Aviseringar
Rensa alla

Lurad på Tradera- Men nu har jag rätt?


Tycker att det låter som att damen/tösen har gjort detta:

Den Vise:

utelämna sådan information som kan påverka värdet på det utbjudna föremålet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den Vise:

Låter kul ja, men fan tänk dig att få det hem xD hur kan man ens sälja något sådant

Hahaha ja jag skulle bli skitsur och säljaren verkar ha tagit den ur källaren och skickat iväg bara men åh XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den Vise:

Det är ju en affär, då ska konsumentköplagen gälla för dig

Jo men man får ju inte bryta förpackningen för då gäller det inte, eller[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den Vise:

Det är felaktigt köp enligt både Tradera och Köplagen, så nog borde det gälla..

Men det gör det inte. Du kan polisanmäla henne för bedrägeri och lämna negativt omdöme, men du kan inte förvänta dig några pengar tillbaka.

Du får btw gärna tala om vad hon nickade på tradera så man vet vem man ska akta sig för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Tycker att det låter som att damen/tösen har gjort detta:
Den Vise: utelämna sådan information som kan påverka värdet på det utbjudna föremålet

Indeed >.<

Lounge fact:

Hahaha ja jag skulle bli skitsur och säljaren verkar ha tagit den ur källaren och skickat iväg bara men åh XD

Japp xD

Harpyja:

Jo men man får ju inte bryta förpackningen för då gäller det inte, eller[shake]

Osäker, du borde gå tillbaka och säga som det är iaf 😛 inom rimlig tid ska det då vara iofs.. så om det var för en månad sedan så är det försent

Uranus:

Men det gör det inte. Du kan polisanmäla henne för bedrägeri och lämna negativt omdöme, men du kan inte förvänta dig några pengar tillbaka.

Perhaps not, men sist jag kollade får man inte bryta mot Köplagen hursomhelst. Så om det inte blir något policiärt av det hela så är det en civilrättslig sak, det hävdade iaf polismannen jag pratade med i förrgår 🙂

Uranus:

Du får btw gärna tala om vad hon nickade på tradera så man vet vem man ska akta sig för.

LiskaKiska, men hon säljer mest goth-grejer och sådant om jag fattat rätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera