Aviseringar
Rensa alla

Lugnande tabletter till katt


Ämnesstartare

Havstomat:

Fast såna mediciner är rätt bra avpassade för djuren. Så nej, man inte trycker i katten mer än vad vet ordinerat så bör det inte vara någon: fara.

ändå, känslostyrda obehaget. är allmänt dåligt inställd till psykofarmaka. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min läkare sa till mig att hennes hund brukade få atarax (mest pga av allergi, men de ska ju ha lugnande effekt)

Fast hon sa även att jag kunde ta hur många atarax jag ville eftersom de inte har någon bieffekt, så man kanske inte ska lyssna på henne [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Havstomat:

Får man fråga varför du behöver det?

Kanske inte hinner flytta innan stambytet. Tror inte min katt överlever skiten. Visst om det var endast badrum men det är kök också. Han är inte världens tuffaste katt om man säger så.

Men det löser sig förhoppningsvis, får ljuga till mig en lägenhet att bo i så länge om jag inte hinner flytta. Måste ju ljuga för inte fan får man en lägenhet pga en katt. [zzz] Fittvärld...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Talar du om vanliga bensodiazepiner (Sobril, Stesolid, Xanor) så dör katten. Big no-no alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Min läkare sa till mig att hennes hund brukade få atarax (mest pga av allergi, men de ska ju ha lugnande effekt)

Samma med min, min hund får 50 mg om dagen.

Prova med Atarax, TS. Tror inte att det funkar dock, min hund är lika speedad som vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är alltså sedativa jag är rädd för, storebrors hund fick antihistaminer i någon vecka. hon blev lite degig, men inte så värst påverkad i övrigt. men, varför överväger du att behandla katten med lugnande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingeny:

men, varför överväger du att behandla katten med lugnande?

Angelize:

Kanske inte hinner flytta innan stambytet. Tror inte min katt överlever skiten. Visst om det var endast badrum men det är kök också. Han är inte världens tuffaste katt om man säger så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Talar du om vanliga bensodiazepiner (Sobril, Stesolid, Xanor) så dör katten. Big no-no alltså.

Nej nej, menar sådant som veterinären skriver ut. [crazy]


   
SvaraCitera