Aviseringar
Rensa alla

Mål: förbättra mitt sociala liv. delmål?


Ämnesstartare

Exempel: ge komplimanger till minst tre personer den här veckan

Mer? det ska vara mätbara mål, alltså man ska kunna se om man har lyckats


   
Citera
Ämnesstartare

Hmm skulle antagligen också behöver göra detta, kan ej hjälpa dig dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Le när du hälsar på folk
Fråga hur deras helg varit el dyl. Sådana där små trevliga grejor.
Jag är på kram och hej-basis med en tjej från receptionen i mitt badhus. Eller nej vi har nog aldrig kramats iof men vi säger hej och pratar när vi ses ute.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

etablera ett kodord för att meddela någon att du är jagad av en identisk robotkopia av dig själv. kräv att den andra också kommer på ett sådant. gör detta med en ny person varje vecka.

om inte detta leder till ett förbättrat socialt liv så gör du fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom att tänka på Eric Ericsson, i en av hans böcker står följande,
"För varje person du ger en kram får du en halv poäng. För varje okänd person får du en poäng. Tio poäng kan bytas in mot en SL-remsa. För femton kan du få en vän utlämnad från hittegods"

mvh/ kan inte hjälpa på något vettigt sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Mer? det ska vara mätbara mål, alltså man ska kunna se om man har lyckats

Vad glad jag blir, du skulle bli en utmärkt designer för ett balanserat styrkort.

Mer saker att göra som kan förstärka det sociala:

- När du är i butiker/mataffärer så ställ en fråga till en expedit. Om vilken skitsak som helst. Du kan typ omöjligt bli dissad, och detta är således ett urmärkt tillfälle att utbyta ett par ord med någon.

- Låtsas vara turist i din egen stad. Prova! Fråga random människor på stan efter väganvisningar, sevärdheter osv. Bara för att få tillfället att våga ta kontakt med människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

starta åtminstone en konversation i veckan med någon du inte känner eller inte har träffat på länge

gör någonting med dina vänner minst två gånger varje vecka

kommer inte på något mer nu...


   
SvaraCitera

Börja drick alkohol.


   
SvaraCitera