Aviseringar
Rensa alla

LuciaA


Ämnesstartare

Ska nog inte fira lucia på något särskilt vis.

Jag ser inte riktigt varför man måste rösta fram en lucia och sedan dela ut bestämda roller när det rör sig om typ lågstadiebarn. Fan, de kan väl alla få vara lucia om de vill det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hoppas på många brandskadade lucior denna dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar lucia! Inte så mycket att jag klev upp i morse och kollade, men tillräckligt för att krypa ner i soffan och kolla på det ikväll (och äta en lussebulle eller två).

Jag var en ren i luciatåget när jag var mindre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var med i skolans luciatåg i morse [cute].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej. regnar. ingen stämning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I mellanstadiet skulle vår klass uppträda i ett luciafirande för föräldrarna, jag mimade medan dom andra sjöng, en tung jävla kille svimmade och föll rakt på mig under staffan var en stalledräng, Lucian var söt tyckte jag då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det togs bort sen, iaf vad jag minns och på de dagis och fritids jag varit på. Det blev så mkt ledsna miner när barnen inte fick klä ut sig till vad de ville och de som aldrig blev valda blev trumpna.

Fast det är ju det i högre årskuller? Vi hade det i högstadiet och gymnasiet i alla fall + kommunen har ju sina omröstningar av lucia [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kollar på svt2 och Göteborgs lucia ser lite bajsnödig ut [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Fast det är ju det i högre årskuller? Vi hade det i högstadiet och gymnasiet i alla fall + kommunen har ju sina omröstningar av lucia [crazy]

Jasåklart, men jag syftade på lågstadiet.

dazed:

n tung jävla kille svimmade och föll rakt på mig under staffan var en stalledräng,

Folk svimmar ju som käglor. Galet. Även om det är en myt att man svimmar nära ljus så är det ju tämligen vanligt med svimningar. Så komiskt att titta på ett luciatåg där folk smyger in och bär ut avsvimmade tärnor och resten av tåget lite tveksamt fortsätter att sjunga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Även om det är en myt att man svimmar nära ljus så är det ju tämligen vanligt med svimningar.

Folk kanske har hittat på det för att skyla över något slags scenskräck.

isola:

Så komiskt att titta på ett luciatåg där folk smyger in och bär ut avsvimmade tärnor och resten av tåget lite tveksamt fortsätter att sjunga.

The show must go on.


   
SvaraCitera

Jag tycker att det är fånigt att bara en ska få vara lucia. Jag tycker att alla som vill ska få vara det i tåget.

Årets lucia firade jag och mina sambosar med kladdkaka och julmusik. Det var mysigt och väldigt lagom.


   
SvaraCitera

Jag sjunger i skolans kör för att gratishöja mitt snitt, och var därmed tärna i skolans luciatåg i dag. Kände mig som Link utklädd till Zelda, men det var väl skoj att crossdressa litet, ändå.

Jag hade lyckats bli förkyld och febersjuk lagom till högtidsdagen i fråga, lät som en målbrottsgosse blott när jag talade. Det lät dock inte vidrigt när jag sjöng, men roligt var det ej. Gick hem efter tåget, och sov till tre på eftermiddagen. Så tedde sig mitt firande det här året. [mad]


   
SvaraCitera