Aviseringar
Rensa alla

Mäktig marsch i Moskva - 15 000 ryssar krävde invandringsstopp


Ämnesstartare

:

I den största nationalistiska demonstrationen på flera år i Moskva krävde tusentals ryssar stopp på den invandringsvåg som drabbat landet. Marschen var dubbelt så stor som förra året, och demonstranterna skanderade pro-ryska och pro-kristna slagord.

”Ryssland för ryssar” ekade över demonstrationen och banderoller med budskap som ”Ortodox tro eller döden” vajade här och där. Myndigheterna hade förpassat marschen till huvudstadens södra förorter för att begränsa uppmärksamheten kring demonstrationen.

Bakom marschen står en rad olika nationalistiska och invandringskritiska organisationer, varav flera gick i egna block. Minst ett par av organisationerna hade dessutom egna musikkårer. Internationella medier har sin vana trogen fokuserat på några tonåriga skinheads som skulle ha gjort nazisthälsning, men detta är inte representativt för de tusentals vanliga ryssar som slöt upp för att protestera mot Rysslands nuvarande invandringspolitik. Bland deltagarna fanns även flera ortodoxa präster.

– Invandrarna spottar oss i ansiktet, jag är less på allt detta, säger Anatoly Krovtov, en 65-årig pensionär, till en nyhetsbyrå på plats.

– Vi vill inte bli diskriminerade längre i vårt eget land, sade en yngling som inte ville säga sitt namn. Han menade att regeringen prioriterar invandrare och utländska intressen framför det egna folkets. – Vi förbereder en revolution, fyllde en annan ung man i.

Stora delar av demonstrationen dominerades av unga aktivister som visade ett mycket disciplinerat uppträdande, något som sänt chockvågor genom Europas mångkulturella etablissemang.

Enligt en opinionsundersökning från ryska Levada Center förra året sympatiserar 50 procent av ryssarna med påståendet ”Ryssland åt ryssarna”. Även politiska motståndare säger nu att nationalisterna har potential att bli en stark kraft i rysk politik. Många ryssar minns också de blodiga terrordåd som bland andra tjetjenska och ingusjiska islamistgrupper genomfört mot den ryska civilbefolkningen på senare år.

Marschen hölls på ryska Enighetsdagen den 7 november, en högtid som instiftades 2006 för att ersätta den tidigare sovjetiska helgdagen för hedrandet av den bolsjevikiska revolutionen. Dagen avslutades med tal och musikframträdanden. Inga våldsamheter rapporterades i samband med manifestationen.

http://www.nationellida​g.se/visa/default.asp?dokID=1316

Vilken fantastisk syn! Det här kan bli startskottet för en god förändring i Europa! Jag tycker vi alla bör öppna ögonen för denna mångkulturella helvete som finansmakterna profiterar på och ta tillbaka vår kontinent! Vad är era reflektioner?


   
Citera
Ämnesstartare

Måste du kåppypäysta allt som dina favorit-tidskrifter publicerar? Det skulle vara trevligare om du någon gång skrev något själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:

Även politiska motståndare säger nu att nationalisterna har potential att bli en stark kraft i rysk politik. Många ryssar minns också de blodiga terrordåd som bland andra tjetjenska och ingusjiska islamistgrupper genomfört mot den ryska civilbefolkningen på senare år.


   
SvaraCitera

Hahahaha ryssar är så jävla tragiska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det uppstår faktiskt konflikter med invandring mellan afrikanska länder för bövelen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

15000 var förbannat få för ett land på ett par hundra miljoner människor.

Hörde om en demonstration i New York som min lärare deltog i, tillsammans med omkring 100,000 andra där syftet var mot rasism och kriget i Irak.


   
SvaraCitera
time
 time

Arazoid:

”Ortodox tro eller döden”

Du är så full av dubbelmoral, om nationalister säger det är det okej, men om de var muslimer, då skulle det vara ett hot, eller hur? Hycklare.

Axo_:

ryssar är så jävla tragiska.

Och du bör inte generalisera, då hamnar du på samma nivå som Arazoid.


   
SvaraCitera

Du kan dö [smile]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Och du bör inte generalisera, då hamnar du på samma nivå som Arazoid.

[sad]

Fast Arazoid är seriös, det är det dåliga. Det är nog det som är mest tragiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nationalister är både komiska och tragiska.


   
SvaraCitera

Du tycker inte att det är dåligt att aktionen kommer att förknippas med kristna fundamentalister?

Jonnybravo91:

15000 var förbannat få för ett land på ett par hundra miljoner människor.

Hörde om en demonstration i New York som min lärare deltog i, tillsammans med omkring 100,000 andra där syftet var mot rasism och kriget i Irak.

Fascinerande. Sluta vara dum i huvudet nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pansarvalp:

Fascinerande. Sluta vara dum i huvudet nu.

?[confused]


   
SvaraCitera
time
 time

Axo_:

Det är nog det som är mest tragiskt.

Tog illa vid mig för att jag är halvryska och minsann inte tragisk. [cool]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

?

Jag förstår att du inte håller med honom. Du behöver inte komma in och posta irrelevant nonsens för det.


   
SvaraCitera

Flytta dit, var med i deras promenader.


   
SvaraCitera