Aviseringar
Rensa alla

LSD fyller 70 år idag


Ämnesstartare

Grattis! [party][party]


   
SvaraCitera

Ja vad ska man säga...Gillar inte denna drogen..


   
SvaraCitera

Ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MrMe:

Ja vad ska man säga...Gillar inte denna drogen..

Hur så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni snackar ju bara massa skit. [party]


   
SvaraCitera

Den har ju inte gjort någonting för utvecklingen rent allmänt. Vad den gjort inom musiken har jag ingen aning om, men de flesta musiker brukar ju vara knarkade..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Vad den gjort inom musiken har jag ingen aning om, men de flesta musiker brukar ju vara knarkade..

Och vad tror du är anledningen till detta?

GHurt:

Den har ju inte gjort någonting för utvecklingen rent allmänt.

Om vi antar att det har gjort något för utvecklingen inom musiken, räknas inte det enligt dig?


   
SvaraCitera

TZ Arietis:

Och vad tror du är anledningen till detta?

Om man knarkar så har man, som jag ser det, en bakomliggande orsak, en trasslig uppväxt osv. Då har man någonting att göra musik om. Alltså man gör musik om sin egen olycka och som man försöker komma över med knark.

Sen finns det de musiker som tar knark efter de blviit kända istället för att man kan säga att det mer hör till. Hmanr i dåliga kretsar kanske.

TZ Arietis:

Om vi antar att det har gjort något för utvecklingen inom musiken, räknas inte det enligt dig?

Nej, för musiken är något man klarar sig utan och musiken skulle ändå finnas och vi skulle klara oss utan den musik som tillkommit.


   
SvaraCitera

GHurt:

Om man knarkar så har man, som jag ser det, en bakomliggande orsak, en trasslig uppväxt osv.

Varför anser du det?


   
SvaraCitera

Homunculi:

Varför anser du det?

För att som oftast jag sett någon som knarkar så har det berott på bakgrunden. Den har varit väldigt trasslig osv.
Jag tror det kan finnas en viss koppling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Om man knarkar så har man, som jag ser det, en bakomliggande orsak, en trasslig uppväxt osv. Då har man någonting att göra musik om. Alltså man gör musik om sin egen olycka och som man försöker komma över med knark.

Öh, ja, vilket jävla skitsnack. Att droger inte skulle kunna vara bra för ens musikaliska kreativitet eller ens kreativitet i allmänhet är en jävla lögn.

GHurt:

Nej, för musiken är något man klarar sig utan och musiken skulle ändå finnas och vi skulle klara oss utan den musik som tillkommit.

Vi klarar oss utan allt annat också, ljushuvud. Frågan är om musik är värt något eller ej.


   
SvaraCitera

TZ Arietis:

Öh, ja, vilket jävla skitsnack. Att droger inte skulle kunna vara bra för ens musikaliska kreativitet eller ens kreativitet i allmänhet är en jävla lögn.

"okej"

TZ Arietis:

Vi klarar oss utan allt annat också, ljushuvud. Frågan är om musik är värt något eller ej.

Sluta röka på då [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

För att som oftast jag sett någon som knarkar så har det berott på bakgrunden.

Det finns många som tar andra droger än alkohol men som inte har några problem, och eftersom dessa inte har någon stämpel i pannan där det står "knarkare" så ser du dem inte bara.


   
SvaraCitera

Stinky_alex:

Det finns många som tar andra droger än alkohol men som inte har några problem, och eftersom dessa inte har någon stämpel i pannan där det står "knarkare" så ser du dem inte bara.

Mycket möjligt det är så. Men jag tror inte det är någon slump att knarken flödar i ghetton osv. Sen kanske de i över/medel-klassen har lättare att dölja sitt missbruk.

Men för att det inte ksa bli missförstånd så räknar jag inte hasch som knakr här. Tänker mer på tyngre droger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

[party]

Nu blev jag sjukt sugen på äppelpaj... Ska baka i helgen! [bigcheers]


   
SvaraCitera