honom några pengar övht så förstår han fortare

morsan ger honom ändå saker. hon är supersnäll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

ja det är ju det. och jag med mitt goda hjärta vill bespara honom från det

Idioti är inget man kan bota, det måste gå över av sig själv. Om det går över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Idioti är inget man kan bota, det måste gå över av sig själv. Om det går över

allt går att bota


   
SvaraCitera