Aviseringar
Rensa alla

Lumpen


Tänkte bara höra med dem som har gjort lumpen vad ni tyckte om det. Positiva och negativa saker?
Gissar att den informationen som pliktverket, försvarsmakten mfl. skickar ut är något vinklad. De lär inte ta med intervjuer med personer som inte trivdes... Tror jag iaf!
Så, vad tyckte ni som ev. inte älskade det. Och hur tänker ni som ska rycka in? Nån tjej som funderar på att göra lumpen? (Eller har gjort det?)

Hur som hellst, ni som känner att ni har ngt att berätta, gör gärna det!!!


   
Citera

Ensam på jorden:

Och hur tänker ni som ska rycka in?

Att de första veckorna är förjävliga, det är vad jag har hört från mitt kompani.


   
SvaraCitera

Ensam på jorden:

Nån tjej som funderar på att göra lumpen?

jag funderar på det, fast det verkar vara ganska jobbigt och så....
sen e de töntigt att hoppa runt i skogen med pistoler....och jobbigt om man har mens


   
SvaraCitera
Keeso

lockbete:

och jobbigt om man har mens

- Den biten låter mest jobbigast


   
SvaraCitera
fegis

Keeso:

- Den biten låter mest jobbigast

Det finns nog någon bra lösning på det också, Hygien är en lite av ett prio i lumpen vad jag har hört. Men man hör mycket också...

Fältsjukan <3

Om du syftade på att det är jobbigt med verk så kör på: Det som inte dödar härdar [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rekomenderar http://www.lumpen.nu för alla som funderar på att göra värnplikten.


   
SvaraCitera
Keeso

fegis:

Om du syftade på att det är jobbigt med verk så kör på: Det som inte dödar härdar [blush]

- Verken är inte alltid den roligaste :/ så ja vettefan där alltså haha


   
SvaraCitera
fegis

Keeso:

- Verken är inte alltid den roligaste :/ så ja vettefan där alltså haha

Ähh, va inte så kräsen nu [smile].
Om jag hade kunnat göra lumpen så hade jag gjort det. Det är för sent att ändra sig sen efteråt.


   
SvaraCitera
Keeso

fegis:

Ähh, va inte så kräsen nu [smile].

- Nä, jag funderar fortfarande över om jag ska gå eller inte

fegis:

Om jag hade kunnat göra lumpen så hade jag gjort det. Det är för sent att ändra sig sen efteråt.

- Lite skillnad, du är kille jag är tjej :). Varför ville du inte från början?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KiloDelta:

rekomenderar http://www.lumpen.nu

mm undrar hur du kan rekomendera den då du inte gjort lumpen själv pch altså inte kan utala dig om informationen är korrekt eller inte

mina egna erfarenheter är...

jävligt lärorikt dom första 10-15 veckorna då är det ett hårt tempo och man lär sig väldigt mycket om vad kroppen pallar och inte efter 15 veckor då den så kallade befattningsutbildningen börjar börjar helvetet så tråkigt är det inte alls lika jobbigt längre så dagarna går otroligt långsamt istället man gör en massa meningslösa saker (min åsikt och många av mina kompisars med (kan kanske vara andurlunda om man ligger på ett jägarförband eller liknande))
man bara väntar på nästa ledighet så man får åka hem 2 dagar o sen är det tillbaka till den tråkiga verkligheten igen..


   
SvaraCitera
Keeso

fragetacknet:

sen är det tillbaka till den tråkiga verkligheten igen..

- Var det värt det ?


   
SvaraCitera

jag funderar på att göra lumpen så det blir lite disciplin på mig


   
SvaraCitera

lockbete:

mens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Keeso:

- Var det värt det

jo för mig var det det jag fick tid att fundra på vad jag ville med mitt liv...


   
SvaraCitera

en av mina tjejkompisar mönstrade men hon var för klen, antagligen rätt vanligt som tjej 😛 jag pustade ut rejält när jag fick höra att min kille inte kom in, hade varit jobbigt att vara ifrån varann så mycket, men det är säkert en bra knuff ut i vuxenvärlden och så


   
SvaraCitera