Aviseringar
Rensa alla

LRF uppmanar tjejer: Ät mera kött för att bli snyggare!


NEMI
 NEMI

Det var ju onekligen förvånande att en intresseorganisation skulle propagera något som är till fördel för sina medlemmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo: Varför är det dumt?

Varför är det självklart att man ska kunna äta kött i skolan varje dag? Om valfrihet i sig är så viktigt kan de väl istället komma med gröna suddgummin eftersom det är viktigt att alla elever ska kunna välja gröna suddgummin och inte tvingas ha sina vanliga gråa. Det är ungefär på samma nivå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

man får ju inte välja den andra maten va e speciellt m detta

Man kan ju välja att inte ta emot hamburgarna om man vill det och istället äta det köttfria alternativet.


   
SvaraCitera

Så om jag äter mycket kött så blir jag snyggare än vad jag redan är? Måste testa. Äter redan kött varje dag men det är ju så gott!!!


   
SvaraCitera

http://www.politism.se/genusfolket/tjejer-behover-kott-for-att-bli-snygga/

läste detta inlägg om det

ALLTSÅ JAG ORKAR INTE vad är det för jävla stolpskott ute i världen!?!


   
SvaraCitera

det är argumentation på en nivå som jag hade förväntat mig från random 17-åring på emocore.se.


   
SvaraCitera
reben

Agahnim:

Man kan ju välja att inte ta emot hamburgarna om man vill det och istället äta det köttfria alternativet.

var inte detta jag menade utan att man inte får välja resterande av måltiden om man inte går på latinskolan typ. fattar inte va som är så speciellt med att d inte serveras kött då. man får inte pasta varje dag helr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: var inte detta jag menade utan att man inte får välja resterande av måltiden om man inte går på latinskolan typ. fattar inte va som är så speciellt med att d inte serveras kött då. man får inte pasta varje dag helr.

Nej, kanske inte just pasta. Men ett vegetariskt alternativ över lag får man varje dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En gång sa en till mig att jag är en kött-tjej, måste betyda att jag är djävulsk snygg.


   
SvaraCitera
b1son

vill ha rätten o få 1 njurtransplantation när ja vill
 känner mej så jävla inskränkt för måste ju fan ha kassa njurar för d :(:(:(:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter:
Igår onsdag (29 jan) stod Lantbrukarnas Riksförbund (LRF) utanför en skola i Nyköping och bjöd eleverna på hamburgare som en protest mot köttfria dagar i skolbespisningen.

Själva aktionen av gratisutdelning av hamburgare har jag ingen större åsikt om men vad som har väckt uppmärksamhet är Lovisa Norbergs uttalande där hon säger...

Vi vill bara att ungarna ska få ordentligt med näring alla dagar. Det är särskilt viktigt för tjejer som växer, idrottar och ska bli snygga. De har ett väldigt stort järnbehov och jag tror inte att man alltid tänker på flickorna. De har kommit i skymundan för de ställer sig inte upp och skriker direkt.

Läs mera på...

LRF-arrangör: Kött viktigt för tjejer som ”ska bli snygga”
http://www.dn.se/ekonomi/lrf-arrangor-kott-viktigt-for-tjejer-som-ska-bli-snygga/

LRF om kött: "Det är särskilt viktigt för tjejer som växer och ska bli snygga"
http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr/article3801249.ece

Nu är jag själv köttätare och uppmanar alla att äta svenskt kött ISTÄLLET gör allt jävla (salmonellasmittat) importkött men för den skulla anser jag inte att LRF ska sprida massa lögner om att kött skulle vara någon skönhetsprodukt som varken gör tjejer  - eller killar heller för den delen - SNYGGARE!

Vad anser du om liknande aktioner? GRATIS hamburgeutdelning utanför svenska skolor som protest mot köttfria dagar i skolbespisningen?

tycker att det är bra att dom står upp mot skolbespisningen, jag menar en officell vegiterian får ju lov att välja bort kötträtterna och en person med en speciell religon får också lov att välja bort rätter och få en annan i skolan, så varför ska vi köttätare inte få den chansen. 
Och då menar jag inte att man ska välja bort det man inte gillar bara för att men om dom får välja att inte äta kött borde vi få ha möjlighet att välja det när det bara finns vegitariskt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

babyangel97:

tycker att det är bra att dom står upp mot skolbespisningen, jag menar en officell vegiterian får ju lov att välja bort kötträtterna och en person med en speciell religon får också lov att välja bort rätter och få en annan i skolan, så varför ska vi köttätare inte få den chansen. 
Och då menar jag inte att man ska välja bort det man inte gillar bara för att men om dom får välja att inte äta kött borde vi få ha möjlighet att välja det när det bara finns vegitariskt!

Obs. glömde nämna att det där om att tjejer blev snygga kommentaren från LRF var korkad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mat behöver definitivt inte innehålla kött varje dag. Vegetariskt mat är bra, barnen behöver omväxling, och så länge de håller en vettig kvalitet så tycker jag bara det är positivt.

Att vägra äta något bara för att det inte är kött är som att vägra äta allt som inte smakar jordgubbe.


   
SvaraCitera
KSENIA

babyangel97:

tycker att det är bra att dom står upp mot skolbespisningen, jag menar en officell vegiterian får ju lov att välja bort kötträtterna och en person med en speciell religon får också lov att välja bort rätter och få en annan i skolan, så varför ska vi köttätare inte få den chansen. 
Och då menar jag inte att man ska välja bort det man inte gillar bara för att men om dom får välja att inte äta kött borde vi få ha möjlighet att välja det när det bara finns vegitariskt!

DET SOM TAS BORT 1 JÄVLA DAG I VECKAN ÄR 1 JÄVLA INGREDIENS

LR HAR DU ENDAST OCH UTESLUTANDE KÖTT PÅ TALLRIKEN LR


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Så jävla töntigt rent ut sagt. Visar bara på bristande kunskap. Det verkar dessutom som att vissa fått för sig att järn och proteiner Endast går att finna i kött, då man så många gånger läst/hört utlåtanden i stil med "jag går i skolan och sportar så jag måste få i mig näring, så var är mitt jävla kött??". Ledsen Det rör sig om EN jävla dag i veckan.. Kan vi ju lika gärna ha i stort sett vegetarisk kost varje dag då och istället ha en köttdag i veckan. Men då skulle väl mycket folk gå i taket? 


   
SvaraCitera