Aviseringar
Rensa alla

Malmö: "Vi låter inte rasisterna tysta oss"


Ämnesstartare

En SSU:are misshandlades i torsdags av fascister i centrala Malmö. På torsdag kl. 18 är det en samling på Gustav Adolfs torg i Malmö för att visa solidaritet med hen som jag tycker man ska gå på om man bor i Malmö eller någon annan stad i Skåne.

Fascisterna har gett sig på folk flera gånger den senaste tiden i Malmö, bl.a. målat hakkors och skrivit "Vi vet var du bor din jävla svartskalle" på en antirasists dörr. Även i resten av landet har de blivit mer aktiva med överfallet på en demonstration i Kärrtorp, skickat pistolkulor hem till ungkommunister, hakkors och "SD 2014" på en socialdemokrats dörr i Umeå, m.m. 

Facebook-event:

Vi låter inte rasisterna tysta oss

Arrangörerna vill att man lämnar organisationssymboler hemma, men antirasistiska banderoller och röda flaggor är välkomna.


   
Citera
Ämnesstartare

och ni tkr att jag oroar mig i onödan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte vart du vill komma mer än göra reklam för ett fb-event. Finns många SDUare som blivit misshandlade för sin åsikt, en av dem t.om till döds.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför slåss när man kan prata?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:
Förstår inte vart du vill komma mer än göra reklam för ett fb-event.

Jag vill uppmana folk att komma på ett arrangemang och sen ville jag också uppmärksamma det ökande fascistiska våldet i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln: Jag vill uppmana folk att komma på ett arrangemang och sen ville jag också uppmärksamma det ökande fascistiska våldet i Sverige.

"Ökade fascistiska våldet", jo pyttsan. Vi skulle kunna jämföra hur ofta förespråkare för 7-klövern blir misshandlade gentemot det ökade invandrarvåldet mot svenskar och det ökade vänsterextremistvåldet mot nationalister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bor väldigt långt ifrån malmös gator :;(

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon verkar tycka att det är OK att folk ritar upp hakkors på offentliga platser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

"Ökade fascistiska våldet", jo pyttsan. Vi skulle kunna jämföra hur ofta förespråkare för 7-klövern blir misshandlade gentemot det ökade invandrarvåldet mot svenskar och det ökade vänsterextremistvåldet mot nationalister.

Okej. Tråden handlar ju dock inte om det utan om det ökade fascistiska våldet i Sverige där fascister attackerar antirasister. Varför försöker du avleda diskussionen från det och varför relativiserar du fascistiskt våld?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
Ganon verkar tycka att det är OK att folk ritar upp hakkors på offentliga platser.

Citera gärna var jag har sagt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Citera gärna var jag har sagt det.

Varför börjar du prata om något som inte har med tråden att göra då? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Citera gärna var jag har sagt det.

om du har problem med vänstervåld, kan du ju starta ett event mot det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite lustigt att Ganon hamnar i försvarsställning och tar nazisternas parti. Säger ju en del om vilka han identifierar sig med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln: Okej. Tråden handlar ju dock inte om det utan om det ökade fascistiska våldet i Sverige där fascister attackerar antirasister.

Fast nu ökar det ju inte, vilket gör att hela syftet med din tråd fallerar. Bara för att media drar på stora trumman när någon från "den goda sidan" blir misshandlad så innebär det inte att det är något som är vanligt förekommande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon: förekommande.

det skall inte vara förekommande alls. det är lite det eventet och tråden handlar om.


   
SvaraCitera