Forumet - Lumpen

Lumpen

3419 0 269
Tänkte bara höra med dem som har gjort lumpen vad ni tyckte om det. Positiva och negativa saker?
Gissar att den informationen som pliktverket, försvarsmakten mfl. skickar ut är något vinklad. De lär inte ta med intervjuer med personer som inte trivdes... Tror jag iaf!
Så, vad tyckte ni som ev. inte älskade det. Och hur tänker ni som ska rycka in? Nån tjej som funderar på att göra lumpen? (Eller har gjort det?)

Hur som hellst, ni som känner att ni har ngt att berätta, gör gärna det!!!

Spana också in:

KiloDelta:

rekomenderar http://www.lumpen.nu

mm undrar hur du kan rekomendera den då du inte gjort lumpen själv pch altså inte kan utala dig om informationen är korrekt eller inte

mina egna erfarenheter är...

jävligt lärorikt dom första 10-15 veckorna då är det ett hårt tempo och man lär sig väldigt mycket om vad kroppen pallar och inte efter 15 veckor då den så kallade befattningsutbildningen börjar börjar helvetet så tråkigt är det inte alls lika jobbigt längre så dagarna går otroligt långsamt istället man gör en massa meningslösa saker (min åsikt och många av mina kompisars med (kan kanske vara andurlunda om man ligger på ett jägarförband eller liknande))
man bara väntar på nästa ledighet så man får åka hem 2 dagar o sen är det tillbaka till den tråkiga verkligheten igen..
Jag rycker in om exakt 2 månader. Ska bli förbannat skoj helt enkelt! Jag har redan varit uppe på informationshelg och träffat befälen och mina blivande polare och gjort en massa tester/styrkeprov och jägartest.

Jag tycker att det är hemskt kul med tjejer som satsar på lumpen. Det behövs helt enkelt!

friggin:

Kul att tjejer tror att de klarar mönstringenn när bara en handfull killar bara tas in nuförtiden.

hört talas om ordet kvotering? [smile] försvaret vill ha in fler kvinnor