Aviseringar
Rensa alla

Lyrica - Effekt?


Ämnesstartare

Har fått lyrica mot min ångest nu så jag kan börja äta i ordning, men nu ser jag att man kan få en rolig känsla på det. Hur mycket ska jag behöva ta för att känna av något?

Jag är lite junky.


   
Citera

vilhelmina skulle ha 0 grader idag sa väderbruden :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

vilhelmina skulle ha 0 grader idag sa väderbruden :$

Haha, wtf? Men jag är inte i Vilhelmina nu. Jag har just flyttat till Umeå [love]


   
SvaraCitera

är ju bar att pröva dig fram


   
SvaraCitera

kindergartner:

Jag har just flyttat till Umeå [love]

bor i luleå hallå!!!! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

är ju bar att pröva dig fram

Tog 3x25 nu. Får se hur jag mår snart då.

Tickstart:

bor i luleå hallå!!!! [blush]

Luleå är vackurt [cute]


   
SvaraCitera
Zsasz

1. Du är medveten om att om du börjar använda det för ett roligt rus skull så kommer det bli värdelöst mot din ångest va?

2. Innan man börjar ta någon substans alls för "skojs skull" så är det väldigt rekommenderat att man läser på om den specifika substansen innan man gör det, speciellt då interaktionerna mellan vissa substanser kan vara extremt obehagliga (och ibland dödliga)

3. Att fråga om doseringsmängd för vilken (medicinsk) substans som helst (förutom kanske alvedon) på ett forum som detta är i sig själv extremt korkat

TL;DL: Ta inte Lyrica "för skojs skull" om du inte vet något om substansen, ta speciellt inte den då du har frågat om dosering på ett forum som detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

Du är medveten om att om du börjar använda det för ett roligt rus skull så kommer det bli värdelöst mot din ångest va?

Ja, kanske. Men sedan har jag en fin beroendepersonlighet och knarkar det mesta.

Zsasz:

extremt korkat

Detta är jag dock väldigt medveten om.

Zsasz:

Ta inte Lyrica "för skojs skull" om du inte vet något om substansen, ta speciellt inte den då du har frågat om dosering på ett forum som detta.

Jag har fått en dosering av min läkare. 75 mg om dagen. Nu har jag bara tagit 75, så käften på dig! [cute]


   
SvaraCitera
Zsasz

kindergartner:

Jag har fått en dosering av min läkare. 75 mg om dagen. Nu har jag bara tagit 75, så käften på dig!

Skulle väll skrivit "om du inte vet något om substansen i rekreationella syften", Läkare ger inte ut doseringar som kan användas rekreationellt, så att du tar de doserna har inget med ditt citat;

kindergartner:

men nu ser jag att man kan få en rolig känsla på det. Hur mycket ska jag behöva ta för att känna av något?

PS.

kindergartner:

Men sedan har jag en fin beroendepersonlighet och knarkar det mesta.

Jag gissar på att du använder "beroendepersonlihet" i syftet på at beskriva en personlighet som har ökad risk för substans/sak-beroende, en definition som är vitt använd, men inte riktigt finns.
Du säger helt enkelt att du inte bryr dig att du förmodligen kommer må skit om du börjar ta det rekreationellt?, För att ha en "beroendepersonlighet" har inget med att du måste "knarka", utan (i mina ögon) är bara en bortförklaring för att du inte har "stake" nog att välja bort den substansen, för när allt kommer till saken så är den närmska definitionen av en "beroendepersonlighet" inte ens i närheten av vad du tror den är, för det närmsta du kommer till en medicinsk diagnos med det namnet är en Osjälvständig personlighetsstörning, något som du nog borde titta upp..


   
SvaraCitera

kindergartner:

Hur mycket ska jag behöva ta för att känna av något?

försök att inte bli beroende av skiten bara, ett rent helvete o sluta med det sen. Lyrica funkar i början sen behöver man bara högre och högre doser för att få samma effekt.[n] bättre o försöka klara sig utan piller och satsa på naturliga örter istället[wink]


   
SvaraCitera

personlighets örning


   
SvaraCitera

Fick Lyrica utskrivet idag mot ångest, 150 mg gav mig en rejäl torrfylla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

Osjälvständig personlighetsstörning, något som du nog borde titta upp..

Will do. Jag orkar inte ens dra upp en väldig debatt om detta just nu. Men du har rätt, jag orkar sällan bry mig om konsekvenserna.

Paranormal_Cannabis:

försök att inte bli beroende av skiten bara, ett rent helvete o sluta med det sen.

Du har rätt, men jag har bara fått några utskrivet. De vet om att jag missbrukat tradolan tidigare så de är försiktiga.

Paranormal_Cannabis:

bättre o försöka klara sig utan piller och satsa på naturliga örter istället

Haha, där kommer kanelthé bra till hands [love]


   
SvaraCitera

jag har lyrica mot ångest.

man måste äta fruktansvärt mkt för att "ha kul" och man har inte så jävla kul heller. + resistansen ökar somfan.
hatar lyrica

edit:
gammal tråd och allt redan sagt + lär ju ha märkt själv.

hehe jävla onödig post.,


   
SvaraCitera

Kanske bör nämna att det är beroendeframkallande, förmodligen mer så om man hade rejäla besvär med ångest etc. och lyrican har idealisk effekt, som för mig.
Märker varje morgon, när gårdagens dosering klingat av, hur fruktansvärt dåligt jag mår utan den.

Ok, lyckades inte översätta hela tanken till ord, men kontentan: blir ett nödvändigt tillskott för att livet skall fungera.


   
SvaraCitera