Aviseringar
Rensa alla

Makeupremovers


mens
 mens
Ämnesstartare

Hejhej

Behöver snart inhandla en makeupremover för ansiktet. Den jag har nu har räckt jättelänge och dessförinnan använde jag bara min vanliga ansiktstvätt. Vilka använder ni?
(till er som tänker skriva något i stil med "ta vilken som helst bara alt hand-/kroppstvål":  I ain't no campingsemestrare)

Vill helst att den ska vara för oren/känslig hud, alkoholfri och ekologisk.

tpf
xox

jmkhwvo


   
Citera

ngn nivea. d1 är blå
uh hemsk bild


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Blivande_japan:
ngn nivea. d1 är blå
uh hemsk bild

de har inte de snällaste ingredienserna bara 🙁


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Brukar alltid använda avsminkningsservetter från neutrogena. Funkar utmärkt. Är dock inte så kräsen med vad jag använder för att ta bort sminket. 


   
SvaraCitera

YES


   
SvaraCitera

olivolja.


   
SvaraCitera

mens:

de har inte de snällaste ingredienserna bara 🙁

möjligt. sminkar mig så himla sällan ändå
vad brukar du använda?


   
SvaraCitera
time
 time

Olivolja är snällast, jag brukar använda Korres makeup-wipes som är jättesnälla mot min hud (jag kan bli rätt röd och blemmig av många parfymerade grejer). Till ögonen och sånt som sitter lite hårdare använder jag Cliniques sminkborttagning, men den är så dyr att jag inte egentligen ids tipsa om den.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Blivande_japan:

möjligt. sminkar mig så himla sällan ändå
vad brukar du använda?

Än så länge använder jag upp en tub från neutrogena pga sminkar mig inte alltför ofta. Har ett par bra wipes för tio kr från någon lågpriskedja också (här drar alla hudvårdnördar förfärat efter andan) men jag har tänkt bättra mig.

time:
Olivolja är snällast, jag brukar använda Korres makeup-wipes som är jättesnälla mot min hud (jag kan bli rätt röd och blemmig av många parfymerade grejer). Till ögonen och sånt som sitter lite hårdare använder jag Cliniques sminkborttagning, men den är så dyr att jag inte egentligen ids tipsa om den.

http://www.bangerhead.se/sv/artiklar/korres-milk-protein-cleansing-wipes-25w.html
denna?

sinnessjuk uns:
olivolja.

kör du ocm eller bara tar på en bomullstuss?


   
SvaraCitera
time
 time

   
SvaraCitera

mens:

kör du ocm eller bara tar på en bomullstuss?

ocm. tycker inget känns så renande eller tar bort smink så effektivt som random najs olja+hett vatten.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

sinnessjuk uns:

ocm. tycker inget känns så renande eller tar bort smink så effektivt som random najs olja+hett vatten.

hett vatten är väl rätt uttorkande men det kompenseras med oljan kanske. brukar iaf skölja av ansiktet lite och sedan massera ansiktet med olja tills jag känner hur det kommer ut "sandkorn".

ska testa maria åkerbergs bluberry mask förresten. vill minnas att du rekommenderade det märket förut.


   
SvaraCitera

mens:

hett vatten är väl rätt uttorkande men det kompenseras med oljan kanske. brukar iaf skölja av ansiktet lite och sedan massera ansiktet med olja tills jag känner hur det kommer ut "sandkorn".

ska testa maria åkerbergs bluberry mask förresten. vill minnas att du rekommenderade det märket förut.

asså, använder ej mycket vatten överhuvudtaget vid rengöringen, utan sköljer en mjuk mikrofiberduk i hett vatten som jag "torkar" bort oljan med. jag är aldrig torr numera, förr var jag torr året runt i fejan heh.

räddningen är ocm+karbamid. 


   
SvaraCitera

mens: ska testa maria åkerbergs bluberry mask förresten. vill minnas att du rekommenderade det märket förut.

kan inte varit jag, har aldrig testat en produkt därifrån/ens hör talats om.


   
SvaraCitera
Lounge

estelle-thild-fragrance-free-ecorganic-c

Är nog den snällaste jag testat faktiskt. Skulle aldrig irritera huden och skriver under på det övriga du söker. Sminkbortagningen är 3.5 av 5 typ, ibland får man ta två gånger.


   
SvaraCitera