Aviseringar
Rensa alla

MacBook eller MacBook pro?


Rodja:

låter det helt jättekonstigt?

Ja. Jag tycker inte Appleburkar är så snygga. Dock förstår jag inte poängen med att lägga ut 5000 mer på en dator bara för att den är strömlinjeformad.


   
SvaraCitera

Gentlemen:

Ja. Jag tycker inte Appleburkar är så snygga.

Jämfört med alla andra datorer är de överjordiskt snygga.

Gentlemen:

Dock förstår jag inte poängen med att lägga ut 5000 mer på en dator bara för att den är strömlinjeformad.

Den är hållbar och kommer med ett stabilt och bra OS. Men ja, de är dyra.


   
SvaraCitera

Eller de är ganska snygga över huvud taget. Faktiskt sjukt snygga.


   
SvaraCitera

Rodja:

Den är hållbar

Va? En modell är tunn och bräcklig, en har de valt aluminium (lol) som skyddande metall och den tredje kanske är nog starkast med sin plast men det är ju knappast något speciellt.

Rodja:

stabilt och bra OS

Näst mest virusinfekterde OSet på marknaden jue D:

Rodja:

Jämfört med alla andra datorer är de överjordiskt snygga.

Det får du tycka om du vill.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Elektronikprylar och Telefoni


   
SvaraCitera

Hampie:

macforum

Hampie:

bra och genomgående svar

Du som var så vettig innan du gick med i Applekulten... Tragiskt. [cry]

Rodja:

Jämfört med alla andra datorer är de överjordiskt snygga.

För det första: nej.
För det andra: vem är så jäkla dum att man betalar 50% mer för ett bruksföremål ska vara snyggare? *Rant* Dold text: variabel was here

Rodja:

Den är hållbar och kommer med ett stabilt och bra OS. Men ja, de är dyra.

Hållbar? MacBook?

Wikipedia:

Aluminium is a soft, durable, lightweight, malleable metal with appearance ranging from silvery to dull grey, depending on the surface roughness.

Vad tror du händer om du tappar en sådan? I bästa fall har du en skrynklig laptop, och i värsta fall böjer sig aluminiumet på så vis att det kortsluter någonting inuti. FUCK YEAR ALUMINIUM!


   
SvaraCitera

jag köpte 13" pro för 11,5 med studentrabatt, sen köpte jag till 4 gig minne för en tusenlapp och ska använda en större hårddisk som sitter i min gamla dator när jag orkar rensa ur den. köpa extra minne kan du göra senare om du märker att du behöver det. kör på pro [y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

btw, mac vs pc är OT i den här tråden.


   
SvaraCitera

variabel:

sen köpte jag till 4 gig minne

800 mW extra.

variabel:

ska använda en större hårddisk som sitter i min gamla dator

200-2000 mW extra beroende på hur pissig hårddisken är.

i facepalm'd. Jag klarar inte av att se "normala" människor prata om hur de uppgraderar sina laptops, eftersom deras "uppgraderingar" i själva verket är totala nedgraderingar. Speciellt hårddisken - lrn2extern hårdisk för guds skull! (Och minnet... lol 6 gig minne med 32-bitskernel, om jag inte missförstod dig och du uppgraderade till 4G)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom är as joiga,fattar ju inte ett skit:(


   
SvaraCitera

Gentlernen:

(Och minnet... lol 6 gig minne med 32-bitskernel, om jag inte missförstod dig och du uppgraderade till 4G)

fattar noll av det här. har 64-bitarssystem, uppgraderade från två till 4 gig.

hur och varför skulle du uppgradera ditt system?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

har tråden bara rum för ett begränsat antal inlägg, eller vad är problemet?

Problemet är att så fort det står Apple i en tråd kommer fisluktarna med sin autismelitism och stör. Tråden handlade om MacBook/MacBook Pro, inte huruvida man ska ha en Apple-dator eller inte. Det är irriterande, helt enkelt. De vinner inget på det.


   
SvaraCitera

variabel:

btw, mac vs pc är OT i den här tråden.

Bra, då kommer inte någon länka till de dåliga reklamfilmerna när vi diskuterar apples underlängsenhet jämfört med andra datortillverkare.


   
SvaraCitera

Kan ni ta och hålla er till ämnet. trådskaparen ville ha svar på vad den ska välja, inget annat.


   
SvaraCitera

tobias:

Kan ni ta och hålla er till ämnet. trådskaparen ville ha svar på vad den ska välja, inget annat.

Det har fortfarande med ämnet att göra ifall man frågar varför, man måste veta en persons motivation, behov och nuvarande situation för att göra en rimlig bedömning. Att bara säga "DU SKA HA EN PRO" är ju bara löljligt ifall man inte har en vettig grund att säga det på.


   
SvaraCitera

variabel:

fattar noll av det här. har 64-bitarssystem, uppgraderade från två till 4 gig.

Om du uppgraderade till fyra gig, istället för med fyra gig som jag trodde, är det en annan sak.

variabel:

har 64-bitarssystem

...trodde​ du, ja.


   
SvaraCitera