Aviseringar
Rensa alla

Målbrottet?


Ämnesstartare

Hej jag är 16 år just nu fyller 17 nästa sommar. Jag är den enda i min klass som inte har riktigt mörk röst, jag har typ halv mörk röst(inte den där riktiga målbrotts rösten). Vet inte riktigt om jag kommit i målbrottet än men när kommer det ? :S


   
Citera

Gizzzmo:

Hej jag är 16 år

Gizzzmo:

Vet inte riktigt om jag kommit i målbrottet än men när kommer det ?

Kommer när det kommer, har du hår på snoppen? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaja har en hel buske ^^ Har märkt mer på senaste att jag failar med rösten ibland. Har dock inte hår under armarna :S men mycket där nere. Brossan fick bara grov röst helt plötsligt i gymnasiet och blev längst av alla [confused]


   
SvaraCitera

Aa, då har det redan kommit, alla har inte supermörka röster, jag hade aldrig några typiska målbrottsfalsetter och min röst är inte särskillt mörk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men jag har liksom typ en blandning av p12 röst och lite mörk. Har inte den där målbrottsrösten. Kan skicka ett klipp med pm.


   
SvaraCitera
cyber

Eftersom att du säger att du har fått halvmörk röst så är du i målbrottet redan nu. Alla får inte en riktig "målbrottsröst", som förändras på någon månad och spricker när man pratar, utan för vissa, för att inte säga de flesta killar så sänks rösten gradvis. Eftersom att din röst redan har börjat sänkas så kan du nog räkna med att du fått din nya röst inom ett halvår. Dock kommer din röst sedan fortsätta att sänkas, förmodligen i flera år innan du till fullo fått din "vuxna" röst, och så är det för alla, även för de som går igenom målbrottet över en natt! [bigsmile]


   
SvaraCitera

"blanding av p12 och lite mörk"

Är väl så vitt jag kan se den klassiska målbrottsrösten [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lyssna på klippet jag skicka.


   
SvaraCitera

Gizzzmo:

jag har typ halv mörk röst(inte den där riktiga målbrotts rösten).

Du är nog där..


   
SvaraCitera

du kommer ju antagligen att bli vuxen någon gång...


   
SvaraCitera

Jag har varit i målbrottet sedan 2001.


   
SvaraCitera

Gizzzmo:

Lyssna på klippet jag skicka.

Söt röst [blush] Själva tonläget låter väl som röster gör mest, tycker inte det låter "p12igt"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det låter ju inte p12igt men lät det som jag kommit i målbrottet? Hoppas jag inom kort får mörkare röst. Hittade ett klipp från när jag var 15 och då hade jag lite ljusare röst.


   
SvaraCitera

alla killar får inte så mörk röst


   
SvaraCitera
cyber

Nu har jag lyssnat på ditt ljudklipp, och du är absolut i målbrottet. Du kommer förmodligen få mörkare röst med tiden, men jag tror inte att den kommer bli sådär jättemycket mörkare... Lät redan ganska mörk tycker jag... Din röst kommer nog "landa" lite mer inom en ganska snar framtid, men jag har svårt och tro att den kommer bli "mycket" mörkare. Men du behöver inte gå runt och tänka på din röst iaf, du har nog din fulla röst snart ska du se! [cool]


   
SvaraCitera