Aviseringar
Rensa alla

Luciaturken


Ämnesstartare

Miceparade:

Har du hört något om motsatsen? Nä. Med den logiken kan man lika gärna påstå att de gjorde det för att det var samma år som Skrillex sålde flest skivor. Och även om det nu är så, tror du att de satt och tänkte "Vi måste ha med det här, TROTS ATT DET ÄR SKITDÅLIGT SÅ ATT ALLA STÖR SIG HAHA, för att vi är PK." Inte möjligen "Vi kanske kan ha med det här? Det är nice OCH SAMTIDIGT PK, vad bra! Två flugor i en smäll!"?MEN DET ÄR JU PRECIS DET DU SJÄLV GÖR. SLUTA HYCKLA PLS.

Nej precis. Dockan har varit en irrelevant skitsak. Man ska inte göra en stor grej av en irrelevant skitsak. Och man kan inte jämföra det med att Skrillex har sålt många skivor. Skrillex inspirerade ju knappast dem där. Jag tror snarare att dem tänkte något i form med: "Hjälp nu blir allt och alla anklagade för rasism så vi måste visa hur anti-rasistiska vi är". Och jag anser inte att det är stötande, jag tycker bara att dem är löjliga och att det är uppenbart att dem gör det för att dem är rädda att anklagas för rasism.


   
SvaraCitera

Homer:

Man ska inte göra en stor grej av en irrelevant skitsak.

Varför gör du det då?

Homer:

"Hjälp nu blir allt och alla anklagade för rasism så vi måste visa hur anti-rasistiska vi är".

Ologiskt resonemang. Varför projicerar du korkade tankar på folk som du varken känner eller har pratat med? Du har ju inga som helst källor på varför de tagit dessa beslut. VARFÖR vill du hellre sitta och bli provocerad av dessa människor och vad de gör, än att uppskatta det hantverk du faktiskt får ta del av?

Homer:

Och jag anser inte att det är stötande

Nej men du orkar sitta och störa dig på vad andra människor gör när det rör s.k "skitsaker". Om det nu är så jävla jobbigt att se, stäng av TVn. Om du nu tycker att det är lättare att foliehatta dig hemma i TV-soffan och tycka att de försöker övertyga dig om ett visst sätt att leva, ignorera dem då? Det är ju DITT val.
Och det är också ANDRAS val att ta del av vilken jävla kultur de vill. Kultur om något är ju facking harmlöst. Det lär inte vara luciaturk på TV förALLTID i framtiden heller. Det är ju inte som att du ens TITTAR på SVT's Luciatåg i vanliga fall, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Varför gör du det då? Ologiskt resonemang. Varför projicerar du korkade tankar på folk som du varken känner eller har pratat med? Du har ju inga som helst källor på varför de tagit dessa beslut. VARFÖR vill du hellre sitta och bli provocerad av dessa människor och vad de gör, än att uppskatta det hantverk du faktiskt får ta del av? Nej men du orkar sitta och störa dig på vad andra människor gör när det rör s.k "skitsaker". Om det nu är så jävla jobbigt att se, stäng av TVn. Om du nu tycker att det är lättare att foliehatta dig hemma i TV-soffan och tycka att de försöker övertyga dig om ett visst sätt att leva, ignorera dem då? Det är ju DITT val. Och det är också ANDRAS val att ta del av vilken jävla kultur de vill. Kultur om något är ju facking harmlöst. Det lär inte vara luciaturk på TV förALLTID i framtiden heller. Det är ju inte som att du ens TITTAR på SVT's Luciatåg i vanliga fall, eller?

Du skrev ju nyligen vad du trodde att dem tänkte men du gnäller på att jag gör det? Vi verkar ju i alla fall vara överens om att det är PK. Jag tycker faktiskt inte att det här är en småsak. PK börjar ta över mer och mer. Det måste stoppas innan det går för långt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skönt med lite ökenlyrik så här inför Jul. Passar väldigt bra in i vårt firande, och framförallt var det lägligt.

Nej men helt ärligt. Det är riktigt patetiskt. Men det är samtidigt inget man förvånas över. Det gör man inte över något i Sverige längre. Men reaktionerna är glädjande. Och det finns det en vettig förklaring till.

