Aviseringar
Rensa alla

Lund vs Uppsala


Ämnesstartare

Vilken är goast stad, funderar i framtiden på att plugga någonstans av dem Rullar ögonen


   
Citera

Uppsala 
Cool


   
SvaraCitera

Röstade lund, qldrig varit där dock


   
SvaraCitera

Uppis ägerGalen


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

uppsala alla dar i veckan


   
SvaraCitera
reben

välj inte lund det valde inte jag


   
SvaraCitera

feministfittan: Lund

P.g.a. bäst stad + ligger i Skåne som är bäst + Uppsala suger och folk där pratar konstigt.


   
SvaraCitera

känns som det e jävligt mkt bias här :p


   
SvaraCitera
time
 time

Har inte varit tillräckligt mycket i Lund för att kunna snacka fördelar och nackdelar med att plugga där, men jag pluggar i Uppsala och kunde inte vara nöjdare. Cykelavstånd till allt, jättevackert, mysig Pelle Svanslös-kultur, najs nationer (det har nog Lund också dock) och framförallt en väldigt, väldigt bra skola med fantastiska lärare. 


   
SvaraCitera

Uppsala är en bättre stad, men lund har å andra sidan nära till malmö som är ännu bättre.


   
SvaraCitera

alltså uppsala har bättre universitet och studentliv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

satflaesk:
Uppsala 
Cool

Det avgör saken! Glatt skålandeCool 

Fkpaw:
känns som det e jävligt mkt bias här :p

Vart är här och vad är bias?

time:
Har inte varit tillräckligt mycket i Lund för att kunna snacka fördelar och nackdelar med att plugga där, men jag pluggar i Uppsala och kunde inte vara nöjdare. Cykelavstånd till allt, jättevackert, mysig Pelle Svanslös-kultur, najs nationer (det har nog Lund också dock) och framförallt en väldigt, väldigt bra skola med fantastiska lärare. 

Åh det är ju det jag vill ha! :3 Har varit rätt inställd på Lund, vet ej varför aldrig varit i Lund eller Uppsala på riktigt, men tanken slog mig att Uppsala nog kan vara myyss,, Pelle Svanslös<3 Får man fråga vad du pluggar för något? 


   
SvaraCitera

qazedctgb:
alltså uppsala har bättre universitet och studentliv...

är inte lund känd för att vara en av de bästa när de kommer till studentliv och studentstad? Med tanke på hur många studenter som bor där?


   
SvaraCitera

feministfittan: Vart är här och vad är bias?

Där e där man inte är, här e där man är.

bias e la på ett ungefär att man har svårt att ta hänsyn till en helthetsbild och ist utgår från ett vinklat perspektiv, tyyyp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw:

Där e där man inte är, här e där man är.

bias e la på ett ungefär att man har svårt att ta hänsyn till en helthetsbild och ist utgår från ett vinklat perspektiv, tyyyp

jaså, finns det mest i Lund eller Uppsala menar du?


   
SvaraCitera