Aviseringar
Rensa alla

Män > Kvinnor på att göra film


Ämnesstartare

Typ alla bra filmer som någonsin gjorts är gjorda av män, och kollar man på YouTube ser man att alla som är bra på att göra film är killar. Och de få youtubeare med många subscribers har fått dessa genom att visa upp brösten eller att vara kända.

Och på TV när det kommer ett program gjort av kvinnor som tex förkväll och fråga doktorn är det programet totalt värdelöst.

Och jag går media i gymnasiet och har film och det finns 2 grupper med bara tjejer och dom är mycket sämre än oss killar på att göra film trots att vi har exakt samma utbildning.

Och man kan inte komma med det klassiska "män har förtryckt kvinnor för hundra år sen och gör det fortfarande i afrika"-arguementet på grund av att film är ett så pass nytt medium att man inte kan skylla på sitt kön för man är dålig på det.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

McLuver:

Ja, tjejer är sämst på film (Du röstade på detta alternativ)

Den enda bra filmen jag kommer på som är regiserad av en tjej är little miss sunshine och det var tillsamans med en kille lol [chocked]


   
SvaraCitera
Exner

Är inte antalet kvinnor - som regisserar film -betydligt större, än antalet män, som gör det?

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Ja, tjejer är sämst på film (Du röstade på detta alternativ)

Det finns skitdåliga filmskapare inom båda könen, dock kan jag bara komma på en av dem bättre kvinnliga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Ja, tjejer är sämst på film (Du röstade på detta alternativ)

Vet fan inte en enda bra film (känd) som har en kvinnlig regissör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Nej, dom är lika bra (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Road Behind:

Vet fan inte en enda bra film (känd) som har en kvinnlig regissör.

Beror ju snarare på din okunskap än att det inte finns en enda film av en kvinnlig regissör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Beror ju snarare på din okunskap än att det inte finns en enda film av en kvinnlig regissör.

Klart det finns någon, men faktum är att det finns fler kända manliga regissörer än kvinnliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Ja, tjejer är sämst på film (Du röstade på detta alternativ)

Det finns dock undantag, exempelvis Sofia Coppola. Hennes Virgin Suicides är underbar, Lost in translation likaså. Jag tror även att Asia Argento, konstigt nog, kan vara riktigt bra. Har dock ej ännu sett någon av hennes filmer. Men de har ju två av världens bästa regissörer till pappor.

Jag har ännu inte sett någon av Jennifer Lynch's filmer, men jag betvivlar att hon är bra. Hennes far är dock en utav mina favoriter. Hennes filmer har fått dålig kritik, och verkar bortsett ifrån det inte vara något att ha i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera