Aviseringar
Rensa alla

Magmuskler!


Ämnesstartare

AndyH:

Tänk på att om du tränar magen måste du även träna ryggen.

Langa ryggövningar!


   
SvaraCitera

TheBear:

Men springa är absolut det viktigaste.

får manverkligen magmuskler av att springa? jag springer 4km 4 dagar i veckan och styrketränar lite men jag har inte märkt så mycket, bara blivit lite smalare. (har gjort detta drygt i ett år men började med 4 ggr/vecka i december)


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

får manverkligen magmuskler av att springa?

För att få synliga magmuskler, så behöver man bli av med underhudsfettet som finns på magen. Bästa sättet att bli av med det är exempelvis att löpträna - förbränner - gör dig smalare - magmusklerna framträds och blir synliga. Har man för mycket underhudsfett så kan man göra hur många situps man kan, men de lär inte synas under all fett. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men gör övningar som tränar magmusklerna, så jävla svårt kan det väl knappast vara att googla.


   
SvaraCitera

gör av med mer kcal än vad du stoppar i dig så kallat deffa 🙂
då borde dom komma fram 🙂


   
SvaraCitera

Faidra:

löpträna

det gör jag, som fan

Faidra:

Har man för mycket underhudsfett så kan man göra hur många situps man kan, men de lär inte synas under all fett. 🙂

Fast jag har typ inget fett :/ är 172 och väger 54 kilo, men visst, klart jag har lite fett på magen som sabbar


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

Fast jag har typ inget fett :/ är 172 och väger 54 kilo, men visst, klart jag har lite fett på magen som sabbar

Tjejer har ju vanligtvis mycket svårare för att få framträdande magmuskler. Det krävs mycket jobb och jag tror att du behöver springa intensivare och aningen längre än 4km/4ggr vecka och lägga in mer övningar för magen. Det lilla, lilla fettet kan helt enkelt vara det som hindrar från att magmusklerna syns. + större fokusering på magövningar. Sedan är det väl bara att deffa. Man har ju oftast inte framträdande magmuskler året runt, utan enbart sässongsvis. (Sedan finns det ju de som har det året runt också..)


   
SvaraCitera

[y]

Linnebooi:

Men är det inte för hårt i början? Är det inte bättre om man tar lite i taget? Asså typ börjar med 50 sit-ups och sen typ 100 och sen 150 o.s.v. eller?

bra ide.. testa gör andra övningar än bara sittups. sök på youtube så kan du hitta insperation till nya övningar


   
SvaraCitera

Faidra:

Det krävs mycket jobb och jag tror att du behöver springa intensivare och aningen längre än 4km/4ggr vecka och lägga in mer övningar för magen.

Mm, fast egentligen vill jag inte få så jätteframträdande, bara lite snygga linjer, har redan platt mage. Jag tränar lite på magmaskinerna i gymmet efter att jag sprungit men det är ju så tråkigt haha.

men tack för hjälpen 🙂


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

får manverkligen magmuskler av att springa? jag springer 4km 4 dagar i veckan och styrketränar lite men jag har inte märkt så mycket, bara blivit lite smalare. (har gjort detta drygt i ett år men började med 4 ggr/vecka i december)

Mja beror ifos på hur tränad du är sedan innan. Saken med springa är att du förlorar fett och magmusklerna kommer fram. Men vill du ha vacker mage skulle jag råda dig att panga på med lite magövningar. Går att hitta bra på youtube.


   
SvaraCitera

TheBear:

Mja beror ifos på hur tränad du är sedan innan.

Har alltid tränat och varit relativt i form. Nu tränar jag mer än någonsin dock. har nog blivit lite beroende :/ haha

TheBear:

Men vill du ha vacker mage skulle jag råda dig att panga på med lite magövningar. Går att hitta bra på youtube.

Tack 🙂 Ska leta efter någon bra. På gymet har de en såndär maskin som tränar magmusklerna på sidorna som jag använder en del, men den är så tråkig, cokså måste man ställa om den hela tiden när man ska byta sida.


   
SvaraCitera

TheBear:

Var det inte äs han eftersträvad?

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

Fast jag har typ inget fett :/ är 172 och väger 54 kilo, men visst, klart jag har lite fett på magen som sabbar

varför vill du ha magmuskler? [tard] Dold text: btw, låten ditt nick pekar på är awesome [blush]


   
SvaraCitera

variabel:

varför vill du ha magmuskler? [tard]

Det är bra att ha liksom! haha nej, men det är bra när man springer mycket + att det är snyggt. vill ju inte ha värsta feta pucklarna utan bara en tight mage helt enkelt [tard]

variabel:

Dold text: btw, låten ditt nick pekar på är awesome [blush]

hihi
det är den. saetia är bäst


   
SvaraCitera