Julen har sedan länge varit den högtid som vanliga svenskar högaktar allra mest. Många är uppvuxna utan nationaldagsfirande, andra midsommar, nyårsfest eller vad det nu kan röra sig om. Men Julen är något som i stort sett alla kan stämma in i. Och när någon rör något som är så heligt för så väldigt många så blir också reaktionerna mer kraftfulla, det säger sig självt. Många som tidigare inte insett att alla andra tidigare kapitulationer i samband med något av våra nationella traditionsfiranden varit noga schemalagt vaknar plötsligt till liv framför sin kritik. Det behövs om vi ska vakna någon gång och göras medvetna om det destruktiva projekt som mångkulturen är.

I Sverige är julen mer betydelsefull för sin befolkning än vad exempelvis nationaldagen är, och långt mer oumbärlig för vår identitet som folk. Det är här det sista slaget om den västerländska identiteten egentligen står.

Miceparade:

MEN DET ÄR JU PRECIS DET DU SJÄLV GÖR. SLUTA HYCKLA PLS.

Men snälla. Först, sluta använda caps. Du framstår som hysterisk, arrogant och till sist omogen. Sedan, Leka duktig kan du göra när du har rätt i sak. Att reagera över andras överreaktioner är inget hyckleri. Man måste få kunna säga att överkänsliga idioter beter sig idiotiskt utan att själv kunna beskyllas för att vara överkänslig. Det handlar inte ens om två fel gör ett rätt längre.

edit:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bojkottar tv så bryr mig inte


   
SvaraCitera

Homer:

Du skrev ju nyligen vad du trodde att dem tänkte

Nej jag frågade dig om det var så du trodde att de tänkte.

Homer:

PK börjar ta över mer och mer.

Knappast, det var mer hysteriskt för en 20-30 år sen. Har du ens sett Fyra myror är fler än fyra elefanter?

Homer:

Det måste stoppas innan det går för långt.

Varför måste det stoppas? Vad innebär det rent praktiskt för dig? Vad är det i din vardag som försvåras för att folk har vissa åsikter som de utövar? Det finns ju tusentals liknande fenomen i media och i den svenska kulturen i allmänhet, varför utgör JUST politisk korrekthet ett sånt stort jävla problem?

Rudolf kügersmatter:

Foliehatt

/ignore.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rudolf kügersmatter:

Skönt med lite ökenlyrik så här inför Jul. Passar väldigt bra in i vårt firande, och framförallt var det passande. Nej men helt ärligt. Det är riktigt patetiskt. Men det är samtidigt inget man förvånas över. Det gör man inte över något i Sverige längre. Men reaktionerna är glädjande. Och det finns det en vettig förklaring till.Julen har sedan länge varit den högtid som vanliga svenskar högaktar allra mest. Många är uppvuxna utan nationaldagsfirande, andra midsommar, nyårsfest eller vad det nu kan röra sig om. Men Julen är något som i stort sett alla kan stämma in i. Och när någon rör något som är så heligt för så väldigt många så blir också reaktionerna mer kraftfulla, det säger sig självt. Många som tidigare inte insett att alla andra tidigare kapitulationer i samband med något av våra nationella traditionsfiranden varit noga schemalagt vaknar plötsligt till liv framför sin kritik. Det behövs om vi ska vakna någon gång och göras medvetna om det destruktiva projekt som mångkulturen är.I Sverige är julen mer betydelsefull för sin befolkning än vad exempelvis nationaldagen är, och långt mer oumbärlig för vår identitet som folk. Det är här det sista slaget om den västerländska identiteten egentligen står. Men snälla. Först, sluta använda caps. Du framstår som hysterisk, arrogant och till sist omogen. Leka duktig kan du göra när du har rätt i sak. Att reagera över andras överreaktioner är inget hyckleri. Man måste få kunna säga att överkänsliga idioter beter sig idiotiskt utan att själv kunna beskyllas för att vara överkänslig. Det handlar inte ens om två fel gör ett rätt längre.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Nej jag frågade dig om det var så du trodde att de tänkte. Knappast, det var mer hysteriskt för en 20-30 år sen. Har du ens sett Fyra myror är fler än fyra elefanter? Varför måste det stoppas? Vad innebär det rent praktiskt för dig? Vad är det i din vardag som försvåras för att folk har vissa åsikter som de utövar? Det finns ju tusentals liknande fenomen i media och i den svenska kulturen i allmänhet, varför utgör JUST politisk korrekthet ett sånt stort jävla problem? /ignore.

Jag anser att politisk korrekthet är fegt. Varför JUST politisk korrekthet utgör ett stort problem anser jag dock är en konstig fråga. Det får det att låta som att politisk korrekthet är det jag oroar mig mest över men det finns många andra saker som är värre enligt mig. Svält å fattigdom i Afrika och Asien, amerikanernas gigantiska armé, cancer, kärnvapen, polisen och kriget mot drogerna för att nämna några saker.


