Aviseringar
Rensa alla

Människor


Ämnesstartare

Nu har det blivit såhär: alla människor går runt och tänker på sig själva. Och de måste göra sig själva bättre för att bli älskade av sig själva, men då blir det ett problem att de blev inte nöjda med sig själv. [wink] Och då ska de skaffa en kopia av sig själv, som är ett barn, eller en partner som ska bli som sig själv fast bättre. Sluta ändra på andra människor. Det är lätt att älska sig själv så därför passar det med många barn på jordklotet. Så att det blir enkelt, man gillar att det är enkelt, inte göra något svårt eller farligt.

Varför är alla kära i sig själva? Sluta göra så att alla blir kära i sig själva och bara gillar personer som är lik[tard]a som dom andra. Det är jobbigt att vara narcissist. Sluta. Gilla andra människor för att de är annorlunda, gilla naturen, gilla ljud, gilla sånt som inte finns, uppskatta mat, gilla stenar, gilla vad som helst utom er själva. Gilla nya saker. Ni är inte dåliga om ni gillar er själva, men ni förstör jordklotet. Det här problemet är allvarligt och det går lägga åt sidan. [shake]

MVH ---

Lögn-Larry, inte människa, inte tvådimensionell, god, vass

Image


   
Citera

Jag anser att det finns så många idioter och människor som ej bör finnas, samtidigt som den mänskliga arten är väldigt dum och destruktiv av sig.

Jag vill inte vara människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

Jag vill inte vara människa.

Vad ska vi göra åt saken [badgrin] En skönhetsoperation fixar ju inte biffen. hmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

Jag anser att det finns så många idioter och människor som ej bör finnas, samtidigt som den mänskliga arten är väldigt dum och destruktiv av sig.

Öööh? Är det verkligen människorna som inte bör finnas?


   
SvaraCitera

Lögn_Larry:

Öööh? Är det verkligen människorna som inte bör finnas?

Förstod inte frågan eftersom du formulerade den dåligt, men jag antar att mitt svar skulle då bli: Ja! [mad]


   
SvaraCitera

Amboshed:

Jag vill inte vara människa.

Du är så negativ så man kräks.

OnT: Tror inte svenskar har problemet med att de gillar sig själva för mycket, tyvärr.


   
SvaraCitera

Tror att människor alltid gått runt och tänkt på sig själva.

Även när vi uppskattar andra saker, andra människor, ljud, natur, djur, mat osv etc är det för ett egoistiskt syfte, för att må bra. Såäre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi kan utgå från "den gyllene regeln": den som säger att du ska uppskatta dina medmänniskor såsom dig själv. Egoistisk är man när man bryter den regeln och trampar på andra, sätter sig själv i första rummet. Men att värna om sitt eget anser jag vara oklanderligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan håller med [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Även när vi uppskattar andra saker, andra människor, ljud, natur, djur, mat osv etc är det för ett egoistiskt syfte, för att må bra. Såäre

Ja, men det är skillnad! Två olika saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Men att värna om sitt eget anser jag vara oklanderligt.

Det ska man alltid göra. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lögn_Larry:

Det ska man alltid göra. [y]

*High-Five*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

*High-Five*

missa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lögn_Larry:

missa

Visst men du kan få vara min hönsmamma oavsett.. [cheers][love]

stormamma_125377256_142643900.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x_marty:

Visst men du kan få vara min hönsmamma oavsett.. [cheers][love]

[smile]


   
SvaraCitera