Aviseringar
Rensa alla

LUF VS. MUF!


Ämnesstartare

Hej!

Jag ska snart gå med i ett politisk ungdomsförbund men på senare tider så har jag dragits mer åt ett annat håll; Folkpartiet.

I "hela mitt liv" har jag varit Moderat. Sedan valet 2006, det började med flera tester (på Internet) där jag nästan alltid blev Moderat. Men nu har jag börjat tvivla ändå; Jag är mer för EU, mer för liberala frågor - men ändå väldigt mycket för mycket. Dessutom det här med skolan, vilket är en stor hjärtefråga för mig.

Nu undrar jag; Vad tycker ni? Vad är den egentliga skillnaden mellan LUF/MUF, Folkpartiet/Moderaterna. I EU-valet, vilket var en stor succé för Folkpartiet, bytte var 5:e Moderat parti och röstade på Folkpartiet, så jag är nog inte ensam om detta.

Hjälp mig!


   
Citera

LUF>MUF så klart


   
SvaraCitera

Hade mycket att göra med Marit Paulsen, polkapartiet har dock en mycket bättre historia än moderaterna..


   
SvaraCitera

MUF känns mer som brats som vill va coola


   
SvaraCitera

MUF är ju dessutom mer radikala än moderpartiet

men känns som att mufare har en mufstämpel om man säger så. har svårt att ta mufare seriöst iom alla skandaler


   
SvaraCitera

Zwift:

MUF känns mer som brats

LUF är ju en ganska stor blandning av olika liberaler, mer insatta i frågor då MUF bara tänker på inkomstskatten


   
SvaraCitera

soimpolite:

MUF är ju dessutom mer radikala än moderpartiet

Fast det gäller väl nästan för alla ungdomsförbund?


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

LUF är ju en ganska stor blandning av olika liberaler

Precis, de få riktiga, klassiska liberalerna lär man ju hitta i LUF, eller centern har också en bra tjej har jag för mig.


   
SvaraCitera

Zwift:

Precis, de få riktiga, klassiska liberalerna lär man ju hitta i LUF, eller centern har också en bra tjej har jag för mig.

jag är nyliberal o med LUF. ser inga problem i det även om moderpartiet är dumma i huvet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EnDumAfrikanskVas:

I "hela mitt liv" har jag varit Moderat. Sedan valet 2006,

Inte för att vara elak, men 12-åringar har ingen vidare koll på världen och kommer att ändra åsikt om det mesta medan de växer upp. Det är inte så mycket att komma med. Att göra tester på internet ger inte ett dyft. Läs på och sätt dig in i partiernas partiprogram, skicka mail och fråga om du undrar något, och låt bli fåniga onlinetester på kvällstidningarnas hemsidor.

EnDumAfrikanskVas:

Nu undrar jag; Vad tycker ni? Vad är den egentliga skillnaden mellan LUF/MUF, Folkpartiet/Moderaterna. I EU-valet, vilket var en stor succé för Folkpartiet, bytte var 5:e Moderat parti och röstade på Folkpartiet, så jag är nog inte ensam om detta.

LUF är ett liberalt ungdomsförbund med ett populistiskt latteliberalt moderparti som kallar sig liberala men spyr ut sig nästan fascistiska förslag. Folkpartiet påstår en massa dynga och säger att de medhjälp av hårdare tag skall fixa dessa påstådda problem, som faktiskt inte existerar. Att tvinga gymnasieelever ha kvarsittning eller tvinga invandrare göra svenskprov är bra exempel på tramsförslag som däremot går hem hos icke.reflekterande fjantar som sitter hemma och tycker. MUF säljer sprit till underåriga, om du vill supa kanske det är en idé?

Nu är väl jag ganska så jävig (den rödgröna röran vore, om något skulle vara sådant, min hemvist) så jag tycker att alla partier i alliansen är… idioter. Däremot så tycker jag allra minst om Folkpartiet. I min mening är de bara konstant pinsamma. Att publicera en debattartikel i en dagstidning där man klagar på att ett annat parti själv väljare ringer ganska illa med hela allianstänket. Nåja. Har du kollat in Centern? Såvitt jag vet (Federlet har sagt så i alla fall .p) så behövs det fler hetrokillar i CUF, så om du inte är bög skulle de säkert ta emot dig med öppna armar (och annars med, såklart). De är därtill liberalare än FP…


   
SvaraCitera
blum
 blum

så löjligt att folkpartiets uförbund kallar sig liberala. sen när va folkpartiet liberala liksom


   
SvaraCitera

Zwift:

Fast det gäller väl nästan för alla ungdomsförbund?

jo, dåligt formulerat av mig. syftar alltså på om han känner att han är moderat men mer radikal så kanske MUF skulle passa. så att han är moderat ändå.

okej jag kan inte förklara 🙂


   
SvaraCitera

Hampie:

Såvitt jag vet (Federlet har sagt så i alla fall .p) så behövs det fler hetrokillar i CUF, så om du inte är bög skulle de säkert ta emot dig med öppna armar (och annars med, såklart). De är därtill liberalare än FP…

Kan jag alltså ragga liberala bögar i CUF!? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zwift:

Kan jag alltså ragga liberala bögar i CUF!?

Ja? Kolla CUF-klubben på Qruiser.. Tror den är större än SSU:s klubb XD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Inte för att vara elak, men 12-åringar har ingen vidare koll på världen och kommer att ändra åsikt om det mesta medan de växer upp.

Inte för att vara elak, men du vet inte ett skit om mig. Du vet inte ens om jag är 15 eller inte [smile]...vilket jag nu är. Jag vet mer än du anar, dessutom så gick jag i 7:an då - går på gymnasiet nu [smile].

Hampie:

Att göra tester på internet ger inte ett dyft. Läs på och sätt dig in i partiernas partiprogram, skicka mail och fråga om du undrar något, och låt bli fåniga onlinetester på kvällstidningarnas hemsidor.

Jag sa att det BÖRJADE med tester på Internet, vilket faktiskt betyder ganska mycket. Först fick jag klarhet om det var vänster/höger, (tydligt höger) sen läste jag på, kollade på debatter, frågade - precis som du säger. Som sagt; Du vet ingenting om mig.

Hampie:

men spyr ut sig nästan fascistiska förslag.

Ge exempel. Gärna.

Hampie:

eller tvinga invandrare göra svenskprov

Det var ju det bästa förslaget på ganska länge? Vad snackar du för skit? "TVINGA invandrare göra SVENSKPROV".

1. I Sverige blir man knappast tvungen att göra något, kolla bara på skolan "man FÅR, om man VILL, och om du har LUST att gå på gymnasiet". Men du förstår inte syftet och målet, att lära sig om Sveriges kultur och svenska - GRATIS - är väl hur bra som helst? Förstår inte motargumenten? Man vill ju integrera och inte assimilera.

Hampie:

MUF säljer sprit till underåriga, om du vill supa kanske det är en idé?

[rolleyes].

Hampie:

Såvitt jag vet (Federlet har sagt så i alla fall .p) så behövs det fler hetrokillar i CUF, så om du inte är bög skulle de säkert ta emot dig med öppna armar (och annars med, såklart). De är därtill liberalare än FP…

Kan man hitta mer onödigare och omogna inlägg? Till och med Anarkandis YouTube-klipp var mer relevant.

Lindblom:

så löjligt att folkpartiets uförbund kallar sig liberala. sen när va folkpartiet liberala liksom

Eller hur liksom...


   
SvaraCitera