   
SvaraCitera

Homer:

Jag anser att politisk korrekthet är fegt

Varför tycker du att det fegt?

Homer:

Det får det att låta som att politisk korrekthet är det jag oroar mig mest

Skönt att höra att det inte är det som oroar dig mest.

I ärlighetens namn tycker jag att förekomsten av politisk korrekthet i media har varit ungefär den samma i ganska så många år, och då mindre markant än för några decennier sedan. Det man ser mest av är klagomål på politisk korrekthet. Vad är det som helt plötsligt förändrats och blivit så förbannat jobbigt liksom? VAD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Varför tycker att det fegt? Skönt att höra att det inte är det som oroar dig mest. I ärlighetens namn tycker jag att förekomsten av politisk korrekthet i media har varit ungefär den samma i ganska så många år, och då mindre markant än för några decennier sedan. Det man ser mest av är klagomål på politisk korrekthet. Vad är det som helt plötsligt förändrats och blivit så förbannat jobbigt liksom? VAD.

Jag tycker att man ska stå upp för sin egen åsikt och inte gå efter vad som är "rätt". Anledningen till att det har blivit så stort nu tror jag har att göra med julen. Det är en väldigt populär högtid i Sverige. När pepparkaksgubbar förbjuds, Kalle Ankas jul redigeras och lucia blandas med rapp för att göra det mer "politiskt korrekt" så retar det upp folk. Julen är en älskad högtid och man vill inte ändra på den. Det ska vara som det alltid har varit helt enkelt.


   
SvaraCitera

Homer:

Jag tycker att man ska stå upp för sin egen åsikt och inte gå efter vad som är "rätt".

Varför gör du antagandet att dessa människor inte står upp för sin egna åsikt?

På vilket sätt är det fegt att dels se hur olika människor är, och dessutom även acceptera det? Och detta utan att låta det gå ut över den egna integriteten? "Jag kan se och ta del av detta, men jag också också göra som jag alltid gjort. För att jag vill."?
Det finns inga likhetstecken med detta och att t.ex "skämmas" över svenskheten.

Jag vill poängtera att jag inte tycker att användandet av politisk korrekthet är fullkomligt svart och vit. Det finns tillfällen då jag tycker att den använts mindre praktiskt. Just censur är något jag generellt är emot, men i detta fall tycker jag att det var ett helt ok beslut att ta eftersom det handlar om att visa respekt snarare än rädsla.

Är det någon som gjort ett officiellt uttalande ang. Lucia och att rappen blandades in enbart pga man ville göra det mer PK? Really?

Homer:

Julen är en älskad högtid och man vill inte ändra på den. Det ska vara som det alltid har varit helt enkelt.

Men den förändras ju hela tiden. Varför är det så jobbigt att just något som är UPPENBART rasistiskt tas bort, när det är mindre jobbigt att den svenska julen t.ex amerikaniseras mer och mer för varje år som går? Vad är det som förhindrar var och en att fira sin jul precis som de själva önskar? Varför göra en svart docka med starka associationer till slaveri och förtryck av afroamerikaner till en så stor del av sitt julfirande?

Om nu kultur och kulturhistoria är så viktigt (tycker också att det är viktigt), varför envisas med att vilja ta del av något som utgör en så stor och vidrig del av en ANNAN kulturs historia?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När SVT uppmärksammande någon muslimsk högtid för ett tag sedan blandades det inte in en gnutta svenska referenser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Varför gör du antagandet att dessa människor inte står upp för sin egna åsikt? På vilket sätt är det fegt att dels se hur olika människor är, och dessutom även acceptera det? Och detta utan att låta det gå ut över den egna integriteten? "Jag kan se och ta del av detta, men jag också också göra som jag alltid gjort. För att jag vill."?Det finns inga likhetstecken med detta och att t.ex "skämmas" över svenskheten.Jag vill poängtera att jag inte tycker att användandet av politisk korrekthet är fullkomligt svart och vit. Det finns tillfällen då jag tycker att den använts mindre praktiskt. Just censur är något jag generellt är emot, men i detta fall tycker jag att det var ett helt ok beslut att ta eftersom det handlar om att visa respekt snarare än rädsla.Är det någon som gjort ett officiellt uttalande ang. Lucia och att rappen blandades in enbart pga man ville göra det mer PK? Really?Men den förändras ju hela tiden. Varför är det så jobbigt att just något som är UPPENBART rasistiskt tas bort, när det är mindre jobbigt att den svenska julen t.ex amerikaniseras mer och mer för varje år som går? Vad är det som förhindrar var och en att fira sin jul precis som de själva önskar? Varför göra en svart docka med starka associationer till slaveri och förtryck av afroamerikaner till en så stor del av sitt julfirande? Om nu kultur och kulturhistoria är så viktigt (tycker också att det är viktigt), varför envisas med att vilja ta del av något som utgör en så stor och vidrig del av en ANNAN kulturs historia?

