Forumet - Magrutor.. Bränna fett ??? HJÄLP

Magrutor.. Bränna fett ??? HJÄLP

1535 0 8
Hej jag är en 13 årig tjej.jag är inte tjock utan jag eee smal [shake] men jag har inte direkt en hård platt mage,som många i min ålder vill jag ha magrutor och jag vill bränna ner fett som jag har vid midjan :\ och min fråga är vad ska jag tänka på ?? Hur äter man nyttigt alltså vad är nyttigt mat ? Vad ska jag unvika att äta ??? hur tränar man magen ? Hur bränner man ner fett ?? hur långt tid tar för att få magrutor ? Hur många gånger per vecka ska jag träna ??? Vill inte ha en sån där svar som typ ut och jogga utan jag vill ha svar från någon som är erfaren hur som helst skulle bli tacksam för svar !
Tycker det kan vara snyggt med lite antydan till magrutor på tjejer, fast inga överdrivet deffade, biffiga magrutor.

Sen så är det ofta så att killar (säger killar för det är oftast de om någon som har magrutor) i din ålder som har magrutor har det p.g.a. att de är smala, så kallade spinkismagrutor och inte för att de har en vältränad kropp som de verkar tro. Finns självklart undantag, men generellt.
Patricia45:

jag vill bränna ner fett som jag har vid midjan


det går inte att, som det heter, punktförbränna fett. vilket är att bränna från specifika områden. alltså är det väldigt mycket upp till din egen kropp var den tar fettet ifrån.

dessutom har tjejer en naturlig högre fettprocent än killar och just fettet som sitter där nere är rätt nyttigt och kan vara väldigt svårt att träna bort (och enligt mig är det ett dumt mål). tycker personligen att du ska jobba mer med att vara nöjd med dig själv än att "skaffa magrutor". dock skadar ju inte träning, men ha i åtanke att du framförallt borde träna för att må bra i kroppen.

mer vet jag inte. hej då

Spana också in:

INGA SITUPS
övningar ist: http://www.tranahemma.com/mag-ovningar/

Läs även detta:

För många som motionerar regelbundet är en av deras vanligaste frågorna ”Hur får jag bort fettet på magen?”

Här är fem tips för att trimma midjan och få bort det svåra fettet på magen:

1. Du måste minska kroppsfettet i din kropp – Det första man behöver veta är att man inte kan gå ner i vikt på bara ett område av kroppen. Man ser stora förändringar i en persons fysik när fetthalten kan sjunker under 16-20 procents kroppsfett. Du bör satsa på att gå ner i vikt på lång sikt och öka mängden grönsaker, proteiner, bra fetter och verkligen begränsa antalet raffinerade (snabba) kolhydrater i din kost.

2. Minska flytande kalorier (Fanta, juice, sötat kaffe och alkohol) – dricka mycket vatten (8-10 glas om dagen) är ett bra sätt för att gå ner i vikt, eftersom det kommer att hjälpa dig att dämpa din aptit.

3. Minska stresshormonerna – Vad har detta att göra med att gå ner i vikt? Massor av bevis tyder på att människor som har överskott av kroppsfett på magen är kroniskt stressade. När stresshormonet kortisol skapas i kroppen så ökar det fettackumulering i buken mer än i andra delar av kroppen. Det finns tester du kan ta för att bestämma din kortisol nivå och om de visar sig vara höga finns det sätt att säkert sänka nivån.

4. Snabba upp din ämnesomsättning – Istället för att äta ett fåtal stora måltider varje dag, ät fem till sex mindre måltider, med bara två till tre timmars mellanrum för att öka din ämnesomsättning.

5. Motion, motion, motion – Det kommer att ta hårt arbete att förlora de sista kilona för att komma tillbaka till din målvikt, men genom att träna konditionen såsom löpning, cykel eller rodd och lite styrketräning bör du så småningom nå ditt mål.