Forumet - Mag träning + smärta

Mag träning + smärta

1752 0 29
Säkert en dum fråga..
Ja tränar magen aktivt, 4-5 dagar i veckan + gym, är nybörjare när de gäller att träna magen. Vet hur jag ska göra och allt sånt men ska jag alltså fortsätta köra mitt allt även när det gör så ont i magmusklerna att man tror att dom ska krypa upp ur skinnet? [tard]

Spana också in:

ItsAsin:

Jag menar under själva träningen?


Okey, ett tips är att träna ca. 3 dagar i veckan. Sådanna människor som tränar varje dag är professionella eller dumma nybörjare.
Mna ska inte träna mer än varannan dag. Muskler behöver vila ut sig om man de ska orka med flera träningar och framför allt resultatet! [wink]
ItsAsin:

Hur ofta tycker du man ska träna magen då? Har hört en jävla massa om hur ofta och på vilka sätt man ska träna magen, alla säger olika. Finns flera professionella tränare som råder varrannan dag, andra säger varje dag.


Om man säger att man skall träna magen varje dag så skulle jag verkligen inte så han/hon som en professionell tränare. Om du är ute efter att förstöra dina muskler och göra så dom försvinner så kanske det är ett bra alternativ, men annars är det korkat. Om vi säger såhär du bör vila absolut MINST 48 timmar innan du tränar samma muskel igen, helst mer.
ItsAsin:

Ja tränar magen aktivt, 4-5 dagar i veckan + gym, är nybörjare när de gäller att träna magen.


Som flickan ^ sa, minst 48 timmar vila.

Kör du inte andra passer? Såsom armar, bröst, rygg etc? If not, då är det bara dumt o korkat, som många andra redan har sagt. :)
Gud_:

Om vi säger såhär du bör vila absolut MINST 48 timmar innan du tränar samma muskel igen, helst mer.


Det skulle jag skriva under på om det inte vore för just magen.

Visst, muskel som muskel men alla muskler är inte likadana och magen är lite annorlunda. Nu kör jag nebartm agen en gång om dagen men när jag började träna körde jag 11 gånger i veckan för att snabbt få resultat och detl edde inte till att mina magmuskler bröts ner.

Så till trådskapare: Kör på som du gör om du känner att det ger resultat, det är så olika från person till person.
Jarkad:

Visst, muskel som muskel men alla muskler är inte likadana och magen är lite annorlunda. Nu kör jag nebartm agen en gång om dagen men när jag började träna körde jag 11 gånger i veckan för att snabbt få resultat och detl edde inte till att mina magmuskler bröts ner.


Om du gjorde lite sit-ups förstår jag, men om du nu tränar magen tungt så nej, bara nej.
Okej, låt proffset tala här.[confused][confused][wink][wink]

Det tar ungefär 48h för en muskel att bygga upp sig efter ett tufft träningspass. Så om du kör mage typ varannan dag så får du ut maximalt av din träning. Om du kör magövning efter magövning varje dag kommer uppbyggningen av musklerna avstanna.

Om du tränar gym nästan varje dag är ett hett tips att köra nedre delen av kroppen på jämna dagar och övre delen på udda dagar.[smile]
Razz:

Det tar ungefär 48h för en muskel att bygga upp sig efter ett tufft träningspass


Fel, helt olika från person till person, 3 dagar i veckan är helt okej att köra(kanske även för mycket?), för vissa stämmer det kanske men det finns även väldigt många faktorer som påverkar, man kan itne dra det rakt av och säga X antal timmar tar det...
Jarkad:

Nu kör jag nebartm agen en gång om dagen men när jag började träna körde jag 11 gånger i veckan för att snabbt få resultat och detl edde inte till att mina magmuskler bröts ner.


Hur kan du säga att du fic ksnabbt resultat? Har "samma" person testat det på något annorlunda sätt och fått långsammare resultat?
alltså ja hoppas att du inte bara tränar mage? för man måste köra jämnt på kroppen så man inte blir över tränad i t ex magen och otränad rygg.
5 gånger i veckan tkr ja är att ta i om du nu är som du skriver att du är nybörjare på det.....
kör typ max 3 gånger i veckan, men någon dag mellanrum så att musklerna hinner återhämnta sig, sen borde du köra rygg oxå om du nu inte redan gör de så att det blir jämn vikt