Aviseringar
Rensa alla

människor som lever och använder pengar utan att bidra till samhället


Ämnesstartare

Aaron: Sanningen är ju att pengar är ett sätt och hantera kontroll på, inget som människor behöver för att överleva egentligen ..

Hur länge har du suttit på sanningen egentligen? Som jag har väntat på den. Fan ta dig alltså. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Hur länge har du suttit på sanningen egentligen? Som jag har väntat på den. Fan ta dig alltså. 

Jag födes med att sprida sanningen typ så känns det 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron: Jag födes med att sprida sanningen typ så känns det 🙂

Är det du som är Jesus?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Är det du som är Jesusarrow-10x10.png?

Nej tyvärr , men en medhjälpare ^^ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De hjälper till att konsumera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lex: du har 500 000. skänk hälften till behövande.

Hade köpt en bil.. Eller investerat som i en del utav en bostad.. 

Men hade jag redan haft en fullt duglig bil, och en egen bostad.. Då hade jag jag lätt skänkt hela slanten, pga att pengarna är meningslösa.. Hade jag ägt en duglig bil värd 400k hade jag ej sett meningen med att köpa en ny för 500k..

Såatteh, antar att jag ger mig själv i första hand, men enbart för att jag inte har allt jag vill ha.. Frågan kvarstår om jag alltid kommer vilja ha nånting, hur mycket pengar jag än har.. Har svårt att tänka mig detta, men är osäker.. Intressen kommer ju ibland för något när man inser att man har möjligheter rent ekonomiskt..


   
SvaraCitera

Jag är för negativ inkomst skatt som bla Dr Milton Friedman stödde det innebär att om du har noll inkomst, betalar du negativ skatt alltså kanske 70 000 i negativ skatt om du inte tjänar pengar.

det skulle göra att staten skulle spara mycket pengar och det leder till lägre skatter.


   
SvaraCitera
b1son

tkr dom e dåliga
t ex alla JÄVLA BARN O GAMLINGAR
FAAAAN ALLTSÅ


   
SvaraCitera

S3ON:

Hade köpt en bil.. Eller investerat som i en del utav en bostad.. 

Men hade jag redan haft en fullt duglig bil, och en egen bostad.. Då hade jag jag lätt skänkt hela slanten, pga att pengarna är meningslösa.. Hade jag ägt en duglig bil värd 400k hade jag ej sett meningen med att köpa en ny för 500k..

Såatteh, antar att jag ger mig själv i första hand, men enbart för att jag inte har allt jag vill ha.. Frågan kvarstår om jag alltid kommer vilja ha nånting, hur mycket pengar jag än har.. Har svårt att tänka mig detta, men är osäker.. Intressen kommer ju ibland för något när man inser att man har möjligheter rent ekonomiskt..

Bostad är inte en investering för mig jag hade utbildat mig till kemist.


   
SvaraCitera