Aviseringar
Rensa alla

mac book air vs pro


Ämnesstartare

väljer mellan att köpa en mac book pro eller air.

det som bekymrar mig mest är att pro har 2,40 GHz och air har 1,70 GHz. hur kommer jag at märka av detta? spelar det ngn större roll? jag tänker använda datorn mest till skolarbete och internetsurfande. är ingen gamer, men vill ju helst kunna spela spel osv. om jag vill. han i affären sa att air inte kommer att bli lika seg med åren som pro pga. den hade flash hårddisk och pro hade SATA. stämmer det eller vad är skillnaden där?

de har samma grafikprocessor och båda har delat grafikminne 384 MB.

han menade att om man håller på med bildredigering, videoredigering, spel osv. kommer pro vara bättre. jag gör inte det, men kommer inte air hålla tillräckligt bra för att redigera bilder i photoshop och spela vissa spel?

jag har för övrigt aldrig haft mac tidigare.


   
Citera

helium:

jag har för övrigt aldrig haft mac tidigare.

helium:

spel

alltså, [tired] låt bli


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

alltså, låt bli

utveckla gärna istället för att vara nedlåtande. ja, jag kan inte mycket om datorer, därför jag ber om hjälp..


   
SvaraCitera

helium:

jag kan inte mycket om datorer

då kanske en mac är ett bra val ändå


   
SvaraCitera

Om du vill ha en tunn dator så köp ZenBook istället, bättre och billigare än Mac air.


   
SvaraCitera

eller en gråsten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Om du vill ha en tunn dator så köp ZenBook istället, bättre och billigare än Mac air.

vill ha en mac.

om man bortser från spel då. kommer man märka av ngn skillnad vad gäller grafik när man redigerar bilder osv. ?


   
SvaraCitera

helium:

om man bortser från spel då. kommer man märka av ngn skillnad vad gäller grafik när man redigerar bilder osv. ?

Beror på storleken.


   
SvaraCitera

Tickstart:

eller en gråsten

[bigsmile][love]


   
SvaraCitera

helium:

vill ha en mac.

för att du vill betala några 1000 extra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Beror på storleken.

13,3 tum


   
SvaraCitera

helium:

13,3 tum

På bilderna du ska redigera...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

På bilderna du ska redigera...

jaha :3 10 megapixel och 3872*2592 som störst. har ingen systemkamera så inga direkt stora.


   
SvaraCitera

Köp en riktig dator istället?[shake]


   
SvaraCitera

köp inte apple!


   
SvaraCitera