Aviseringar
Rensa alla

Måltidsersättning?


Ämnesstartare

Under de senaste två åren har jag gått upp ca 10 kg och börjar se rätt pluffsig ut. Problemet är att även fast jag äter nyttigt och tränar så har jag bara gått ner ca 2 kg. Känns svårt att komma ner de där sista kilona men jag tror jag skulle kunna hålla vikten om jag väl var på den.

Funderar nu på att äta måltidsersättning till frukost och lunch och sedan äta middag vid sex-tiden, under en tid.

Tror ni att det kommer att fungera för viktminskningen?
Är det farligt? (Jag är tjej, 20 år och färdigväxt)
Hur lång tid skulle ni tro är lämpligt?

Jag har inga ätstörningar eller sådanna tankar. Jag vill inte bli pinnsmal utan bara till min tidigare storlek. Det här handlar inte om några osunda ideal.


   
Citera
Ämnesstartare

juste, nån som vet nått bra märke eller så isf?
[smile]


   
SvaraCitera

tweegy:

Det här handlar inte om några osunda ideal.

that's what they all say...
men för att vara seriös,om man överväger att äta sån måltidsersättning som nutrilett och sånna från ica så har man verkligen inga smaklökar för man får grova spykänslor av dom[n]första veckan går du ner två kilo kanske varav nästan precis allt är vatten.
om du äter en riktig måltid om dan så kan du hålla på nåra veckor utan att ta skada av det,men jag skulle valt en riktig frukost istället för sen middag[rolleyes]och risken att du går upp igen är väldigt hög om du inte fortsätter träna och äta nyttigt *been there done that*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

om du äter en riktig måltid om dan så kan du hålla på nåra veckor utan att ta skada av det,men jag skulle valt en riktig frukost istället för sen middag

om man skulle äta frukost, måltidsersättning till lunch och sedan en lite mindre middag då?

Jag tänker lite också att måltidsersättning kanske kan göra att man itne blir lika sugen på att konstant tugga på nåt, vilket är lite av mitt problem. + att jag gärna vill komma ner de där kilona någongång..


   
SvaraCitera

tweegy:

om man skulle äta frukost, måltidsersättning till lunch och sedan en lite mindre middag då?

då går du knappt ner något om du inte tränar ett par timmar om dan oxå.

tweegy:

Jag tänker lite också att måltidsersättning kanske kan göra att man itne blir lika sugen på att konstant tugga på nåt

du blir KONSTANT sugen på att tugga på något och sötsugen när du äter sånt.köp nåra kilo morötter,d hjälper inte mot sötsuget,men du haar en sysselsättning ialf. det är ren tortyr att gå en ren kur på måltidsersättning för man är ständigt hungrig och sen får man huvevärk etc. detta påminner mig om att jag borde börja med dedär igen.


   
SvaraCitera

tweegy:

Tror ni att det kommer att fungera för viktminskningen?

Nej.

Vad innehåller måltidsersättningen förresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tweegy:

Under de senaste två åren har jag gått upp ca 10 kg och börjar se rätt pluffsig ut. Problemet är att även fast jag äter nyttigt och tränar så har jag bara gått ner ca 2 kg. Känns svårt att komma ner de där sista kilona men jag tror jag skulle kunna hålla vikten om jag väl var på den.

jag är i en identisk situation. jag vet inte vad jag ska göra. har börjat försöka käka massa rotfrukter och sluta småäta o sluta äta sent. men inget verkar hjälpa. tränar 5 ggr i veckan, styrka o gympa. funkar inte. ger snart upp. varför kämpa om det ändå inte blir nån skillnad??


   
SvaraCitera

dörrhandtaget:

ger snart upp. varför kämpa om det ändå inte blir nån skillnad??

efter ett tag stannar viktminskningen när musklerna väger upp.+ är man äs barn så har man inget fett och bränna=inte gå ner mer,enbart spekulationer,påstår inte att du har d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

är man äs barn så har man inget fett och bränna=inte gå ner mer,enbart spekulationer,påstår inte att du har d

nee jag har motsatsen till ätstärningar =D jag har extra fett, det är fakta inte inbillning buuhuu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dörrhandtaget:

jag är i en identisk situation. jag vet inte vad jag ska göra. har börjat försöka käka massa rotfrukter och sluta småäta o sluta äta sent. men inget verkar hjälpa. tränar 5 ggr i veckan, styrka o gympa. funkar inte. ger snart upp. varför kämpa om det ändå inte blir nån skillnad??

tweegy:

oblemet är att även fast jag äter nyttigt och tränar så har jag bara gått ner ca 2 kg. Känns svårt att komma ner de där sista kilona men jag tror jag skulle kunna hålla vikten om jag väl var på den.

hur länge har ni tränat?


   
SvaraCitera

dörrhandtaget:

nee jag har motsatsen till ätstärningar =D jag har extra fett, det är fakta inte inbillning buuhuu

äs barn brukar tycka att dom är tjocka,därför är jag skeptisk till alla som säger på ett forum att dom är d om dom inte ger längd och vikt för då får man en hyffsad uppfattning.Är trött på alla smala tjejer som påstår att dom är tjocka när d faktiskt finns dom som är tjocka som inte gnäller över d utan kämpar på ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Är trött på alla smala tjejer som påstår att dom är tjocka när d faktiskt finns dom som är tjocka som inte gnäller över d utan kämpar på ändå.

det är jag också trött på. men jag vägde 63 kg för två år sedan. nu väger jag 80 kg och jag är 164 cm. BMI på 29 tror jag? 1 poäng från övervikt. jag är ändå nöjd med hur jag ser ut, men vill inte bli tjockare om man säger så. det är därför jag tränar och försöker äta nyttigt istället för att svälta mig sj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grön_apa:

hur länge har ni tränat?

hehe.. 2 månader [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dörrhandtaget:

hehe.. 2 månader [blush]

och hur mycket har du gått ner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grön_apa:

och hur mycket har du gått ner?

2 kg


   
SvaraCitera