Aviseringar
Rensa alla

LURAD AV SKATTEVERKET ELLER?


Ämnesstartare

Hej!
har ett problem när det gäller deklaration å att betala skatt.

detta gäller inte mig utan mina föräldrar. min mamma har alltid fått betala tillbaka på skatten och gjort så också.

ex. förra året fick hon betala in 5000 ca detta året så ska hon betala in 11.000 ca. men denna gången så sa ja till dom att räkna ut om det stämmer, vi gjorde de å såg att hon skall få tillbaka 4000 ca istället.

vi tyckte de va konstigt för att hon alltid har fått betala in pengar och det skiljer inte något anmärkningsvärt i belopp som hon tjänat detta året från förra året.

vi testade med förra årets deklaration och skulle räkna ut det med, såg till vår förvåning att det egentligen skulle vara att hon skulle fått tillbaka 11.000 ca. men har betalat in 5000, så min fråga är om det finns någon som helst chans att man kan få dom pengarna tillbaka? eller är dom pengarna helt borta nu och har då skatteverket lurat oss?


   
Citera
Ämnesetiketter
zIGGE

Vad har ni sett på att hon ska få tillbaka pengar? Är det siffror ur deklarationen? Vad vad vad?


   
SvaraCitera

skatteverket är riktiga lurendrejare!
Dem tog 1337kr från mig helt utan anledning! BLIR SÅ ARG!


   
SvaraCitera

det finns en lösning på problemet, ring skatteverket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Vad har ni sett på att hon ska få tillbaka pengar? Är det siffror ur deklarationen? Vad vad vad?

ja vi kollade siffrorna från förra deklarationen, finns ju en sida på skatteverket där man kan räkna ut skatten. så vi slog in de gamla siffrorna där och såg att det inte stämmer med va hon fick betala.
utan det stod att hon skulle få pengar då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Dem tog 1337kr från mig helt utan anledning! BLIR SÅ ARG!

lovar att dom tar en massa pengar från folk som inte tänker på det med...fula e dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ring skatteverket

okej det ska vi göra, hoppas det går att få pengarna tillbaka för det är ju inte bara förra årets deklaration utan mer än en gång.


   
SvaraCitera

räkan1337:

okej det ska vi göra, hoppas det går att få pengarna tillbaka för det är ju inte bara förra årets deklaration utan mer än en gång.

ja räknar de ut att dem krävt in för mycket så kommer ni få tillbaka pengarna som är över det korrekta beloppen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja räknar de ut att dem krävt in för mycket så kommer ni få tillbaka pengarna som är över det korrekta beloppen

men de har dom ju inte gjort, de e ju deklarationen 08 å även innan de som dom krävt pengar..som dom betalat in...men egentligen så skulle dom få..det är ju över 2 år sedan.


   
SvaraCitera
zIGGE

räkan1337:

men de har dom ju inte gjort, de e ju deklarationen 08 å även innan de som dom krävt pengar..som dom betalat in...men egentligen så skulle dom få..det är ju över 2 år sedan.

SER dem att de ahr räknat fel, efter att NI rättar, BETALAR dom TILLBAKA. Punkt så vad sagan slut.


   
SvaraCitera

räkan1337:

men de har dom ju inte gjort, de e ju deklarationen 08 å även innan de som dom krävt pengar..som dom betalat in...men egentligen så skulle dom få..det är ju över 2 år sedan.

hade ni påtalat det då så hade fått pengar redan då. Det är trotts allt mer i ert intresse än skatteverket att siffrorna på deklarationen stämmer.


   
SvaraCitera

Därför ska man räkna ut de från början, inte året efter.


   
SvaraCitera

räkan1337:

?

Någon på skatteverket har medvetet lurat er på ett par tusenlappar, eller så har en kille som inte ens klarar av att skriva som folk räknat fel, glömt bort ett eller annat avdrag eller missuppfattat hur skatten räknas ut - vilket är mest sannolikt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är man för lat för att kolla igenom sin deklaration förtjänar man inte skatteåterbäring [zzz]


   
SvaraCitera