Aviseringar
Rensa alla

MacBook pro


Ämnesstartare

Båda suger.


   
SvaraCitera

applekakanshaj2:
Window bättre på de flesta sätt, men os x får som sakt mindre virus, då det är ett sorts inbyggt virusskydd.

Macbook pro har i år bara 480p webkamera... Apple värkar inte bry sig om den alls...

För dig kanske det är bättre men för andra så är det tvärtom.

Precis av samma argument så kan en webbkamera inte vara så viktig eller super viktig.

För mig så skulle de inte vara så hög prioritet. 


   
SvaraCitera

Jag har själv en Mac Book Pro 13 tum ifrån mitten av 2012 som jag har fått låna på gymnasiet. Den duger bra för att redigera bilder, kolla på film och lyssna på musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaximusPrime:

För dig kanske det är bättre men för andra så är det tvärtom.

Precis av samma argument så kan en webbkamera inte vara så viktig eller super viktig.

För mig så skulle de inte vara så hög prioritet. 

Ja man kan se det på olika sätt, det förstår jag.

Jag bryr mig egentligen inte nånting om nån webbkamera, men apple skryter ju om att de har så hög prestanda och bra saker, vilket i det här fallet brister.

I överlag så får man mer för pengarna om man köper en pc, men det är väl mest os x man är ute efter om man köper mac.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applekakanshaj2:
Window bättre på de flesta sätt, men os x får som sakt mindre virus, då det är ett sorts inbyggt virusskydd.

Ger man gröne i å surfa på allt skit man kommer på så är nog säkerheten inget stort försäljningsargument för os x jämfört mä Windows  Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:

Ger man gröne i å surfa på allt skit man kommer på så är nog säkerheten inget stort försäljningsargument för os x jämfört mä Windows  Blink

Nä, det är klart, man kan ju också ladda ner nåt gratis så som avast.


   
SvaraCitera

applekakanshaj2:
Window bättre på de flesta sätt, men os x får som sakt mindre virus, då det är ett sorts inbyggt virusskydd.

Inte direkt så det fungerar (och Windows har för den delen också ett inbyggt virusskydd, MSE). Alternativt kan man välja t.ex. Linux Mint eller Ubuntu om man ändå inte ska spela, man slipper överprisade macs och det är dessutom svårare att få virus än på Windows (dock finns det ju självklart virus till alla OS).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Inte direkt så det fungerar (och Windows har för den delen också ett inbyggt virusskydd, MSE). Alternativt kan man välja t.ex. Linux Mint eller Ubuntu om man ändå inte ska spela, man slipper överprisade macs och det är dessutom svårare att få virus än på Windows (dock finns det ju självklart virus till alla OS).

Windows är *enligt mig* bättre på flera sätt.

Ja, om jag inte spelade så skulle jag troligtvis ha ubuntu på, eller kanske windows ändå, för att jag är mer  van med det, även fast jag har haft ubuntu också.

Ja, windows har ett inbyggt virusskydd, även om det inte är det bästa.

Men macs har generellt sett mindre, om ens några virus. Däremot så har nästan hälften av alla jag känner med windows nån gång haft nån sorts virus.

Det går att installera os x på en pc också, det är bara det att du behöver använda speciella delar som funkar för det, och det kan vara krångligt att få en laglig kopia på os x.


   
SvaraCitera

applekakanshaj2:
Det går att installera os x på en pc också, det är bara det att du behöver använda speciella delar som funkar för det, och det kan vara krångligt att få en laglig kopia på os x.

OS X har Boot Camp. Förenklar en hel del om man skulle vilja ha Windows på mac. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
OS X är "säkrare" för att de har mindre marknadsandel.

En vettig MacBook Pro kostar 35k och en likadan med Windows kostar 10k.

Nää kolla på net on net. Feet 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men OS är bättre system dem är säkrare o snabbare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:
Men OS är bättre system dem är säkrare o snabbare

Trött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

Nää kolla på net on net. Feet 

En snabb fråga. Kan du ens något om datorer?


   
SvaraCitera

Jag har en mac och tycker om den, men liksom du får ju bestämma själv, om du vill sätta så mycket pengar på den, kanske du ska ta en billigare dator men ja mac är svårare att få virus på men det är inte omöjligt, man kan fortfarande få, min kusin fick virus på den men liksom det är mycket till det, då måste man liksom varit inne på en väldigt dålig sida som nästan är gjord för virus.


   
SvaraCitera

Danne_cars:
Men OS är bättre system dem är säkrare o snabbare

Mac OS är ungefär lika säkert som Linux, med skillnaden att man med Linux kan välja hårdvaran själv (och till ett mycket lägre pris). 

Snabbare, nej. Apple har ju åtminstone börjat gå över till SSD vad jag har märkt, men hårdvaran i en Mac är mycket dyrare än motsvarande hårdvara i andra datorer. Det som Apple gör bättre är väl isf mer utsidan, chassit (eller vad man nu kallar det på laptops) känns väldigt bra, och inte lika "plastigt" som många av alternativen. Dessutom gör de väldigt bra mousepad. 


   
SvaraCitera