Aviseringar
Rensa alla

Malmö eller Kristianstad?


Ämnesstartare

Ska försöka att inte skriva alltför mycket tråkigt 🙂

Men det är såhär, att jag bor just nu i Kalmar och har sökt till högskola i höst. Kristianstad för att man fick garanterat boende och Malmö för att jag älskar staden..

Men vilken stad är skönast att bo i som ung/studerande? Har hört att kristianstad är en bonnestad och att det finns en massa nazister där, och det är väl inte direkt vad jag är ute efter, jag gillar det kulturella 😛
såå vad är folks tankar, är Malmö ett bättre ställe eller är kristianstad långt ifrån vad jag hört?

Tillägg: Är rosengård så farligt som alla säger? De bygger studenthus där nu som jag sökt till att få bo i, skriv gärna några rader 😛

TACK GODA SJÄLAR! [smile]


   
Citera

Nej

Joseine:

Är rosengård så farligt som alla säger?


   
SvaraCitera

Joseine:

Är rosengård så farligt som alla säger?

Nej. Speciellt inte när det är studentlägenheter och ännu mindre om de är nybyggda.
Då är det ju fräscha lägenheter och folket som bor där kommer ju från hela landet [no-no]


   
SvaraCitera

LUND är ju 1000x trevligare än båda.[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Nej

kunde tänka mig det, behövde bara bekräftelse:)

hatsumi:

LUND är ju 1000x trevligare än båda

Ja, i know 🙂 Hade lärarutbildningen funnits i lund så hade jag valt linje där istället, plus att bostad där är betydligt svårare att hitta i lund än malmö och kristianstad [sad] Men tror mitt hjärta har fastnat för malmö ändå..

men tack för svaren!


   
SvaraCitera

Joseine:

kunde tänka mig det, behövde bara bekräftelse:)

Billigt kött också under högtiderna


   
SvaraCitera

Är inte kristianstad där dom säljer weed typ? :S


   
SvaraCitera

McLuver:

Är inte kristianstad där dom säljer weed typ? :S

Var har du hört det? XD

Mina kusiner bor i Kristianstad, kind of like it there. [y]

Btw, skulle inte du sova? o_o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Billigt kött också under högtiderna

haha, låter ju bra det!

Jag har blåa skor:

Mina kusiner bor i Kristianstad, kind of like it there.

Okej, men det låter ju bra det med! hmmm det här kräver betänketid, måste framtiden vara så svår haha 😛


   
SvaraCitera

Malmö eller Lund. Och nä, rosengård är chill


   
SvaraCitera

Joseine:

Ja, i know 🙂 Hade lärarutbildningen funnits i lund så hade jag valt linje där istället, plus att bostad där är betydligt svårare att hitta i lund än malmö och kristianstad [sad] Men tror mitt hjärta har fastnat för malmö ändå..

ah, okej 🙂 men då hade jag valt malmö. kristianstad är jättetrevligt, men det känns väldigt off, bor man i malmö tar man sig lätt till helsingborg, båstad, falsterbo, österlen osv, jättetrevligt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatsumi:

bor man i malmö tar man sig lätt till helsingborg, båstad, falsterbo, österlen osv, jättetrevligt 🙂

Ja, precis så känner jag med, ioch försig så ligger kristianstad närmre min hemstad men det är väl därför man flyttar, för att komma hemifrån 😛 haha, men tack för din åsikt! 🙂


   
SvaraCitera

Jag märker inte av så mycket nazister i Kristianstad, däremot så finns det mycket knark i Kristianstad, men det finns nog lika mycket skit i Malmö.


   
SvaraCitera

bo inte i näsby om du ska bo i kristiandstad


   
SvaraCitera