Aviseringar
Rensa alla

Lucid dreaming


Ämnesstartare

Hej! Glad
För ett år sen bestämde jag mig för att börja processen att kunna styra mina drömmar (Lucid dreaming)
Efter två veckor började det funka och jag tyckte det va jätte kul först. Efter ett tag slutade de drömmarna jag efterstävade och jag börja drömma samma dröm varje natt och den känns så verklig! Jag vaknar upp mitt i natten och ligger i min säng och kan inte somna om, tar upp mobilen skickar några sms (som sedan irl även skickas) och när jag lägger undan mobilen igen blir hela min kropp förlamad och kan inte röra mig , inser även då att jag drömmer eftersom lampan i mitt rum är tänd (vilket den inte är på natten) . Så ligger där i något som känns timmar tills mitt alarm på morgonen ringer och jag vaknar med känslan att jag inte sovit något alls. Jag drömmer denna dröm kanske 1 gång i veckan och det går inte förklara med ord hur obehagligt det är! Någon som drömt något liknande?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

låter ju sjukt drygt :(((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ahhahah fy vad jobbigt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varit med om liknande grejer, dt inträffade när jag hade sovit dåligt någon vecka i streck, mindre än 4 timmar per dygn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ursäkta, det kanske är jätte jobbigt för dig Ledsen fett svårt att ha sån självkontroll, men det låter fett coolt

Fett tur att du inte såg nåt monster lr nåt medans du var förlamad

6058520310_542cf1d05c.jpg


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
varit med om liknande grejer, dt inträffade när jag hade sovit dåligt någon vecka i streck, mindre än 4 timmar per dygn. 

Förut hände det oftare men nu kanske det händer en gång i veckan eller mindre. Har inte tänkt på om det är för jag sovit dåligt ... 


   
SvaraCitera
Kudhos

har det hela tiden


   
SvaraCitera
Kudhos

lucid dreaming that is, inte det sistnämnda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon som fortfarande håller på?


   
SvaraCitera

brukade ganska frekvent få lucid dreams utan att försöka
det roligaste med dem var de testerna jag gjorde för att avgöra om jag faktiskt var i en dröm, en gång gick jag ut för ytterdörren och hoppade upp i luften med tanken att om jag flyger så drömmer jag. jag hoppade endast 5 meter upp i luften och landade, så det var inte tillräckligt med bevis för att jag drömde.

och när jag kände att jag höll på att vakna lyckades jag hålla mig kvar i drömmen genom att snurra runt med armarna utåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken: och när jag kände att jag höll på att vakna lyckades jag hålla mig kvar i drömmen genom att snurra runt med armarna utåt

Måste testa! Detta är ju det svåraste. Eller att hålla sig kvar så man är medveten om att man drömmer. 


   
SvaraCitera

ja det fungerar verkligen, tror jag läste till mig det tipset på någon guide på nätet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:
ja det fungerar verkligen, tror jag läste till mig det tipset på någon guide på nätet

Okej. Mitt bästa tips för att luciddrömma är att vakna mitt i natten, eller några timmar innan man egentligen brukar vakna. Vara vaken en stund för att piggna till, halvtimme-timme. Och sedan somna om. Börjar luciddrömma nästan varje gång. Men du har säkert läst om det själv på nätet..


   
SvaraCitera

ja, men har aldrig orkat vakna upp för det
några säger att man ska "spela piano" med fingrarna innan man somnar


   
SvaraCitera