Aviseringar
Rensa alla

m/s estonia!


Ämnesstartare

kommer aldrig mer kunna åka båt nu efter vad jag såg/läste igår [crazy] mår jättekonstigt när jag läst om sådant där tjoffs

tänk er att åka båt.. och så ba poff så går den sönder? låter brak och sedan stannar den.. dedt är ju helt sjukt, och så försöke rman mosa sig fram men blir mosad av alla andra som försöker ta sig fram och kanske inte kan ta sig ut på däck, och där åker hela skiten ner i vattnet och så ligger man i 10 grader varmt vatten i flera timmar, ser folk som dör osv, hur sjukt


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

måste vara hemskare än typ flygolycka.. flygolycka sker mycket mer poff död.. här är liksom tid för att känna och se och lida


   
SvaraCitera

Vad såg du igår? Har alltid varit livrädd för sånt där. Hatar vatten!

Trodde förresten du var med estonia? [surprised] Typ hört det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Vad såg du igår? Har alltid varit livrädd för sånt där. Hatar vatten!

Jag såg på youtube klipp där man hörde du vet när estonia kallade mayday.. till andra fartyg, alltså riktiga, var hemskt! Och så läste jag en del artiklar om folk som var med i estonia, deras berättelser om hur allt skedde. Sedan kollade jag lite på uppdrag granskning om det hela.. blir så inne i sådant när jag väl börjar läsa.

Har också varit rädd för vatten, typ senast jag åkte färja var rätt läskigt.. är så läskigt bara allting, ute på flera hundratal meter djupt vatten

El Guaje:

Trodde förresten du var med estonia? [surprised]

[love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad][sad][sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ska mycket till, särskilt nu efter nämnda exempel. Mycket har hänt sedan dess men det största fördelen är också dess fall, storleken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Det ska mycket till, särskilt nu efter nämnda exempel. Mycket har hänt sedan dess men det största fördelen är också dess fall, storleken.

hur mena du med sista meningen? antar att de rustat upp ja, men ändå, 1994 och blir ett stort hål där fram av höga vågor! finns ju konspirationer om att det var fixat innan


   
SvaraCitera

Lounge fact:

blir så inne i sådant när jag väl börjar läsa.

Samma här men båtar och sånt undviker jag att läsa om. Låter riktigt obehagligt det där. Var det med på uppdrag granskning igår? Då ska jag inte se det.

Lounge fact:

Har också varit rädd för vatten, typ senast jag åkte färja var rätt läskigt.. är så läskigt bara allting, ute på flera hundratal meter djupt vatten

Ja usch, tänk o falla i vattnet där. Helt svart och kommer man under några meter vet man nog knappt vad som är upp och ner längre. Att vara med om en sån olycka långt ute på havet en vinternatt är nog bland det värsta man kan vara med om. Hemskt att veta att man snart kommer vara under vattnet och vänta på döden. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Samma här men båtar och sånt undviker jag att läsa om. Låter riktigt obehagligt det där. Var det med på uppdrag granskning igår? Då ska jag inte se det.

ja! var mycket obehagligare att läsa om än vad jag kan beskriva, men du förstår nog om jag nämner Dold text: valar[crazy]

drömde förresten om valar här om natten, huhu

det var inte med på uppdrag granskning igår utan för 11 år sedan [crazy]

El Guaje:

Ja usch, tänk o falla i vattnet där. Helt svart och kommer man under några meter vet man nog knappt vad som är upp och ner längre.

ja.. och suget som kommer efter färjan har åkt ner på bottnen måste vara enormt. väldigt tur om man överlever ens det.

El Guaje:

Att vara med om en sån olycka långt ute på havet en vinternatt är nog bland det värsta man kan vara med om. Hemskt att veta att man snart kommer vara under vattnet och vänta på döden. [sad]

ja.. måste vara helt sjukt, fattar inte hur man orkar leva med den upplevelsen i minnet. men tror det kan vara livsförändrande med.. ta en ner på jorden. få en att se klart vad som är viktigt och inte här i livet.


   
SvaraCitera

vägrar åka långa sträckor i stora fartyg n shit...

+ och vafan är det med teckensnittet i svar-rutan??? gosh...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

antar att de rustat upp ja, men ändå, 1994 och blir ett stort hål där fram av höga vågor! finns ju konspirationer om att det var fixat innan

Konspirera kommer man alltid kunna göra. Men som Estonia var konstruerad så är det rimligaste att det gick till så som officiellt är sagt.

