Aviseringar
Rensa alla

<='C sad


Ämnesstartare

hej.. börjar med att säga att jag har HAFT ätstörningar. Kämpar fortfarande för att gå upp i vikt, men jag har inga ätstörningar. Men jag går inte upp..

Många av mina kompisar är smala m.m och har magmuskler. Min mage ser helt gelé ut typ tycker jag. Medans alla andra ser vältränade ut.

Jag går hos doktorer o så för att ha koll på vikten. Men hur ska jag kunna få en vältränad mage o ändå gå upp i vikt.. Måste växa o bli längre, min ätstörning ja hade har förstört mkt, Stannat i växten inga former eller nått..

Men jag vill ha vältränad mage.. :/ vad ska jag göra. Mår dåligt över att se min mage hur det ser ut just nu. Och jag tror inte jag får träna för min doktor.. =(

man vill ju bada på sommarn, men kan knappt visa mig. och det här är inget i min hjärna som e fel, de e inga inbillningar.. de är verkligen så att alla kompisar ser vältränade ut o inte jag..


   
Citera
Ämnesetiketter

inte för att verka okänslig med smileyn i början av rubriken är jävligt ful [sad]


   
SvaraCitera

alltså har den hatt på sig eller? :S


   
SvaraCitera

McLuver:

alltså har den hatt på sig eller? :S

Uppgivna ögonbryn har den.


   
SvaraCitera

Motion är bra, även för personer med ätstörningar. Om du har ett väldigt lågt BMI så kan hårdare träning än korta promenader slita för mycket på skelettet. Du kanske inte kan börja med hård styrke- eller konditionsträning, men simning, promenader och andra mer skonsamma motionsformer är det helt möjligt att du klarar av.

Det du bör göra är att prata med din läkare om saken. Fråga om det är okej att du tränar och berätta vilka muskler det är du vill träna mest. Tillsammans borde ni kunna komma fram till om du kan träna och i så fall vad och hur mycket. Se i så fall till att inte träna mer än din läkare säger åt dig att du kan göra och se till att äta som du ska.

Personer som har eller har haft ätstörningar kan mycket väl träna medan de är sjuka (jag känner personer som tillåtits att träna ganska hårt under sitt tillfrisknande).


   
SvaraCitera

Hör med din doktor om du får träna. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Personer som har eller har haft ätstörningar kan mycket väl träna medan de är sjuka (jag känner personer som tillåtits att träna ganska hårt under sitt tillfrisknande).

Ska prata med min doktor.. =) men jag har inte fått några höfter än, kan de påverka att man ser mer "rund" eller ah, ut.. Jag menar, får man höfter trycks allt mer ut åt sidorna o ser kanske bättre ut.. Någon som vet om de gämnar ut sig när jag fått höfter? har inte de än!

tacksam för svar!


   
SvaraCitera

malinn:

men jag har inte fått några höfter än, kan de påverka att man ser mer "rund" eller ah, ut..

Hur gammal är du? Jag tror nog att storlek på höfter kan påverka en del, i och med att proportionerna bli annorlunda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Hur gammal är du? Jag tror nog att storlek på höfter kan påverka en del, i och med att proportionerna bli annorlunda.

Jag är 14 bast bara !


   
SvaraCitera

malinn:

Jag är 14 bast bara !

Hur länge har du haft ätstörningar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Hur länge har du haft ätstörningar?

Ojj, började med godisförbud för 2 år sen, sen blev de som en stor grej. Slutade tillslut med kakor, chips, läsk, o allt.. Och sen antar jag att ja slutade med fett o allt. Vilket kränkte min hjärna eftersom hjärnan behöver MAAASSA fett..

Så i slutet av 6an/början av 7an.. 1 år sen!


   
SvaraCitera

malinn:

Så i slutet av 6an/början av 7an.. 1 år sen!

I så fall så har du nog rätt goda chanser att utveckla höfter och sånt normalt. Det är nog mest en fråga om tid och att fortsätta lyssna på din läkare så löser det sig nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

I så fall så har du nog rätt goda chanser att utveckla höfter och sånt normalt. Det är nog mest en fråga om tid och att fortsätta lyssna på din läkare så löser det sig nog.

Ja de har jag tänkt, men jag menar tror du min mage kommer bli mer platt o jämnas ut me höfterna.. För nu är de typ som när man va liten o hade lite putmage o va helt rund om du fattar..

Är de pga ja inte har höfter, tror du de rätar ut sig? =)


   
SvaraCitera

malinn:

Är de pga ja inte har höfter, tror du de rätar ut sig? =)

Din mage kanske inte blir plattare som så, men förmodligen så kommer din midja se smalare ut eftersom skillnaden mellan höfter och midja blir större.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Din mage kanske inte blir plattare som så, men förmodligen så kommer din midja se smalare ut eftersom skillnaden mellan höfter och midja blir större.

men eftersom höfterna drar ut sig o blir större borde ju magen dras ut också.. Så tänker jag


   
SvaraCitera