Aviseringar
Rensa alla

Mål och mening med livet.


Ämnesstartare

Finns 0. Det är mitt problem.
Att veta att jag ska studera framöver och bli skyldig massa pengar och sedan måste jag jobba med vilket jobb som helst för att kunna betala tillbaka.... jag känner mig som en robot och slav för samhället.

Jag må vara lat, men jag mår så jävla piss pga tanken av överlevnad måste jag sjunka så lågt inom mig själv att jag måste må dåligt och ändå fortsätta när det inte finns ett mål eller ett enda intressant jobb som jag vet, även om jag testat mig fram så hittar jag aldrig något som gläder mig ett dugg. Även om inte ett jobb ska gläda så har jag inget överhuvudtaget som verkligen håller mig på rätt väg att kunna tänka att jag vill leva. Jag har få men bra vänner jag har människor som bryr sig om mig... Vilket jag tycker är nice och skulle inte klarat mig utan ... Men den lyckan som gör att jag känner mig själv glad över att vara där jag är... det enda jag ärligt kommer på är att vara utomlands vara vid solen.

jag vet inte varför jag skriver jag måste bara få ut bajset, tack o hej.


   
Citera
Ämnesstartare

Välkommen till livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Att veta att jag ska studera framöver och bli skyldig massa pengar och sedan måste jag jobba med vilket jobb som helst för att kunna betala tillbaka.

Beror ju på vad du pluggar till. Vissa yrken, om du nu kan hitta en utbildning du klarar att genomföra (det krävs ju en del ansträngning för de flesta), så kanske det inte är ett problem att få jobb.

För övrigt finns det ju ingen tidsram som säger att du någonsin måste betala tillbaka allt, även om jag antar att de vill ha tillbaka lite i taget när du skaffat fast inkomst (om inte saker och ting har ändrats)

Barbienele:

det enda jag ärligt kommer på är att vara utomlands vara vid solen.

Då tycker jag du ska satsa på det! Bekanta till mig har åkt till Spanien och jobbat på apelsinodlingar t.ex. Kräver ingen utbildning, och det låter som något som skulle passa dig bättre än the avarage-svennejobb i alla fall.

Sen finns det säkert jobb som passar dig bättre. Men det är ofta svårt att veta exakt, så att kolla runt efter vad folk drar utomlands för att jobba med är kanske en tanke?

Du kan ju få något uppslag som räddar dig från att tvångsplugga till något du inte tror att du kommer jobba med sen ändå...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår inte vad som är problemet, det finns möjligheter överallt, det enda som stoppar dig är din inställning till vilka alternativ som finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Bekanta till mig har åkt till Spanien och jobbat på apelsinodlingar t.ex. Kräver ingen utbildning

Låter faktiskt nice... 🙂

Dan_the_ironman:

Jag förstår inte vad som är problemet, det finns möjligheter överallt, det enda som stoppar dig är din inställning till vilka alternativ som finns.

Det kan vara så ibland, du vet att du inte förstår andra .. 🙂
Om det är min inställning så är det enda också då ett problem. Känslorna jag har och hur jag sluter mig fast när jag känner så mycket tryck från olika håll o kanter av samhället går jag i lås och blir deprimerad. Fine nu kommer man men klangen "Livet är hårt" men ni kanske inte inser att problemet med känslorna och livlusten sänks extremt mycket pga detta, och detta i sig gör i längden att jag mår mer piss än vad människor som uttrycker sig på detta sätt.
Om du inte förstår dig på hur det kan vara så jobbigt, då kanske det är för att du är en annan människa med en annan uppväxt andra gener och ett helt annat inställning till livet.

Ja, ändra min inställning men hur? Och vad gör jag angående mina gener? Vad finns det att göra... även om jag träffar en kbt terapeut och går på samtal så kommer det inte ta bort mina gener... Livet blir bara allt mer depressivt när jag vet att mina chanser rinner ut och jag har ingen livslust och alla varningsklockor och tid går förbi... Jag känner att jag är dömd och även om jag ändrar min inställning till att allt ska vara bra, så har jag kvar känslan av fängsel inom mig pga min överlevnad så måste jag anpassa mig till vad som, även om det kommer få mig att må dåligt resten av livet.

Allvarligt har jag funderat ifall det skulle vara bra för mig att känna av hur uteliggare livet skulle kännas och det kanske skulle göra mig ännu mer rädd för det som snart kanske händer mig... eller så kanske jag öppnar ögonen som de som säger att man är lat och töntig pga av det jag känner och säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Om du inte förstår dig på hur det kan vara så jobbigt, då kanske det är för att du är en annan människa med en annan uppväx

Jo det gör jag, jag säger bara hur du tänker fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

det enda jag ärligt kommer på är att vara utomlands vara vid solen.

Försök göra det då. Finns väl ingen som säger att du måste stanna här med åtta-till-fem-jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jo det gör jag, jag säger bara hur du tänker fel.

Oh och du av alla ska säga hur en annan människa tänker fel, med uppläggning från din egen synvinkel för att i din värld är det korrekt du säger, och därför ska det vara så i en annans värld?

snusmumrikn:

Försök göra det då. Finns väl ingen som säger att du måste stanna här med åtta-till-fem-jobb.

Jaha ja men såklart det finns en lösning, lämna landet.
Inget som säger att det kan vara något som man kan lösa här? Kanske inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

l, med uppläggning från din egen synvinkel för att i din värld är det korrekt du säger, och därför ska det vara så i en annans värld?

Var ett jävla tard om du vill, det är bara du som mår skit av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Var ett jävla tard om du vill, det är bara du som mår skit av det.

Ja, det är jag därför ska jag må dåligt, fy mig.


   
SvaraCitera
höna

tror meningen med livet är ganska individuell va man tycker[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag förstår inte vad som är problemet, det finns möjligheter överallt, det enda som stoppar dig är din inställning till vilka alternativ som finns.

Det där är ju lite lustigt att skriva egentligen. "Det är egentligen nice att äta bajs, det är bara din inställning som hindrar dig"

Inställningen är ju det enda som avgör vad som är nice eller inte, den är även väldigt svår att ändra på imo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bridget Jones:

Inställningen är ju det enda som avgör vad som är nice eller inte, den är även väldigt svår att ändra på imo.

Jag menade inte hans inställning till om livet är asskoj eller inte, bara vadhan kan göra med sitt liv. Om han nu vill sitta och stirra sig blir på alla "måsten" så får väl han göra det om han vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Jaha ja men såklart det finns en lösning, lämna landet.
Inget som säger att det kan vara något som man kan lösa här? Kanske inte.

Okej, lös det här då. Förstår inte om du vill ha råd eller bara prata ut.

Edit: verkade ju vara det enda du ärligt var intresserad av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snusmumrikn:

Edit: verkade ju vara det enda du ärligt var intresserad av.

Råd kan jag få men det ändrar inte min lust till livet... ibland kan jag känna att allt är okej men som just nu är allt sketet. Tror jag är depressiv och måste skaffa medicin för att få mig att funka ;<


   
SvaraCitera