Problemet med finlandsfärjorna och allt stort liknande är att man som passagerare i princip inte kan evakueras utan att bli blöt och blir man blöt så är det kört. Eller chansen att överleva har iaf drastiskt minskats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

änk er att åka båt.. och så ba poff så går den sönder?

typ såhär eller?[crazy]

Lounge fact:

måste vara hemskare än typ flygolycka.. flygolycka sker mycket mer poff död.. här är liksom tid för att känna och se och lida

haha djupt[cute]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Dold text: valar

Ååå så obehagligt alltså. Då är jag med! Usch. Sånt ska du väl inte utsätta dig för.

Lounge fact:

drömde förresten om valar här om natten, huhu

Haha vad drömmer man om dem? Att man rider fram på dem i havet? En fin dröm vore att dem utrotades! Nej det där kanske var onödigt sagt.

Lounge fact:

det var inte med på uppdrag granskning igår utan för 11 år sedan

Aha bra, då kan jag se veckans avsnitt även med ljuset släckt!

Lounge fact:

ja.. måste vara helt sjukt, fattar inte hur man orkar leva med den upplevelsen i minnet. men tror det kan vara livsförändrande med.. ta en ner på jorden. få en att se klart vad som är viktigt och inte här i livet.

Ja det är sant. Man kanske ser till att få ut mer av livet efter en sån grej men kan tänka mig att det stundtals när det kommer upp kan vara riktigt tungt att leva. [sad]

Förstår inte ens hur folk överlever såna olyckor. Har ingen aning om hur man ska agera när man får veta att båten är på väg att sjunka. Och så mitt ute på havet också, måste kännas rätt hopplöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

vägrar åka långa sträckor i stora fartyg n shit...

huja ja

honolulu:

+ och vafan är det med teckensnittet i svar-rutan??? gosh...

aaa vet men vant mmig nu!!

OF 5:

Problemet med finlandsfärjorna och allt stort liknande är att man som passagerare i princip inte kan evakueras utan att bli blöt och blir man blöt så är det kört. Eller chansen att överleva har iaf drastiskt minskats.

hur är det på andra färjor än finlandsfärjor då?

kebu12:

typ såhär eller?[crazy]

aaa typ sådär [crazy] läskigt värre

kebu12:

haha djupt[cute]

men tyst mere [crazy] skulle inte vara djupt bara rakt på sak!!

El Guaje:

Haha vad drömmer man om dem? Att man rider fram på dem i havet? En fin dröm vore att dem utrotades! Nej det där kanske var onödigt sagt.

drömde att jag var i usa och simma runt bland dem, var kul!! haha [bigsmile] ja nu var du lite väl elak mot valarna!

El Guaje:

Aha bra, då kan jag se veckans avsnitt även med ljuset släckt!

går det fortfarande? är rätt bra har jag fått för mig

El Guaje:

Ja det är sant. Man kanske ser till att få ut mer av livet efter en sån grej men kan tänka mig att det stundtals när det kommer upp kan vara riktigt tungt att leva. [sad]

ja.. läste att en tjej som hade varit med trodde att hon hade kommit över det efter ett år, så hon åkte och pluggade i spanien, och så var hon på någon dansföreställning och så svimmar hon för att något move påminde för mycket om de splattrande människorna i vattnet som var påväg att dö [sad] hemskt..

El Guaje:

Förstår inte ens hur folk överlever såna olyckor. Har ingen aning om hur man ska agera när man får veta att båten är på väg att sjunka. Och så mitt ute på havet också, måste kännas rätt hopplöst.

tänker mig att jag skulle ta på mig min dunjacka så skulle jag överleva allt men kanske skulle sjunka som en sten så fort den blev blöt!!


   
SvaraCitera

Lounge fact:

går det fortfarande? är rätt bra har jag fått för mig

Jepp, går på Onsdagar. Tycker det är riktigt intressant ibland. Senast handlade det om svenskar som jobbar i Norge har jag för mig.

Bäst är det när Janne Josefsson är med. Åhh Janne! [love]

Lounge fact:

svimmar hon för att något move påminde för mycket om de splattrande människorna i vattnet som var påväg att dö hemskt..

Stackars människa. Visst ska de vara glada att de överlevde men såna där saker får man nog dras med livet ut. [sad]

Lounge fact:

tänker mig att jag skulle ta på mig min dunjacka så skulle jag överleva allt men kanske skulle sjunka som en sten så fort den blev blöt!!

Haha ja en sån skulle man ha, synd att man inte har torktumlare. [crazy] Den sjunker nog inte, kan tänka mig att de flyter rätt bra. Fast jag kan ha helt fel! Om jackan alltså, en torktumlare flyter nog inte.


   
SvaraCitera