Aviseringar
Rensa alla

LSD, hur kände ni er ?


Ämnesstartare

Någon som tagit LSD ? , funderar på att testa.

Om ni har tagit LSD hur kände ni er ? , va hallucinerade ni ? ,
gick något snett ? .. tell me[smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Erowid är den bästa källan jag har stött på:

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd.shtml

Här finns (typ) all uppbådlig information och om du inte orkar läsa så tycker jag personligen inte att du bör ta LSD, eftersom det är en väldigt kraftig upplevelse och ett stort beslut att ta. Du är också väldigt ung - och så vidare; resten av varningsklyschorna kan du nog rabbla själv med tanke på den digra så kallade droginformation du förmodligen utsatts för i egenskap av grundskolestudent. [crazy]

Det är svårt att ge dig några specifika råd eller delge upplevelser som kan vara användbara för dig över huvud taget eftersom detta är så individuellt. Låt mig dock återigen poängtera att det är ett stort beslut som har många och stora potentiella konsekvenser, och det är inte nödvändigtvis bara en positiv sak - du förlorar kontrollen över delar av upplevelsen av att vara människa.

Givetvis finns det även många positiva grejer med trippande, det skall inte förnekas.

Varför inte vänta några år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

testa inte när du är 94a


   
SvaraCitera
Åtta

köttfärssås:

testa inte när du är 94a

Ska hon vänta till hon är 93:a, menar du? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ska hon vänta till hon är 93:a, menar du?

Okej. Menar snarare 94a detta året. Tycker hon ska vänta till det har gått lite mer tid.

Egentligen tycker jag inte att hon ska testa alls, men extra dumt när hon är såpass liten. Var kanske dåligt formulerat :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

16. Det är inte _så_ jävla ungt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kråkslott:

16. Det är inte _så_ jävla ungt.

Jo det är jävla_ungt. Barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Jo det är jävla_ungt. Barn.

För ungt för syra kanske. Men inte i övrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kör på bara


   
SvaraCitera

Åtta:

Ska hon vänta till hon är 93:a, menar du?

ungdom94:

va hallucinerade ni

Om man svarar på den frågan, blir det "rusrapport" då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad Brk g sa.

Även om LSD och liknande hallucinogener som svamp inte i sig är farliga eller beroendeframkallande så är det ändå en kraftig upplevelse. Ifall du inte är förberedd mentalt på det kan det bli svårt för dig att smälta hur verkligheten bryts ner runtomkring dig. Det är mer än bara "hey, en rosa elefant" som folk säger. Din verklighetsuppfattning rubbas, något man måste vara så förberedd som möjligt på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som en dålig idé.


   
SvaraCitera
Åtta

Macktorsken:

Om man svarar på den frågan, blir det "rusrapport" då?

Om en moderator råkar på att läsa det och känner sig i form att ta itu med det, kanske.

Rent hypotetiskt alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okeeej men asso om man har dåligt psyke ( jag har dåligt psyke) och då ska man ju inte ta droger men jag tål hasch och sånt utmärkt.
Jag har hört att om man tar LSD och blir skrämd av något så kan hela ens värld "rasa" och man kan börja hallucinera jätte hemska saker, vet inte om de stämmer ? ,
Jag bryr mig faktiskt inte om jag är 16 år eller 13 år.


   
SvaraCitera
Åtta

ungdom94:

okeeej men asso om man har dåligt psyke ( jag har dåligt psyke) och då ska man ju inte ta droger men jag tål hasch och sånt utmärkt.

Skulle inte rekommendera dig att ta syra om du är psykiskt instabil.

ungdom94:

Jag har hört att om man tar LSD och blir skrämd av något så kan hela ens värld "rasa"

Aningen överdramatisk formulering. Men visst kan det kännas väldigt obehagligt om du skulle uppleva någonting väldigt negativt. Däremot kommer du inte få en psykos och för alltid tro att du är en apelsin.

ungdom94:

man kan börja hallucinera jätte hemska saker, vet inte om de stämmer ?

Hallucinationerna är inte speciellt dramatiska, och egentligen bara en liten del av upplevelsen.

Jag tycker att du ska ta och läsa på betydligt mycket mer innan du tar något beslut. Det må inte spela så jättestor roll om du är 13 eller 16 (även om jag nog skulle rekommendera att vänta till du är arton, i alla fall), men däremot spelar det förbannat stor roll hur beläst och förberedd du är.


   
SvaraCitera