Aviseringar
Rensa alla

Magnetröntgen


Ämnesstartare

Nu är det såhär att Sabbatsberg vill lägga mig under sin öppna magnetkamera.
Har sett en bild på den och den verkar inte så farlig, man verkar kunna åla sig ut. Om man inte blir fastspänd dvs.

Möjligheten att få lugnande innan finns nog också.
Så det jobbigaste är nog längden på liggandet under nämnda ufoliknande high techmaskin.

Jag är ju en sådan där som ska oroa sig för allt, så helt lugn känner jag mig ändå riktigt inte.
Resultatet kan ju bli otrevligt också, tex.

Vill nu höra era erfarenheter av magnetröntgen!!!!!


   
Citera
Ämnesstartare

isola:

magnetröntgen!!!!!

Det kan brumma och surra.
Och du ska inte ha metallföremål på dig eftersom de kan åka rakt genom kroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Det kan brumma och surra.
Och du ska inte ha metallföremål på dig eftersom de kan åka rakt genom kroppen.

Har smycken jag alltid har på mig, dock äkta. Får jag ej ha dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad letar de efter?

Har blivit magnetröntgad några gånger, minns en någorlunda tydligt. Det var mest långtråkigt, lite jobbigt att ligga stilla. Blev inte fastspänd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har smycken jag alltid har på mig, dock äkta. Får jag ej ha dem?

Ganska säker på att du får ta av dem. Men jag borde inte säga så mycket - mina magnetröntgenkunskaper är ganska lösa. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vill nu höra era erfarenheter av magnetröntgen!!!!!

Eftersom jag bara gjorde mitt knä så var det inte så farligt, jag hade ju huvudet och så utanför maskinen = ej så läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har smycken jag alltid har på mig, dock äkta. Får jag ej ha dem?

Nä, bort ska dom!!! allt sådant ska bort!!

Magnetröntgade huvudet när jag var liten, mycket obehagligt men efterpersonen visade coola bilder på min hjärna.

Skrev om det i http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=287530&page=1#10680369


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Ganska säker på att du får ta av dem. Men jag borde inte säga så mycket - mina magnetröntgenkunskaper är ganska lösa. [smile]

Oki, tack!

mediakatt:

Vad letar de efter?

Undertryck, säger de iaf. Men jag är ej korkad, så jag fattar ju att de letar och misstänker annat också.

mediakatt:

Har blivit magnetröntgad några gånger, minns en någorlunda tydligt.

Vrf flera ggr? Låg du i en öppen eller stängd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Undertryck, säger de iaf. Men jag är ej korkad, så jag fattar ju att de letar och misstänker annat också.

Är inte det blodtrycksrelaterat? Låter skumt. Fast jag har inte så bra koll. Hoppas det inte är något läskigt i vart fall.

isola:

Vrf flera ggr? Låg du i en öppen eller stängd?

Alltså, med rätt många års mellanrum, som del av psykiatriska/neurologiska/neuropsykiatriska utredningar. Stängd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Är inte det blodtrycksrelaterat? Låter skumt. Fast jag har inte så bra koll. Hoppas det inte är något läskigt i vart fall.

Ne. Har rätt bra blodtryck.
Hoppas också!

mediakatt:

Alltså, med rätt många års mellanrum, som del av psykiatriska/neurologiska/neuropsykiatriska utredningar. Stängd.

Ok. Hittade de något avgörande? Fick du se en bild?
Kändes det inte obehagligt att ligga inne i den lilla mörka tunnan och inte kunna ta sig ut för egen maskin? (har inte sett en stängd kamera irl, men föreställer mig)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögjenn:

Skrev om det i http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=287530&page=1#10680369

Undrar om jag behöver hjälm. Var det i en stängd kamera du låg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ok. Hittade de något avgörande? Fick du se en bild? Kändes det inte obehagligt att ligga inne i den lilla mörka tunnan och inte kunna ta sig ut för egen maskin? (har inte sett en stängd kamera irl, men föreställer mig)

Andra gången upptäckte de att jag har Asperger, men jag tror bestämt att det bara kan ses på EEG, så jag antar att vad de egentligen hittade var att jag inte har några neurologiska problem som upptäcks på en magnetröntgen.
Jaha, stängd så. Nej, öppen i så fall. Hade fötterna utanför själva maskinen. Kändes dock ganska faststängt först, men det gick över rätt snabbt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har gjort.
Jag fick ta av mig allt utom trosorna och ta på mig ett genomskinligt sjukhusförkläde som jag behövde gå igenom väntrummet med. Väldigt konstigt att de inte tänkte på att det kanske inte är så kul!
Sedan fick jag välja mellan två skivor de hade på sjukhuset, valde britney spears. Åkte in i maskinen, tog en bra stund, det var tråkigt men helt okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jaha, stängd så. Nej, öppen i så fall. Hade fötterna utanför själva maskinen. Kändes dock ganska faststängt först, men det gick över rätt snabbt.

Har fått höra att det ska ta ca 40 min. Fick du göra en EEG sen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gjort ett antal ggr, senast va typ huvudet öhh och då fick man typ värsta gallermasken över sig så man skulle ligga still [cry] kunde ej röra mig men jag somnade ändå så [blush]


   
SvaraCitera