Aviseringar
Rensa alla

lura någon på msn?


Ämnesstartare

Är det någon som vet hur man gör för att lura någon på msn. Man chattar med en person och det står att det är personen som skriver när det igentligen är jag?


   
Citera

Impossible.


   
SvaraCitera

Och olagligt.


   
SvaraCitera

Man kan ju bara byta så att man heter samma visningsnamn som personen och har samma typsnitt.. annars vet jag inte vad du menar för knasigt hack [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Och olagligt.

Öh va? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja asså min vän gjorde så på mig, och hon vägrar berätta hur hon gör. Jag trodde först att någon hade hackat min msn men hon sa att hon inte gjorde det [shake]


   
SvaraCitera

KingGurka:

Öh va? :S

Borde väl kunna gå under att stjäla någons identitet? [shake]


   
SvaraCitera

Det gick för några år sedan, om de inte fixat detta. Minns faktiskt inte hur man gör


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Borde väl kunna gå under att stjäla någons identitet? [shake]

Alltså, om man seriöst säger sig vara en annan existerande person kan det vara urkundsförvanskning eller något, tror jag, men om vi sitter på msn och jag skriver till dig som om jag var dig är det inte det då jag omöjligen kan vara dig. Tror ej heller det är olagligt att uppge sig vara en person som inte existerar.
EDIT: TS är iofs lite otydlig så kan hända att det denne menar är just en olaglig sak. Har ingen koll egentligen.


   
SvaraCitera

Det som händer är att man skriver med en person, sedan kan man skriva /någonting så ser det ut som att motparten skrev detta till dig. Värre än så är det inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pretjafs:

Det gick för några år sedan, om de inte fixat detta. Minns faktiskt inte hur man gör

försök komma på [crazy]


   
SvaraCitera

Har sett någonstans på youtube för något år sen där en kille demonstrerade hur han lurade en tjej på samma sätt som du beskrev. Ja, finns sådana program (om man nu skall tro på youtube), nej, jag vet ej vad de heter.


   
SvaraCitera

sjukt lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

sjukt lätt.

hur gör man då? [smile]


   
SvaraCitera

Jag: *gör en ny mailadress och skapar nytt msn-konto med det*
Jag: *addar min kompis med denna adress och skriver följande:*
Jag: Hej, [någon annan] här. Sup?
Kompis: Åh, hej [någon annan]. Jo det är bra.
Jag: Nice! Händer i helgen?

etc.


   
SvaraCitera