Aviseringar
Rensa alla

magsjuk..


Ämnesstartare

Hjälp mig, var i ett köpcentrum åt lunch på mcdonalds, köttet smakafe rått men jag o min kompis sket i de o åt upp.

2timmar senare, fick hoppa akut av tunnelbanan i sandsborg o lunchen landade i en snöhög. Blev hämtad o spytt 5ggr till efter det.

Har ni någta tips? Senaste gången spydde jag fär magsäcken var tom eller nått.. Hört att avslagen cola är bra o ta små klunkar av.. Eller är de sockdrdricka? Vilken är bäst, sockerdrickan eller cola? Sitter med rpstat bröd o knaprar i mig de, s har ja nått i magen iaf..

Akut. Hur länge har man magsjuka?


   
Citera
Ämnesetiketter
höna

det där låter ju som matförgiftning så inte så länge


   
SvaraCitera

det är inte magsjuka om det är pga köttet, det tar 6 timmar för magsjuka att bryta ut, att det skulle vara mcDonalds det skulle vara fel på känns lite långsökt med, då de är ganska hårda hygienen.

Men cola har iaf koffein vilket tydligen ska vara bra, men det är antagligen bara en smaksak, drick vad du kan lyckas få i dig i drickväg, om det så är cola eller mineralvatten.


   
SvaraCitera

inte för att donken är felfritt men det brukar gå magsjuka runt denna perioden så känns mer troligt.


   
SvaraCitera

dessutom är det nötkött på donken, man kan käka det rått utan att det är fara osv.


   
SvaraCitera

vad söt du är när du skriver seriöst dan [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ahopp.. Ärinte så påläst när de gäller magsjuka/matförgiftning. Spydde av blåbärssoppa förut.. Så om dw är matförgiftning, vadsjall ja göra för å bli av med skiten?


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

dessutom är det nötkött på donken, man kan käka det rått utan att det är fara osv.

Det var min spontana tanke med. Klart det KAN vara dåligt... men ja, det troliga är väl att det kommit innan.


   
SvaraCitera

dazed:

vad söt du är när du skriver seriöst dan

åå tack din sötis [blush]

Tobbish:

Det var min spontana tanke med. Klart det KAN vara dåligt... men ja, det troliga är väl att det kommit innan.

jo precis, de plockar ju upp frysta köttpuckar och lägger dem i en stekmaskin med en gång, och om det var rått hade snubben som plockade ihop det sett det. den enda förklaringen vore ifall de råkat glömma en puck ute över natten och sedan använt den, vilket vore en på miljonen ungefär eftersom man dels vore helt jävla blåst för att göra så samt att de städar varje natt.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

åå tack din sötis

Du förklarar att någon har fel utan att håna osv [tard][blush]


   
SvaraCitera

MissJanuary:

Så om dw är matförgiftning, vadsjall ja göra för å bli av med skiten?

i båda fallen försöker du dricka mycket och få i dig käk och vilar ut tills du mår bättre. Något salt kan säkert vara bra att käka för att kompensera att du blir av med så mycket vätska.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

dessutom är det nötkött på donken, man kan käka det rått utan att det är fara osv.

Det här var det roligaste jag läst på länge. Och sen att det är hygieniskt och så...

Ät mariekex, det binder upp eländet i magen. Minns inte riktigt varför man ska äta det, helt ärligt. Men minns i alla fall att det var bra för nånting i samband med magsjuka.

Vitt bröd är bra också. Ingenting som får magen att gå på högvarv, typ fullkorn.

Frontalspyr du så ät inget alls..


   
SvaraCitera

Vätska upp! Det är det viktigaste helt enkelt.


   
SvaraCitera

dazed:

Du förklarar att någon har fel utan att håna osv

ja jag vet inte vad det är för fel på mig idag [blush]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

ja jag vet inte vad det är för fel på mig idag

Starta en tråd om svensk skolpolitik och citera in ceka så går det över [blush]


   
SvaraCitera