Forumet - Magmuskler!

Magmuskler!

1906 0 28
Jag vill ha magmuskler snabbt och på ett effektivt sätt. Slippa åka till gymmet och kunna göra det hemma utan att behöva ha ett helt gym hemma. Jag har en spinningcykel. Kan någon ge mig tips. Och snälla, låt mig slippa höra: rita med en tuschpenna eller gå och köp chokladrutor eller något sånt!
TheBear:

Ät så lite som möjligt eller:

Jogga minst 5 km 5-6 dagar i veckan. Samt att du dessa dagar gör ca 200 sit-ups. Gärna lite armhävningar med så du inte ser hemskt ut.


Men är det inte för hårt i början? Är det inte bättre om man tar lite i taget? Asså typ börjar med 50 sit-ups och sen typ 100 och sen 150 o.s.v. eller? [smile]

Spana också in:

Linnebooi:

Men är det inte för hårt i början? Är det inte bättre om man tar lite i taget? Asså typ börjar med 50 sit-ups och sen typ 100 och sen 150 o.s.v. eller?


Magen klarar det hur lätt som helst, psyket sätter gränsen. Men du kan ju göra 33 sen vila. 33 till, sen vill. Slutligen kör du 34. Men vila inte längre än en minut.
Men springa är absolut det viktigaste.
TheBear:

Magen klarar det hur lätt som helst, psyket sätter gränsen. Men du kan ju göra 33 sen vila. 33 till, sen vill. Slutligen kör du 34. Men vila inte längre än en minut.
Men springa är absolut det viktigaste.


Aa precis. Men det jag helst inte skulle vilja göra är att svälta mig själv. Jag kan sätta en gräns för godis, läsk etc. men inte vanlig mat.
Linnebooi:

Men är det inte för hårt i början? Är det inte bättre om man tar lite i taget? Asså typ börjar med 50 sit-ups och sen typ 100 och sen 150 o.s.v. eller?


Gör så många du orkar 2 ggr om dagen. Magmusklerna är inte riktigt som andra muskler och kan tränas hårdare. Tänk på att om du tränar magen måste du även träna ryggen.

Men framförallt, träna rätt! Leta reda på en instuktionsvideo på youtube eller nått, de flesta gör sina sit-ups helt fel och får dålig träning.
TheBear:

Ät så lite som möjligt eller:

Jogga minst 5 km 5-6 dagar i veckan. Samt att du dessa dagar gör ca 200 sit-ups. Gärna lite armhävningar med så du inte ser hemskt ut.


Det ovan skrivna upplägget kommer leda till tappad motivation och muskelnedbrytning...

Träna tre dagar i veckan (vila en dag emellan varje pass om du kör kondition med intensitet, vilket jag rekommenderar ).

Spring/cykla med hög intensitet och se till att passet inte blir längre än 40 minuter; för mig fungerar det bäst att träna i max 20-30min med mycket hög intensitet.

Efter ditt pass kan du köra situps (failure*3) samt armhävningar med rak rygg för att träna de inre magmusklerna som håller in magen.

Gå gärna mycket också, speciellt på morgonen när du har låg glykogenhalt i musklerna och levern, då bränner tar du energi direkt från fettet.

Ät mycket protein och fettsnålt, undvik snabba kolhydrater i allmänhet.
Postlapsaria:

får manverkligen magmuskler av att springa?


För att få synliga magmuskler, så behöver man bli av med underhudsfettet som finns på magen. Bästa sättet att bli av med det är exempelvis att löpträna - förbränner - gör dig smalare - magmusklerna framträds och blir synliga. Har man för mycket underhudsfett så kan man göra hur många situps man kan, men de lär inte synas under all fett. :)