Aviseringar
Rensa alla

Magsår...


Ämnesstartare

Ni som har magsår... Vilka är de andra symtomen om man bortser från en otrolig smärta? Jag misstänker nämligen att jag har det. [sad]

ÄNDRAT 2009-10-19 22:25


   
Citera
Ämnesetiketter

Kräkas blod.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en privatläkare här som kanske har lust att hjälpa dig lite[cute]

Tennsoldaten:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Kräkas blod.

Tack för bilden förresten, kände redan magsyresmak i munnen och nu så... spyr jag nästan! [cry][cry][cry]

isola:

Jag har en privatläkare här som kanske har lust att hjälpa dig lite[cute]

lol x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej! Vanligt vid magsår är hungerkänslor. Det brukar vara att man är hungrig mellan måltiderna. Sen är det vanligt med kräkningar och illamående. Många får även halsbränna och sura uppstötningar. Har du något av dessa symtom?

Det kan ju vara så att du har magkatarr också, eller är du säker på att du inte har det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Har du något av dessa symtom?

Har alla symtom du nämnde... [sad]

Tennsoldaten:

Det kan ju vara så att du har magkatarr också, eller är du säker på att du inte har det?

Är inte säker, hur vet man det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blodbad:

Är inte säker, hur vet man det?

Magsår är värre. Oftast har man magkatarr innan man får magsåret. Du verkar dock ha magsår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Oftast har man magkatarr innan man får magsåret. Du verkar dock ha magsår.

Jag har nog redan haft magkatarr. [y] Min mage har varit känslig för alkohol och för mycket mat ett tag nu. Bör nog uppsöka läkare snart iaf, gör förjävligt ont.


   
SvaraCitera

adet låter som magkatarr och det finns receptfri medicin på apoteket, gå dit och fråga, men blir problemen för jobbiga och inte hjälper med den medicinen gå till din vårdcentral. här är en bra länk om info kring magkatarr/ sura uppstötningar.

Chi


   
SvaraCitera

Och du kan ju tänka på att besvären blir värre om du äter starkt kryddad mat, fet mat, dricker alkohol, stressar, äter oregelbundet, dricker surt som tex apelsinjuice, tuggar tuggummi, ...kan inte komma på mer nu, [censur]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera