Aviseringar
Rensa alla

Mästaren och Margarita


Ämnesstartare

Jag läste nyss ut den men fick aldrig något riktigt sammanhang (läste den i olika etapper under väldigt lång tid) och förstår alltså inte boken. Vad den ville säga, vad allt betydde osv osv osv.
Någon får gärna förklara lite grann vad boken går ut på, för jag kan verkligen tänka mig att den är bra.


   
Citera
Ämnesstartare

ett tips är att läsa om boken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

ett tips är att läsa om boken.

Tyckte det här var lättare.... Inser ju såklart att det enda rätta är att läsa om den, men det kommer ändå sluta med att jag inte fattar för jag läser i princip bara två sidor varannan kväll, och då tappas sammanhanget ganska lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Tyckte det här var lättare.... Inser ju såklart att det enda rätta är att läsa om den, men det kommer ändå sluta med att jag inte fattar för jag läser i princip bara två sidor varannan kväll, och då tappas sammanhanget ganska lätt.

din upplevelse av den kommer inte förändras för att någon i efterhand berättar för dig vad den handlar om. och, en uppenbar lösning är att läsa den under kortare tid, förslagsvis genom att läsa mer än några minuter varannan kväll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

din upplevelse av den kommer inte förändras för att någon i efterhand berättar för dig vad den handlar om

Om någon berättar vad alla knäppa grejer i den betyder så skulle jag kunna säga "ahaaa!" och må mycket bättre. Vet ju vad jag har läst, förstår bara inte den underliggande meningen.

Leijonsparf:

läsa mer än några minuter varannan kväll.

Fast det går inte, är alldeles för trött. Isåfall får det bli sträckläsning under ledig tid vilket är...aldrig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

ett tips är att läsa om boken.

+ se den ryska serien. Ganska rolig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Purr Purr:

+ se den ryska serien

Finns det?!?!??!?! Ååååh låter ju jättespännande!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Finns det?!?!??!?! Ååååh låter ju jättespännande!

Ja, men den är inte lika bra som boken. [no-no] Finns en polsk också och säkert flera filmatiseringar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Purr Purr:

Ja, men den är inte lika bra som boken.

Brukar vara så, men kul ändå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

på namnet låter det som en sexnovell från 1950


   
SvaraCitera

jag har läst en sisådär hundra sidor men har ingen aning om vad jag läst längre eftersom jag inte hunnit läsa i den sedan augusti. jävla irriterande ><


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WickedBarbie:

men har ingen aning om vad jag läst längre eftersom jag inte hunnit läsa i den sedan augusti.

Samma sak hände för mig! Jättejobbigt. Sen att det är typ femhundra olika RYSKA namn gör det inte lättare.


   
SvaraCitera

loom:

Samma sak hände för mig! Jättejobbigt. Sen att det är typ femhundra olika RYSKA namn gör det inte lättare.

aha men konstiga namn har jag övning på, så dom var inga större problem. det är klart, nu kan jag ju inte ett enda längre ><
vet också att jag inte hinner läsa något annat än kurslitteratur fören typ... januari.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Sen att det är typ femhundra olika RYSKA namn gör det inte lättare.

Nu överdriver du. Det finns värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Purr Purr:

Nu överdriver du. Det finns värre.

Väldigt många iaf, sen har de väl lite olika smeknamn också?
Jag har aldrig sett värre, men klart det finns.


   
SvaraCitera