Aviseringar
Rensa alla

lp problem


Ämnesstartare

Tja nån som e bra på lp spelare min funkar typ inte Behöver hjälp då när man ska sätta ner nålen på skivan så åker den bara tillbaka asså skit svårt att förklara men hoppas ni fattar någorlunda hur jag menar


   
Citera
Ämnesetiketter

har också det problemet med en av mina spelare, brukar bara lägga tillbaks nålen på skivan i intervallet mellan att armen har rört sig tillbaks och innan den har satt ner sig ordentligt så spelar den på som vanligt, dvs flytta den så fort den går att flytta.
Det löser inte det egentliga problemet och är kanske inte ett allmänt fungerande knep, men vem vet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
har också det problemet med en av mina spelare, brukar bara lägga tillbaks nålen på skivan i intervallet mellan att armen har rört sig tillbaks och innan den har satt ner sig ordentligt så spelar den på som vanligt, dvs flytta den så fort den går att flytta.
Det löser inte det egentliga problemet och är kanske inte ett allmänt fungerande knep, men vem vet

Ja jag har försökt göra det också men funkar inte


   
SvaraCitera

pommes045: Ja jag har försökt göra det också men funkar inte

om spelaren har en stopknapp så kanske den har hakat upp sig eller nått, testa att trycka lite på den och prova att spela igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:

om spelaren har en stopknapp så kanske den har hakat upp sig eller nått, testa att trycka lite på den och prova att spela igen

Har testat men det funkar inte fast kan va för att det e en gammal spelare också


   
SvaraCitera

flytta armen direkt till slutet av skivan där den normalt skall lyfta tillbaks den och låt den gå tillbaks normalt en gång, kanske löser något om den hakat upp sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
flytta armen direkt till slutet av skivan där den normalt skall lyfta tillbaks den och låt den gå tillbaks normalt en gång, kanske löser något om den hakat upp sig

Okej ska testa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
flytta armen direkt till slutet av skivan där den normalt skall lyfta tillbaks den och låt den gå tillbaks normalt en gång, kanske löser något om den hakat upp sig

Det funkade inte


   
SvaraCitera

ställ in anti-skate och belastning på nålen korrekt


   
SvaraCitera

Om det inte funkar kan du spela cdskivorna på datorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kort sagt:
Om det inte funkar kan du spela cdskivorna på datorn.

Cdskivor?


   
SvaraCitera

pommes045:

Cdskivor?

Missuppfattade. Spotify är ett bra alternativ till Lp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kort sagt:

Missuppfattade. Spotify är ett bra alternativ till Lp.

Inte lika kul


   
SvaraCitera