Aviseringar
Rensa alla

Människor som lägger till en på facebook men uppenbarligen placerar en i en begränsad lista


Ämnesstartare

ceka92:

känns snarast förolämpande. jag lade inte till en viss A som exempel, för att vi var bästa vänner, eller för att jag hade ont om vänner utan för att det vore kul att dela saker med varandra när du ändå gillar samma personer och kommenterar samma foton, samt att vi har kysst varandra. han eller hon kan ta bort mig när vi inte ses längre eller inte lägga till mig alls.

kanske förolämpande för dig att din önskan om närmare kontakt inte är besvarad! men krasst sett skulle jag säga att det signalerar just artighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad dåligt det verkar att vara artig nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

artig har alltid betytt: gör det som krävs av en helt meningslöst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

kanske förolämpande för dig att din önskan om närmare kontakt inte är besvarad! men krasst sett skulle jag säga att det signalerar just artighet.

det var inte det jag sade. jag ville vara artig genom att lägga till denne men faktiskt är det mer artigt att inte acceptera (finns miljarder artiga ursäkter) än att så tydligt visa hur vi inte är vänner. jag bryr mig inte om denna personen personligen men tänkandet är fruktansvärt bakvänt och oförståeligt för mig,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
artig har alltid betytt: gör det som krävs av en helt meningslöst

nej artig är att hålla sig på god fot med alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

det var inte det jag sade. jag ville vara artig genom att lägga till denne men faktiskt är det mer artigt att inte acceptera (finns miljarder artiga ursäkter) än att så tydligt visa hur vi inte är vänner. jag bryr mig inte om denna personen personligen men tänkandet är fruktansvärt bakvänt och oförståeligt för mig,

artigt handlar om konventioner, inte om vad du tycker. jobbig grej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

nej artig är att hålla sig vid god fot med alla.

mm och därmed urlaka betydelsen av sitt omdöme


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man ska vara artig men alla kan inte detoch om man inte kan det är man dålig, och allt handlar om en


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

artigt handlar om konventiner, inte om vad du tycker. jobbig grej.

han verkar ointellligent och oempatisk istället för omtänksam när han får mig att verka som någon otillbörlig och är därmed inte artig.
skulle inte säga att det är en traditionell artighetssed att acceptera vänförfrågan på facebook.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

mm och därmed urlaka betydelsen av sitt omdöme

du menar om man tycker sig tillhålla en slags elit?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
man ska vara artig men alla kan inte detoch om man inte kan det är man dålig, och allt handlar om en

ja men i all allvarsamhet, bristande omdöme och fel umgänge kan också vara ett skäl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

han verkar ointellligent och oempatisk snarare

det gör man ofta om man är överdrivet artig tycker jag.

ceka92:

du menar om man tycker sig tillhålla en slags elit?

det verkar vara en omöjlig och utsiktslös uppgift att inte stöta sig med någon. tolka detta som elitism om du vill. jag vet ju redan att du själv inte ger vika för något du anser fel i syfte att skapa harmoni, så du blir även elitist själv i så fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: det gör man ofta om man är överdrivet artig tycker jag.

ge ett vanligt exempel? 
och tillägg

ceka92: han verkar ointellligent och oempatisk istället för omtänksam när han får mig att verka som någon otillbörlig och är därmed inte artig.
skulle inte säga att det är en traditionell artighetssed att acceptera vänförfrågan på facebook.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

grattis, du förhåller dig kritisk till konventioner.

tror inte vi har något att diskutera egentligen.

(jo, det ses överlag som värre att ignorera en vänförfrågan från en ytlig bekant än att placera i ytlig bekant-facket)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

ja men i all allvarsamhet, bristande omdöme och fel umgänge kan också vara ett skäl.

jo eller att man är otrevlig


   
SvaraCitera