Aviseringar
Rensa alla

Människor med mer känslor = Går sämre för en i livet?


Ämnesstartare

Känslokalla personer kanske har det lite lättare att få en bra kariäär för att dem är äckligt egoistiska och psyko's men 99.9% har dåliga relationer med familj, vänner osv.. Att vara känslokall leder inte till något bra. Ingen gillar att umgås med en ego som bara tänker för på sig sig och är villig att förstöra för att andra för att själv komma långt.

Däremot om man är känslig kan man både komma långt i ens kariäär och ändå ha vänner kvar inom arbetsplatsen för att man inte har behandlat dem andra som skit för att en själv ska komma långt, och också ha bra relationer med familj, vänner osv..

Men en sak som känslokalla personer har, är en bra egenskap är att dem inte tar åt sig lika mycket som känsliga personer.. Ella njaa det kan också vara en nackdel, t.ex ifall en man's fru klagar på att han är för lite hemma och hon känner sig inte älskad, och han inte tar åt sig.. aa då gåre ut över äktenskapet.

Haha Im glad Im not ego [bigcheers]

Den som vinner i längden är då de känsliga personerna. (jag är en av dem[bigsmile], proud to be sensitve! [cool])


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Haha Im glad Im not ego [bigcheers]

[tard][rolleyes]


   
SvaraCitera

Tror att materiella saker i livet är oviktiga och dumma endå. 🙁
Men jo, allt är lättare om man inte har några kännslor... kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är viktigt att sluta grubbla på småsaker och börja känna efter vad som verkligen betyder något. Vad som egentligen spelar någon roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Behöver man ju inte vara. Ouff palla.

jo, det är rätt gay faktiskt

Harpyja:

Nej, varför skulle han vara bög?

för att han lyssnar på lugna låtar, läste du inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

för att han lyssnar på lugna låtar, läste du inte?

Läste du inte resten av texten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är typ väldigt oemotionell men har ändå sämst betyg[y] mest för att jag inte orkar bry mig om dom[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Läste du inte resten av texten?

han är bög ja?


   
SvaraCitera
Jeay_L

Kan säkert stämma, iallafall om den känslosamma personen är rädd att köra över folk så nöjer den sig kanske med mindre bara för den mår dåligt av att få andra å må dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

han är bög ja?

Vem syftar du på?

Jag lyssnar inte på lugna ballader men man behöver fan inte vara bög för det... Du verkar vara en typisk person som bara snackar blaj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Jag lyssnar inte på lugna ballader men man behöver fan inte vara bög för det... Du verkar vara en typisk person som bara snackar blaj.

skojade med dig hela tiden. förlåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

skojade med dig hela tiden. förlåt

KK


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker man negativa tankar så går livet sämre. Tänker man positiva tankar så går livet bättre. Det bästa är att man själv kan välja! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske kan stämma.. Sen kan man ju fundera på vad det innebär att vara lyckad i livet. Är det om man har tagit sig så högt som man kan i karriären, att tjänat så mycket pengar som möjligt, att ha hög social position. Ja, då kan det nog vara så att man tar sig fram lättare om man inte är en känslomänniska.


   
SvaraCitera