Aviseringar
Rensa alla

M och S tar efter SD - nu ska försvaret prioriteras


Ämnesstartare

SD var länge det enda partiet i Sverige som vill stärka det svenska försvaret. Förra året kom nyheten att överste befälhavare i Sverige räknade att försvaret klarade en attack i ungefär vecka och efter det var det många i Sverige som kritiserade den styrande försvarspolitiken. SD fick rätt i sin bild att försvaret behövde stärkas och efter det började fler partier följa efter SD i åsikten.

http://www.afton bladet.se/nyheter/article18158556.ab

Rätt eller fel att stärka försvaret? Rätt eller fel av de andra partierna att följa efter SD i åsikt efter åsikt? 


   
Citera
Ämnesstartare

Bra att stärka försvaret tkr jag 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tomma ord om försvaret från 3 håll alltså imponerande, finns inte en snöbolls chans i helvetet att någon av dessa partier skulle våga skaffa ett försvar på allvar igen det vill sig ett totalförsvar baserat på riktig allmän värnplikt, alternativen tycks för mig vara att implentera ett sådant eller lägga ner hela apparaten då det annars bara är skattemiljarder som rullar bara så att vi kan vara stosstruppe till NATO.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krig och konflikter är ingenting man ska uppmuntra men om man blickar tillbaka i historien så förstår man att oförväntade händelser och konflikter kan uppstå, exempelvis terrordåd, våldsamma politiska grupperingar eller till och med fullskaligt krig. För mig är ett grundläggande element i statens uppgifter att garantera säkerhet och försvar för sina medborgare. Försvaret har enligt uppgifter som framkommit inte klarat av att leva upp till dessa krav med anledning av nedskärningar och då är det högtid att tänka om och arbeta för en väl fungerande försvarsmakt.   

  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slöseri. Det finns inget hot. Det är en illusion. Det enda hot mot detta land är SD själv, och svaret på det är inte att pumpa in massa pengar i försvaret.

Tycker för övrigt det är intressant hur du tar sådant som du tycker lyfter SD, men inget om skiten, du tar inte upp det SDs senaste idioti -  http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-topp-star-bakom-valdtaktsuttalande_8876046.svd?sidan=5

Att man försöker lura i folk skrönor - som förekommer, men som inte har med islam att göra. Patetiskt uttalande, men så har ju SD-politiker kommit med mer patetiska saker också...

När SD hamnar i hetluften håller du käften, men så fort något händer som kan gynna SD lite då är du direkt igång och skapar en tråd.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable:
Krig och konflikter är ingenting man ska uppmuntra men om man blickar tillbaka i historien så förstår man att oförväntade händelser och konflikter kan uppstå, exempelvis terrordåd, våldsamma politiska grupperingar eller till och med fullskaligt krig. För mig är ett grundläggande element i statens uppgifter att garantera säkerhet och försvar för sina medborgare. Försvaret har enligt uppgifter som framkommit inte klarat av att leva upp till dessa krav med anledning av nedskärningar och då är det högtid att tänka om och arbeta för en väl fungerande försvarsmakt.     

Precis. Med detta som bakgrund blir det bara en mer obegripligt att det faktiskt samtidigt finns extrema partier i Sveriges riksdag som helt vill lägga ner försvaret. Människor som i sin jakt på en god värld utan våld missar att se den krassa verklighet som vi lever i. Verklighetsfrånvändhet i dess fulla bemärkelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Verklighetsfrånvändhet i dess fulla bemärkelse.

Du är verkligen den absolut sista person som borde prata om att vara verklighetsfrånvänd............


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Du är verkligen den absolut sista person som borde prata om att vara verklighetsfrånvänd............

Enligt dig då, men du är samtidigt den person som i särklass är sämst på att argumentera av samtliga SD-motståndare här på ungdomar.se. Osaklig, korkad och oerhört omogen i dina inlägg. Ibland undrar jag ifall du bara är ett troll. Kritik och åsikter kan jag ta åt mig ifall den kommer från personer som klarar av att argumentera, vilket den ofta faktiskt kan göra även från SD-motståndare här på sajten. Men du som sagt den person som är sämst på att argumentera och därför är även dina inlägg de sista jag tar seriöst här på hemsidan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Ibland undrar jag ifall du bara är ett troll

Sa han som blev röstad till årets trollSkeptiskPlus

NiklasW: Osaklig, korkad och oerhört omogen

I rest my case.

NiklasW: därför är även dina inlägg de sista jag tar seriöst här på hemsidan

Du tar inga inlägg seriöst. Det enda du gör är att säger emot. Du ska motbevisa, du ska ha rätt, och du ska höja SD till skyarna med alla medel, hur mycket det än måste vridas o vändas på vad som står o inte står i källor som är dina egna eller andras. Vad mig anbelangar så pratar du bara om dig själv i ditt så kallade "svar" till mig.

Hjärta


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Du är lite för naiv om du på allvar tror att dom menar att försvaret ska stärkas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Du tar inga inlägg seriöst. 

Nej det är framförallt dina inlägg jag inte kan ta seriöst då du som sagt helt saknar förmåga att kunna argumentera. Ett exempel på det är när du exempelvis började ifrågasätta ifall opinionsundersökningar faktiskt kan spegla svenska folkets åsikter. En av de mest bisarra debatter jag försökt mig på när en person i sin jakt på att komma med motargument börjar ifrågasätta självklara källor.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Nej det är framförallt dina inlägg jag inte kan ta seriöst då du som sagt helt saknar förmåga att kunna argumentera.

Du missar poängen, poängen som jag så många gånger sagt vad den är - att det är fullkomligt menlöst att argumentera mot dig eftersom du är fullkomligt förblindad av SDs fullkomliga felfrihet och gudastatus. Det spelar ingen roll hur mycket skit man drar upp om SD, du lever i total förnekelse och hittar alltid ett sätt att såga det och att säga att SD inte gjort något fel.

Ändå så envisas du med att kalla andra för korkade och verklighetsfrånvända.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du måste nog vara den tråkigaste personen någonsin som bara ska prata om SD. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jävligt trött på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Precis. Med detta som bakgrund blir det bara en mer obegripligt att det faktiskt samtidigt finns extrema partier i Sveriges riksdag som helt vill lägga ner försvaret. Människor som i sin jakt på en god värld utan våld missar att se den krassa verklighet som vi lever i. Verklighetsfrånvändhet i dess fulla bemärkelse.

Man ska verkligen inte lägga ned försvaret, det skulle innebära att utsätta medborgarna för förhöjd fara. Emellertid har jag inte stöt på sådana ignoranta åsikter.     


   
SvaraCitera