Aviseringar
Rensa alla

magsår?


Musicc
Ämnesstartare

Hejsan. är lite orolig över min kropp, har haft mer ont i huvudet mer än vanligt dom senaste dagarna så jag har tagit ganska många huvudvärkstabletter. Efter några dagar är det blod ( ganska mycket ) i min avföring, blodet är ljusrött . Och jag får ofta ont i mest övre delen av magen. Låter detta som magsår? ifall inte, vad kan det annars vara? tacksam för svar 🙂


   
Citera

Gå till doktorn!

Har du stressat?

Hur mycket tabletter?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

oatsreuvaue:

Gå till doktorn!

håller med om detta


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Blivande_japan:

håller med om detta

ska se hur det är om några dagar.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Gå till doktorn!Har du stressat?Hur mycket tabletter?

har inte stressat 🙁 onödigt mycket tabletter inser jag nu. brukar få migrän och vill fort bort med huvudvärken.


   
SvaraCitera

Om blodet är ljusrött betyder det att det kommer från tjock- eller ändtarmen och inte hunnit koagulera. Det kan till exempel uppstå när man är magsjuk och måste tömma tarmen ofta. Kommer det mycket blod (dvs. inte bara några droppar på pappret när du torkar dig) tycker jag du ska kontakta sjukvårdsupplysningen eller din vårdcentral.

Om blodet har levrat sig när det kommer ut, och får avföringen att se väldigt mörk eller svart ut, kan det handla om ett blödande magsår, vilket är mycket allvarligt. Här kan du läsa mer om magsår: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Magsar/

Angående värktabletter ska du aldrig ta mer än rekommenderad dos. Vissa värktabletter irriterar i magsäcken och kan orsaka magont även vid normal dosering.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

annoyed:

Om blodet är ljusrött betyder det att det kommer från tjock- eller ändtarmen och inte hunnit koagulera. Det kan till exempel uppstå när man är magsjuk och måste tömma tarmen ofta. Kommer det mycket blod (dvs. inte bara några droppar på pappret när du torkar dig) tycker jag du ska kontakta sjukvårdsupplysningen eller din vårdcentral.Om blodet har levrat sig när det kommer ut, och får avföringen att se väldigt mörk eller svart ut, kan det handla om ett blödande magsår, vilket är mycket allvarligt. Här kan du läsa mer om magsår: Angående värktabletter ska du aldrig ta mer än rekommenderad dos. Vissa värktabletter irriterar i magsäcken och kan orsaka magont även vid normal dosering.

okej tack:)


   
SvaraCitera

Vill bara skriva att jag håller med annoyed, faktan stämmer bra. Sen så tycker jag det är värt ett läkarbesök, det kan inte skada. Det är nog inte ett magsår men det kan vara ett sår i tarmen.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

xyz123:

Vill bara skriva att jag håller med annoyed, faktan stämmer bra. Sen så tycker jag det är värt ett läkarbesök, det kan inte skada. Det är nog inte ett magsår men det kan vara ett sår i tarmen.

ska se om det blir bättre om 3-4 dagar, annars ska jag göra något 🙂


   
SvaraCitera

Musicc:

ska se om det blir bättre om 3-4 dagar, annars ska jag göra något 🙂

Kolla i den här texten. Orsaken kan också ha varit de många värktabletterna:

​​ http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Blod-i-avforingen-h​os-vuxn​a/

Jag gissar det började med ont i övre magen pga stress och sen tog du många värktabletter och orsakade även problem i nedre delen av magen. Kanske så, kanske inte.


   
SvaraCitera