Aviseringar
Rensa alla

Maestro utomlands?


Ämnesstartare

Hej!

Ska åka till Bournemouth, England på språkresa i sommar. Har ingen större lust att ha med mig massa kontanter, det är ju lät hänt att man blir av med dem på diverse sätt :S Tänkte därför ha med mig mitt Maestro, men saken är den att jag har för mig att det inte ska fungera så jättebra utomlands...

Vad har ni som använt Maestro utomlands kommit fram till? Finns det något annat bankkort som fungerar bättre, som man kan ha när man är under 18?


   
Citera

Fråga din bank.

Faded:

Finns det något annat bankkort som fungerar bättre, som man kan ha när man är under 18?

VISA. Vissa banker har 16 års åldergräns på det, t.ex. Handelsbanken.


   
SvaraCitera

Enligt Swedbanks hemsida ska det gå alldeles utmärkt och eftersom du åker till ett grannland inom EU så tror jag desto mer på det.


   
SvaraCitera

Och vad i helvete är Maestro?


   
SvaraCitera

Jag använde mitt Maestro i Frankrike i somras, inga problem. Men det tillkommer växlingsavgift.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, tack för de väldigt snabba svaren [smile] Ska ta och dubbelkolla med banken innan också då!

Riiikard:

Och vad i helvete är Maestro?

http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,25421,00.html

Mer eller som ett vanligt bankkort, fast med vissa begränsningar antar jag, eftersom det främst riktar sig till personer mellan 13 - 20, om jag inte minns fel.
Men jag kan ha fel ^^


   
SvaraCitera

Faded:

http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,25421,00.html

Mer eller som ett vanligt bankkort, fast med vissa begränsningar antar jag, eftersom det främst riktar sig till personer mellan 13 - 20, om jag inte minns fel.
Men jag kan ha fel ^^

Jaha ja [cool]


   
SvaraCitera

Skit dyrt att ta ut utomlands.


   
SvaraCitera

Faded:

Bournemouth, England

Du kommer att älska staden.[love]


   
SvaraCitera

Faded:

mitt Maestro

Mig vetligt fungerar inte maestro alls :/
Hör efter med banken[y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera