Aviseringar
Rensa alla

Magmuskler


Ämnesstartare

Hej, jag är en kille på 13 år och vill skaffa synliga magrutor/muskler till sommaren, väger ca 70 kilo och är 180cm lång. Nån som har några tips om vilken kost och övningar jag kan göra?


   
Citera
Ämnesstartare

http://trainingground.webs.com/

Läs lite och sedan kan du ställa frågor genom att citera mig i den här tråden! 😀 Lycka till


   
SvaraCitera

Trollfan:

13 år 70 kilo och är 180cm lång.

en som är född 1998 är både längre och tyngre än mig [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack Dennis! haha ja men jag är född 1997 🙂


   
SvaraCitera

Barn ska ju inte träna, eller???? Fått för mig att det fuckar med ens växtlighet då.


   
SvaraCitera

träna mycket mage och deffa!(äta inte så mycket fett och kolhydrater och mycket protein, fast de kanske du redan vet blabla)

fast det är svårare att bygga mycke när man är så liten som 13 och bara en pojke men endå[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag förstår inte det där med deffa, om man fortfarande vill äta mat, alltså som tacos, pommesfrites nån gång ibland och liknande, måste man verkligen hoppa över det? eller är det bara godis, dricka å chips man måste sluta med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och jag tränar fotboll 3 dagar i veckan och innebandy 2 dagar, och behöver jag inte mat om ja ska orka träna? då går de ju inte att deffa.


   
SvaraCitera

Deffa inte när du är 13


   
SvaraCitera

Trollfan:

om man fortfarande vill äta mat, alltså som tacos, pommesfrites nån gång ibland och liknande, måste man verkligen hoppa över det? eller är det bara godis, dricka å chips man måste sluta med?

iofs är det nog inte så bra för dig att deffa eftersom du är så ung. för det inneär att man ska få bort underhudsfettet så att musklerna syns. så ät mycket protein bara som ägg och mjölk. typ[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo jag förstår de, men jag har nog ''lagomt'' med underhudsfett, så är det bara att fortsätta träna och försöka få fram musklerna?


   
SvaraCitera

Trollfan:

fortsätta träna och försöka få fram musklerna

+ proteiner som gör att musklerna frodas[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yes:) tack för tipsen! Men vet du några bra övningar? förutom crunches och benlyft, för sånt kör jag redan.


   
SvaraCitera

Trollfan:

Men vet du några bra övningar?

situps? haha nj jag vet inte, är inte jättebra på sånt[n] varsågod!


   
SvaraCitera

Du är för liten.


   
SvaraCitera