Det är imponerande att du kan hålla dig uppe och argumentera så sent. Jag är så jävla trött att jag tuppar av snart hahaha. Men nu ska jag försöka vara allvarlig. Finns säkert folk som har det som egen åsikt. Handlar det om censur och PK så anser jag dock fortfarande att det är fegt.

När det kommer till nästa del så förstår jag inte riktigt vad du menar. Men jag fortsätter med resten.

Nej det är ingen från SVT som har uttalat sig om det men det känns ganska givet. När det har blivit mode att förändra julen så kommer dem med löjlig rapp

. Jag förstår inte varför den svarta dockan anses rasistisk. Jag är inget fan av censur men skulle någon bara förklara det rasistiska så kan jag förstå varför den tas bort. Det kan ju inte bara vara för att den är svart. Jag ser inte associationerna till slaveri och förtryck. Det är bara en svart docka som säger mamma och får en stämpel. Det finns säkert kopplingar till förtryck för du är ju inte direkt den ända som har sagt det. Skulle du eller någon annan kunna förklara mer noggrant vad det rasistiska är?

Nu är jag otroligt trött och ska gå å lägga mig. Jag snackar gärna med dig mer imorgon [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Varför gör du antagandet att dessa människor inte står upp för sin egna åsikt? På vilket sätt är det fegt att dels se hur olika människor är, och dessutom även acceptera det? Och detta utan att låta det gå ut över den egna integriteten? "Jag kan se och ta del av detta, men jag också också göra som jag alltid gjort. För att jag vill."?Det finns inga likhetstecken med detta och att t.ex "skämmas" över svenskheten.Jag vill poängtera att jag inte tycker att användandet av politisk korrekthet är fullkomligt svart och vit. Det finns tillfällen då jag tycker att den använts mindre praktiskt. Just censur är något jag generellt är emot, men i detta fall tycker jag att det var ett helt ok beslut att ta eftersom det handlar om att visa respekt snarare än rädsla.Är det någon som gjort ett officiellt uttalande ang. Lucia och att rappen blandades in enbart pga man ville göra det mer PK? Really?Men den förändras ju hela tiden. Varför är det så jobbigt att just något som är UPPENBART rasistiskt tas bort, när det är mindre jobbigt att den svenska julen t.ex amerikaniseras mer och mer för varje år som går? Vad är det som förhindrar var och en att fira sin jul precis som de själva önskar? Varför göra en svart docka med starka associationer till slaveri och förtryck av afroamerikaner till en så stor del av sitt julfirande? Om nu kultur och kulturhistoria är så viktigt (tycker också att det är viktigt), varför envisas med att vilja ta del av något som utgör en så stor och vidrig del av en ANNAN kulturs historia?

Det är imponerande att du kan hålla dig uppe och argumentera så sent. Jag är så jävla trött att jag tuppar av snart hahaha. Men nu ska jag försöka vara allvarlig. Finns säkert folk som har det som egen åsikt. Handlar det om censur och PK så anser jag dock fortfarande att det är fegt.

När det kommer till nästa del så förstår jag inte riktigt vad du menar. Men jag fortsätter med resten.

Nej det är ingen från SVT som har uttalat sig om det men det känns ganska givet. När det har blivit mode att förändra julen så kommer dem med löjlig rapp

. Jag förstår inte varför den svarta dockan anses rasistisk. Jag är inget fan av censur men skulle någon bara förklara det rasistiska så kan jag förstå varför den tas bort. Det kan ju inte bara vara för att den är svart. Jag ser inte associationerna till slaveri och förtryck. Det är bara en svart docka som säger mamma och får en stämpel. Det finns säkert kopplingar till förtryck för du är ju inte direkt den ända som har sagt det. Skulle du eller någon annan kunna förklara mer noggrant vad det rasistiska är?

Nu är jag otroligt trött och ska gå å lägga mig. Jag snackar gärna med dig mer imorgon [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad allt gynnar SD nu då.. [sad]

OnT: Värdelöst.


   
SvaraCitera