Aviseringar
Rensa alla

Människor


Ämnesstartare

Ibland kan till och med den som tror sig vara mest öppensinnad vara trångsynt.

Ibland går det inte att resonera med någon som redan är inskränkt och fast i sina egna tankebanor.

Hur tänker ni? Ser ni bara era egna tankar, eller ser ni fakta? Hur tolkar ni?

Jag har alltid utgått från att min hjärna fungerar precis som andra mänskliga hjärnor, men sen stöter man på något som gör att man ifrågasätter det. Fast det känns ologiskt. Klart min hjärna är likadan. Är det min uppväxt? Hur blev mina tankar så annorlunda? Varför hittar jag aldrig en jämlike?

Känns naivt att tro något annat, men man är ju ändå bara människa. Jag är bara så besviken på mig själv, livet och allting kring mig.


   
Citera
Ämnesstartare

vilken pessemist du verkar vara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JAGBVET INTE DET ÄR FAN DRGT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

vilken pessemist du verkar vara

Alla har sina svackor. Ibland är jag solen själv, ibland är jag ett svart hål. Tror det stämmer för de flesta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

paleshelter:

Tror det stämmer för de flesta

sant

paleshelter:

Ibland är jag solen själv

poetiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

poetiskt

I try, I try


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

paleshelter:

Ibland kan till och med den som tror sig vara mest öppensinnad vara trångsynt.

Man ska inte vara för öppensinnad för då hoppar hjärnan ut...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tänker inte [blush][badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

paleshelter:

Hur tänker ni? Ser ni bara era egna tankar, eller ser ni fakta? Hur tolkar ni?

Finns väl ett mellanting? [cute]

Förr var jag helt inskränkt i min kristna värld och trodde att allt kyrkan var sant, allt annat var bara bullshit.

Idag har jag ju mina egna värderingar och tolkningar av saker men kollar även till den fakta som finns och kollar om den faktan är relevant för mig. Är den inte det så skiter jag nog i den och kör mitt eget race.

Myksa:

Man ska inte vara för öppensinnad för då hoppar hjärnan ut...

Tur att många öppensinnade ej har hjärnor [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Tur att många öppensinnade ej har hjärnor [blush]

Undrar vad som händer först. Vart de öppensinnade för att de inte hade hjärna eller hoppade hjärnan ut när de vart för öppensinnade. [rolleyes]
Hönan eller ägget...


   
SvaraCitera

Jag försöker vara öppensinnad och ta till mig andras idéer. Jag håller hårt på fakta och jag har lätt för att acceptera att mina egna teorier är fel om jag blir bevisad motsatsen.

Något jag däremot har märkt är att jag verkar tänka väldigt annorlunda än andra människor. Jag skulle vilja tro att jag är precis som alla andra (vilket jag självklart delvis är) men jag kan inte tänka på samma sätt som andra. Mina synvinklar är på något sätt riktade på ett helt annat sätt än övrigas vilket ofta leder till att folk blir fascinerade av att prata på djupet med mig. Jag får ofta höra att folk får "aha" upplevelser av det jag säger och att det vänder upp och ned på deras liv och sätt att se. Det är kul att jag kan påverka människor så starkt men samtidigt väldigt jobbigt då jag aldrig kan känna samhörighet med människor. Det är svårt att hitta människor på samma våglängd helt enkelt.

Myksa:

Hönan eller ägget...

Svaret på den frågan är lätt. Svar: Ägget.
Innan det fanns Höns så fanns det reptiler som la ägg. Reptilerna genomgick evolutionen och blev höns. Alltså kom Ägget före hönan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Filip:

Svaret på den frågan är lätt. Svar: Ägget.
Innan det fanns Höns så fanns det reptiler som la ägg. Reptilerna genomgick evolutionen och blev höns. Alltså kom Ägget före hönan.

Hönsägget eller hönan då? [bigsmile]


   
SvaraCitera
leafar

Myksa:

Hönsägget eller hönan då?

Fortfarande ägget... om det var en höna som kom ur ägget så måste ägget varit ett hönsägg även om djuret som lade det inte definierades som en höna[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Filip:

Svaret på den frågan är lätt. Svar: Ägget.
Innan det fanns Höns så fanns det reptiler som la ägg. Reptilerna genomgick evolutionen och blev höns. Alltså kom Ägget före hönan.

leafar:

Fortfarande ägget... om det var en höna som kom ur ägget så måste ägget varit ett hönsägg även om djuret som lade det inte definierades som en höna[cheers]

Länk


   
SvaraCitera
leafar

Myksa:

Länk

Yay[bigcheers]


   
SvaraCitera